{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frontline til heste med mider?
  • #3   17. apr 2015 Sebacil er bedst til behandling af mider. Det får du af dyrlægen, og det tager ALT utøj. smiley

  • #5   17. apr 2015 Sebacil hvordan behaldler man med det?

  • #9   17. apr 2015 Det er tjekket af Dyrelægen og det er mider, men 900 kr om måneden får en behandling er alt for dyr.

  • #11   18. apr 2015 Frontline kan nu være en udmærket behandling til skab (osse anbefalet af ganske mange dyrlæger) -det skal dog være spray-on varianten.

    Snak med dyrlægen om behandling. Det er længe siden vi brugte frontline, men så vidt jeg husker, var det noget med behandling 1 x ugentligt i et par mdr. og efterfølgende 1 x månedligt i nogen tid (igen .snak med dyrlægen)

    Der er desværre ikke rigtigt en behandling der er 100% effektiv og virker for alle, men et af de steder det ofte går galt, er at folk stopper behandling når benene er pæne at se på -behandlingen SKAL køres færdigt, osse selvom der ikke længere er synlige symptomer.

    Vi har osse forsøgt med sebacil, men uden det store held. Frontline var absolut mere effektivt her.

    Hingsten vi har nu, behandles med noget dyrlægen blander til os (ved ikke præcist hvad der er i). Det har været super effektivt. Han havde en del skab da vi fik ham. Nu om stunder dukker der engang imellem lidt op, men det er hurtigt væk, med et par behandlinger.
    (har hesten tendens til at få skab, må man forvente at det vender retur af og til -det er livet med en "skab-hest", men med god pleje og korrekt fodring, kan det minimeres og hos os er der langt imellem angrebene)
    Jeg ved ikke hvor i landet du er fra, men er du fra min landsdel, kan du smide en pb, så giver jeg gerne nr til dyrlægen hvis du er interesseret


  • #12   18. apr 2015 og frontline-behandling er altså heller ikke billig -ved ikke hvilken hest du har, men til vores belgiere, er der dælme røget mange flasker frontline gennem tiden. Det kan betale sig at købe en kasse fremfor at købe flaskerne enkeltvis.

    Tror desværre ikke der findes en effektiv og samtidig billig behandling af skab


  • #14   19. apr 2015 Welsh mountain hvordan gir man hesten det?
    Og hvorlænge skal man gi den det?


  • #15   19. apr 2015 Det er en ormekur, så den gives i munden -men den er sjældent nok alene. Emil fik sådan en som supplement da vi begyndte behandling. Men medmindre det er et MEGET mildt angreb (og selv der vil jeg have mine tvivl), skal der altså behandling til udefra osse

  • #16   19. apr 2015 Så man skal ikke kun behandle med den?

  • #17   19. apr 2015 Nej -jeg vil gerne slå et slag for at give den ormekur SAMMEN med anden behandling. At behandle både indefra og udefra er super.
    Men der skal altså stadig behandles udefra


  • #19   20. apr 2015 Welsh -jeg overvejer så om din hests mider har været det samme som det der osse kaldes fodskab hos koldblodshestene.
    Det er særdeles genstridigt, og noget der debatteres i endeløshed blandt kolædblodsfolk, fordi det er SÅ svært at komme af med (altså HELT af med). Har hesten det, kender jeg ikke en eneste hest, der ikke altid vil have tendensen -altså at det kommer retur af og til (men plejes hesten godt og opdager man det med det samme, er det ikek super svært at stoppe når det sker).
    Er angrebet lidt mere omfattende, kan det tage flere uger (eller sågar måneder) at slå ned, så det er væk (og igen -at det er væk, betyder ikke at det ikke kommer igen).

    Vi har haft god held med flere typer behandling. Det har fået det helt væk, benene har været pæne og "udbrudsfri" i måneder. Men det er altid kommet retur nu og da.

    Der findes desværre ikke ret meget forskning i den slags, men spekulationerne går i at det kan hænge sammen med immunforsvar (nedsat immunforsvar = større risiko for at miderne laver ravage) og at der kan være en arvelig faktor (hvilket jeg tror er rigtigt -i hvert fald kan jeg spotte en sammenhæng mellem hoppestammer og afkom der får benproblemer. Det samme gælder jo ganske sandsynligt for hingstene).



Kommentér på:
Frontline til heste med mider?

Annonce