{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Overfølsom for græs {{forumTopicSubject}}

Hej der ud:)

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med.

Har/ kender i nogen som har en hest/e som er overfølsom for græs og ikke pga af forgangenhed eller sukkersyge.

Da jeg selv har en mistanke om at min egen hest ikke tåler græs da han begynder og halte.

Håber der er nogen som kender noget til det som kan hjælpe lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfølsom for græs
  • #1   2. jun 2015 Jeg tvivler stærkt på at en græsallergi får din hest til at halte -er aldrig stødt på en allergi der giver den slags symptomer.

    Jeg har kendt en hest med græsallergi da jeg var teenager. Det var en sølle stakkel for at sige det pænt.
    Der blev behandlet med bl.a. binyrebarkhormon, den gik på jordfold osv. Men man kan jo ikke afskærme den 100% fra al græspollen osv.
    Så den tabte i perioder stort set al pels, den var snottet meget af tiden, den kløede, den havde hævede ben og var hævet i ganachen.
    Den var, som sagt, et sølle syn. Der blev holdt liv i den et par år, men den blev til sidst aflivet -noget der efter min mening skulle være sket længe før.


  • #2   2. jun 2015 Okay
    Tak for dit svar


  • #3   2. jun 2015 Hvorfor tror du ikke at det er forfangenhed?

  • #4   2. jun 2015 Jeg tror ikke på, det er græsset, der får hesten til at halte. Men hvis hesten primært går på blød bund, får den ikke styrket sine sener. Prøv evt. at ride på hård bund (asfalt), så bør det blive bedre - hvis det er det, der er problemet smiley

  • #5   2. jun 2015 Jeg ved det ikker er forgangenhed da han er blevt undersøgt af dyrlægen

    Jeg veksler meget mellem hård og blød bund og det er heller ikke det der er galt


Kommentér på:
Overfølsom for græs

Annonce