{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Ikke står stille? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en rigtig sød part, hun går normalt over middel. Men når jeg laver en parade og hun så engentligt hår flot, så giver jeg efter. Så begynder hun at gå frem, når jeg så standser hende, så bakker hun eller laber en eller anden bagparts/forpartsvending. Det er lidt irreteerende, især når jeg skal vente eller snakke med nogen.. ;-(
Idag skulle jeg fx stå stille i 5 min og til sidst begyndte hun bare at snurre rundt om sig selv som tosset, jeg pressede lidt til hende så hun stod stille igen. Til sidst endte det med at hun lavede små hop. Der begyndte jeg at blive sur, så lavede jeg et forsigtigt ryk i tøjlen (jegvbed virkelig ikke om det var rigtigt gjort)
Så jeg er næsten bange for at ride nogen ned.. Please skriv hvordan jeg kan gå hende til at stoppe, eller hvad der får hende til at gøre det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke står stille?
  • #3   4. maj 2015 Frem med tålmodighed, ja-hat og træningshandsker smiley

    Start med korte stop på måske 5-10 sekunders varighed. Det er vigtig kun at stå så længe som hesten kan klare oppe i sit hoved.
    Når hesten står stille så husk at give efter på tøjlen.
    Går hesten fremad, så stop den, bak eventuelt et par skridt, ros og rid fremad for at den belønnes for at 'komme tilbage til dig'.

    Gør det utrolig mange gange mens du stille og roligt øger den tid hvor hesten skal stå stille smiley


  • #4   4. maj 2015 B):
    Nej hun gør det ikke fra jorden af, først når jeg er oppe på hende.
    Nanna:
    Jeg har tit varmet godt op og er for det meste ved at skridte af når hun begynder at gøre det, hvis jeg laver en parade...
    Louise: det vil jeg gerne prøve tak smiley


Kommentér på:
Ikke står stille?

Annonce