{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
328 visninger | Oprettet:

40-50 kg wrap holdbarhed {{forumTopicSubject}}

Vil en miniwrapballe kunne holde i ca 12-14 dage ? Min pony er lige blevet flyttet til et nyt opstaldningsted, hvor der fodres med alm. Tørt hø, men han har før fået luftveje problemer ved fordring med tørt hø, så tør ikke løbe risikoen igen.
Så er der nogle der har erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  40-50 kg wrap holdbarhed
  • #1   12. maj 2015 Lige nu kunne det nok godt, hvis du sørger for at fjerne alt plastikken...

    Men til sommer tvivler jeg STÆRKT på at det ville kunne holde sig.. I sommers hvor der var varmt, kunne jeg ikke nå at bruge mine - og jeg havde trods alt en stor hest og en 3ér pony.. De brændte sammen på 2 døgn, når der var 25+ grader..


  • #2   12. maj 2015 Vores warp bundter står gerne åben 14 dage før en helt er brugt, så det ser jeg intet problem i, og det er både sommer og vinter ... Vores er i plastik hele tiden og så åbner vi så vi har et låg at ligge ned over så der ikke kommer vand til smiley

    Derudover står de hævet fra jorden.


  • #3   12. maj 2015 Hvis der ikke er mere end 40-50 kg i og den holder 14 dage vil jeg jo sige din pony ikke får nok wrap. Ville mene der maks var til 5 dage og det kan sagtens holde 5 dage.

  • #4   12. maj 2015 Staldhein - det kommer da så sandelig an på hvilken af hendes ponyer det drejer sig om smiley

    Er det hendes shetlænder, så vil 60 kg fordelt på 14 dage svare til 4.2 kg om dagen - og hvis vi antager at en shetlænder i gennemsnit vejer 150 kg - så vil 4.2 kg om dagen være rigelig... (med mindre den er tynd, så skal den jo selvfølgelig have merE)


  • #6   13. maj 2015 Tak for svar smiley ser ud til jeg godt kan købe miniwrap til ham. Det er først aktuelt til efteråret, så varmen bliver ikke noget problem smiley

    Staldhein
    Det er ham den brogede det drejer sig om, og han vejer ca.170 kg smiley


Kommentér på:
40-50 kg wrap holdbarhed

Annonce