{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Min hoppe er sur.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

I får lige hele historien.

Jeg har nu haft min hoppe i 2 år, fik hende i april 2013, hvor vi også købte ny dressursadel til hende samtidig. Jeg var lykkelig, endelig havde jeg fået min egen pony som jeg havde drømt om i meget lang tid. I november 2013, købte vi en springsadel brugt af min veninde. Det gik fint et par måneder, men så begyndte min hoppe at blive sur hver gang jeg spænde gjord, eller striglede hende. kort efter fik hun små trykninger i sadellejet og vi fik straks sadelmager ud, som tjekkede begge sadler. Der skulle rettes lidt på begge sadler og så ville de passe hende. Da sadelmageren skal rette dem ringer hun til min mor, og fortæller at bommen i springsadlen er knækket. Vi beslutter derfor at købe en anden sadel, da det ikke kan betale sig at få lavet den gamle. Vi finder en i smarbejde med sadelmageren, en der ligger godt på hende. Jeg håber derefter, at det stille og rolig ville blive bedre at få spændt gjord, eftersom vi spænder den i små omgange, og tager det stille og roligt. Intet bliver rigtigt bedre efter sadelmageren har været ude. Jeg beslutter mig for at få Tove Due til at kigge på hende. Tove finder nogle spændinger i nakke, ryg, lænd og bringen. Hun løsner spændningerne op og vi aftaler derefter en ny tid. Min hoppes adfærd ændrer sig fuldstændig efter første behandling, hun bliver meget mere glad. Selvfølgelig er hun stadig lidt sur, men det var bedre og hun blev bedre at ride på. Desværre varede lykken kort, for hun begynder at blive sur igen et par dage inden 2. behandling og desværre fortsætter det den vej, selvom behandlingerne bliver gentaget. Hun bliver tjekket igennem af Tove en 3. gang. Der var jeg desværre Ikke selv med, da jeg om morgenen faldt af en hest og blev indlagt, men fik fortalt af en veninde der var så sød og sørge for at min pony kom til Tove Due, at der ikke var mere at finde på hende. Så gik der lidt tid og hun forsatte med at være sur. Jeg fik fat i en massør som også kunne give laserterapi. Heller ikke her hjalp det selvom behandlingen er gentaget. Samtidig fik hun også ordnet tænder. Det her var i starten af april 2015. Nu vil jeg få fat i en fysioterapeut til at kigge på hende, for den er helt galt nu. Min hoppe som ellers aldrig sparker efter folk og er super velopdragen, har sparket efter mig to gange på den sidste uges tid, mens jeg har stået og striglet hende. Det skal lige siges, at der ikke er noget når først jeg sidder på hende, eller når jeg bare er ved hende uden at rører hende. Jeg er ved at være rigtig godt fustreret og ked af det, for jeg ønsker ikke at min pony skal have ondt, jeg vil hende kun det bedste! Nu prøver vi at få en fysioterapeut ud og hvis der stadig ingen ændring er, tænker jeg røngten som det næste, men er så bange for at der ikke er noget at finde på hende, selvom jeg godt er klar over at noget må der jo være, siden hun har fået den adfærd. jeg føler mig som en rigtig dårlig hestejer, i og med min pony er så sur og jeg kan se at der er noget galt, men vi ikke rigtig kan finde noget, selvfølgelig er alt ikke afprøvet endnu, men den der uvished er virkelig ubehaligt og jeg bliver tit rigtig ked at det, når jeg tænker på det. smiley
Nogen der har prøvet noget lignende, eller evt. kunne have en ideé om hvad der kan være galt, for jeg er lidt på bar bund smiley

Sure kommentarer frabedes!
Tusind tak på forhånd til dem der læser det hele igennem!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hoppe er sur..
  • #2   12. maj 2015 Er sadlerne tilpasset igen? En hest som har gået med en forkert sadel harogså fået en forkert muskulatur, og når sadlen passer vil musklerne udvikle sig, og hesten vil have behov for endnu en tilpasning af sadlen.

  • #3   12. maj 2015 hvad med tænder ? og ellers ja en omgang røntgen


  • #4   12. maj 2015 Få fat i en der kan snakke med hesten/telepati eller hvad det lige hedder. Jeg havde lidt af de samme problemer du har, bare ikke så voldsomt, og der hjalp det og få snakket med sådan en. Den kan jo sige lige hvor den har ondt/problemet er, så i ikke ofre alt for mange penge på røntgen alle de "forkerte" steder smiley Men det kommer jo også an på om man tror på sådan noget smiley

  • #5   12. maj 2015 CLAV: Det kunne godt være man skulle det, har bare fået anbefalet at få en fysioterapeut til at kigge på hende men det kunne måske være bedre at udelukke, at det er noget med knoglerne smiley
    Jeg er villig til at prøve "alt" bare min pony får det godt og så skal min forældre jo også med indover smiley

    Louise h: ja sadlerne er tilpasset af flere omgange smiley

    Stald Harbogaard: tænderne blev ordnet i april smiley

    Spring og dressur: det kunne godt være en mulighed, for sådan noget tror jeg på smiley


  • #6   12. maj 2015 Er hun blevet tjekket om hun suger luft ind i skeden? Dette var et meget stort problem for min, som ændrede hendes adfærd fuldstændigt.

  • #8   12. maj 2015 Jannie G: nej det er hun godt nok ikke blevet tjekket for men, det ville jeg da bestemt tænke over smiley

    CLAV: tror også næste skridt bliver røngten smiley


  • #9   12. maj 2015 Havde Tove ude til en af mine tidligere heste. Tove rettede nogle ting og alt skulle være i orden.. Da Tove skulle foretage bøjeprøve gik hun ikke igennem og Tove kunne ikke finde ud af årsagen..
    Vi fik da en hestevisker på som fandt ud af at sadlen havde trykket og givet betændelse i skulderen som igen gjorde at hun ikke trådte ordentlig igennem. Plus at slimsækken var punktert.. smiley jeg købte ny tilpasset sadel, og efter genoptræning glæd hun igennem undersøgelsene uden problemer.. Jeg fik også vide en masse andre ting smiley
    Jeg anbefaler at få nogle ud der kan telepati. Har hørt godt om Kamille Grønlie.

    Mvh TT


  • #10   12. maj 2015 Ved ikke om dette er skrevet men kranio shakarl (kan ikke lige huske det præcise navn) det hjalp meget på min hoppe som var sur og tvær ?:)

  • #11   12. maj 2015 Tak for svar alle sammen! smiley
    I morgen regner vi med at få bestilt tid til røntgen og så må vi tage den derfra smiley


Kommentér på:
Min hoppe er sur..

Annonce