{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Kursus ved rytter man ikke kender {{forumTopicSubject}}


Jeg er lidt nysgerrig på evt. at komme på nogle kurser, eller måske bare hvor der udbydes en enkelt undervisningstime ved en underviser ( fx lidt mere kendt en ).

Men jeg tænker, at det er svært at lure helt hvad en underviser står for og hvordan folk rider. Ikke alle har en hjemmeside, videoer på youtube e.l hvor man lige kan lure af. Og ridning stemmer jo heller ikke nødvendigvis overens med undervisning.

Har du tilmeldt dig et kursus eller undervisning hvor du ikke kendte underviser? Har du været uenig i nogle af tingene og enten sagt fra (og du dermed ikke ville gøre sådan under undervisningen/ridningen ) eller har du gjort som undervist også smidt ud da du kom hjem hvad du ikke kunne bruge? :o).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kursus ved rytter man ikke kender
  • #1   19. apr 2015 Ja, et par gange efterhånden.

    Enten har jeg hørt lidt om personen, om hvad personer laver til dagligt (Rytter, dommer, berider, ect,) eller også har jeg blot sprunget ud i det.

    Har været uenig i nogle ting, hvor jeg har lyttet til deres idéer og forklaring omkring hvorfor, hvordan og hvorledes, og har enkelte gange lyttet, men valgt ikke at bruge deres råd, da jeg ikke mente det var hensigtsmæssigt til min hest og jeg.


  • #2   19. apr 2015 Hvem har du i dine overvejelser? smiley

  • #3   19. apr 2015
    Lisa Maria - Faktisk ikke nogle specielle, så lige med en Lotte Munch. Har hørt navnet et par gange og kigget hjemmesiden. Det poppede lige op på en facebook gruppe, der af tankerne da jeg er stødt på nogle andre ind imellem :o)


  • #4   19. apr 2015 Ja okay smiley
    Men ja altså hvis det tæller hver gang man har skiftet underviser. For har skiftet underviser et par gange, hvor jeg jo også gik ind til noget helt nyt. De fleste gange har det helt klart været godt i starten men der kom ofte et punkt hvor jeg ikke var helt tilfreds længere, men nu har jeg den underviser jeg lige præcis ønsker mig, og har haft hende i mere eller mindre 4 år tror jeg smiley


  • #5   19. apr 2015 Ja, jeg har prøvet lidt kurser med og uden hest og jeg vil sige at når det er en underviser man ikke på forhånd kender, så vil jeg møde op uden hest og se personen og metoderne an.

    Her i vinters var jeg til et lille kursus og det var egentlig meget godt, men jeg havde fået mindst lige så meget ud af det uden hest. Det var en lidt æv fornemmelse for mig, selvom jeg gerne ville gentage det, dog bare uden hest.


  • #7   20. apr 2015 jeg har været med på et clinic med en dommer fra et stævne jeg var til, det var stævne om lørdagen og så mini clinic om søndagen, jeg kendte ikke noget til hende over hoved før, hun er fra Østrig, og det er det bedste jeg har været på og har efterfølgende været på et 2 dags clinic og venter besked på at få datoer til den næste smiley

  • #8   20. apr 2015 Jeg red mit første kursus hos "ukendt" berider her i weekenden, Allan Laudrup, jeg synes det var rigtig godt, for han blandede rytteren ind i tingene, kunne spørge, hvis du gør sådan, hvad gør hesten så? Altså så rytteren selv skulle svare på sine egne spørgsmål. Jeg kendte ham ikke, han er dog udlært på rideklubben og har redet ved ham én gang for 6-7 år siden på skolehest, så det var jo ikke noget. Men han var skide god! Sagde en masse ting, som jeg faktisk aldrig havde hørt før. Men gjorde det egentlig "lidt kun" fordi han starter som daglig leder og underviser hos os smiley

  • #10   24. nov 2015 jeg ville sørge for at få stillet alle mine spørgsmål inden jeg tilmelder mig endeligt.
    jeg vil vide deres uddannelses niveau. jeg vil vide hvis teorier de arbejder ud fra, og hvor de eventuelt adskiller sig, jeg vil vide hvad type heste og ryttere de har bredest erfaring med og jeg vil vide hvad teori og praksis kommer til at handle om, hvor mange der er tilmeldt og hvordan forløbet foregår


  • #12   25. nov 2015 Har prøve at ride "kursus" flere gange, synes altid at jeg får noget med hjem, det er selvfølgelig ikke alt der kan bruges men det er nogen gange sundt at få et par andre øjne, end den faste træners.

    Lige nu med en helt ung hest holder jeg mig til min faste træner. Jeg har udfordringer nok lige pt. smiley


Kommentér på:
Kursus ved rytter man ikke kender

Annonce