{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Udgifter - Hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG!
Jeg er i den situation at jeg måske har mulighed for at anskaffe mig en hest!
Mine forældre og jeg har snakket lidt om udgifterne ved at have en hest, men vi ved egentlig ikke helt hvilke udgifter der er ved en hest og priserne på dem?
Så i må meget gerne hjælpe med at skrive hvilke udgifter i har, og hvad priserne ca. er?

Ved godt der er opstaldning, smed og dyrlæge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter - Hjælp?
  • #1   1. maj 2015 Er fra vestsjælland - Ved godt priserne kan være højere ind imod byen smiley

  • #3   1. maj 2015 Altså når du anskaffer dig en ven for livet, er det vigtigt at man har budget til det smiley

    Månedelige udgifter kan svinge lidt i forhold til om den skal være opstaldet privat eller på en ridekskole, om den går med sko eller den får noget særligt foder.

    Følgende udgifter er gældende for alle heste/ponyer :
    - Tandlæge ( ca 2 gange om året, omkring 1000 kr pr gang )
    - Smed ( afhængig om den har sko - ellers bare beskæring på alle fire hove ca 500-700 ca pr 6-8 uge )
    - Ormekur ( Især om foråret er det vigtigt at tjekke hesten for orm. Ellers 2 gange årligt koster omkring 200 kr hvis du sender det ind )
    - Evt dyrlæge/massage ( Får hesten evt skader er det vigtigt at have en dyrlæge som kender hesten ligeså er det vigtigt at give hesten et "sundshedstjek" med jævne mellemrum )
    - Vacationer ( Det er sååå vigtigt at I har styr på hvilke vacationer hesten har og om det evt mangler nogen )
    - Udstyr ( Det er alt afgørende at have det rigtige udstyr som passer hesten primært sadel og hovedtøj. Passer det ikke giver det i værste fald og sidste ende skader på hesten )
    - Foder ( Det er naturligvis vigtigt at hesten får et foder som er afmålt og passer til hestens behov. Her er det meget forskelligt fra hest til hest, men jeg giver omkring 400 pr måned for hestefoder til min )
    - Grovfoder ( Står du privat og selv skal skaffe grovfoder som hø/wrap/halm er der også en udgift der smiley
    - Evt stævner ( Er du konkurrencerytter vil der være udgifter ved hvert stævne omkring 60-80 kr på klasse du vil ride )

    Det var vist det mest basale, og når det er sagt så husk at ligegyldig penge så vil hesten blive en ven for livet ..


  • #4   1. maj 2015 den pris vi gir for 2 heste ved Aalborg
    1800kr pr mdr for 2 heste kun boks og Warp og ud og indlukning
    træpiller 1 ton ca 2200 kr bruger vi på okt til maj
    ligger 1000kr til side om mdr til foder og dyrlæge
    smed ca 750 kr for 2heste. ca hver 2 mdr
    ingen af hestene går med dækken 0kr



  • #5   1. maj 2015 Hesten er opstaldet i Storkøbenhavn/Nordsjælland.

    Opstaldning inkl. foder og indluk/udluk + ridehus og bane - 2800,-
    Ekstra foder om måneden - 150,-
    Smed hver 6. uge beskæring + forsko - 550,-
    Tandrasp 2 x årligt - 1100,-
    Ormekur 2 x årligt - ca. 350,-
    Vaccination - 800,-
    Undervisning om måneden 1-2 x ugenligt - ca. 1000 - 1500,-
    Forsikring årligt - 4000,-
    Transport til og fra stalden hver 3. måned - 1000,-

    Det er så uden stævner, udstyr, uventet dyrlægeregninger, kiropraktor, sadelmager etc.


  • #6   1. maj 2015 Jeg er selv fra vestsjælland af og jeg giver
    Opstaldning 600 kr pr måned. ( ind/ud lukning, fodring morgen/ aften, træpiller, frøgræs på fold, ridebane og skov tæt på )
    Hø 400 kr pr måned ( til grovfoder i boksen om natten )
    Foder 300 kr pr måned.
    Smed 300 kr hver 3 måned for en beskæring.
    Ormekur 190 kr 2 gange om året.


  • #7   1. maj 2015 60.000,- om året , er ikke inklusiv de dyrlæge regninger jeg har fået i sidste måned på 9500,-

    Opstaldning 1950
    Ene fold 250
    Dressur 400
    Spring 425
    Hø 1700 om året holder hele året
    150 for wrap i vinter månederne
    Smed 1150,-

    Forsikring 4200 årligt
    Vaccine og tandrasp 1 gang årligt 1500,-

    Plus stævner , trailer leje , loppefrøskaller, elektrolytter, vitaminer i sommerhalvåret, kurser i dressur og spring, sadelmager 1 gang årligt , massør efter behov, evt kiropraktor, ødelagte dækner (mange!) anskaffelse af nye dækner , og en masse andet udstyr smiley
    Hesten ændrede sig i muskler og krævede ny brugt dressur sadel til 10.500,-

    Det er meget dyrt at havde hest


Kommentér på:
Udgifter - Hjælp?

Annonce