{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Stiv benet?? {{forumTopicSubject}}

Hej, igår lagde jeg mærke til at min pony gik underligt da jeg longerede ham jeg troede han var halt, men idag fik jeg en til at kigge på det og hun sagde at han travede med stive bagben( han er vant til at trave nærmest lunte) vi fik ham til at trave hurtigere hvor stivheden ikke var så slem i bagbenene. Men hvad gør man lige ved en stiv benet hest? Min pony skal flytte på lørdag hvor han så skal stå på sommergras( som han ikke gør der hvor han står nu det går til kl 14 hver dag)
Så hvad gør man lige her? Håber I forstod det:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stiv benet??
  • #1   18. jun 2015
    Den kan let være stivbenet, hvis den fx har ondt i kroppen grundet låsninger e.l

    Min er komplet stiv fortil pt. hun har gået og kompenseret og er blevet spændt fordi hun har været halt. Så hun får besøg af en fys, osteopat e.l i næste måned så der kan blive låst op for hvad end der gør hende stiv og øm.


  • #3   18. jun 2015 Så kan en massør hjælpe? smiley og tak for svar

  • #4   18. jun 2015
    Foretrækker altid en kranie sakral terpeut, osteopat, kiropraktor, fysioterpeut e.l over en massør. Da en massør kun kan med muskler og ikke med led.
    Dermed kan massøren ikke gøre noget hvis hesten er låst eller skæv.


  • #5   18. jun 2015 Jeg tænker helt sikkert at hyppen er låst eller har nogle spændte muskler smiley
    Jeg ville helt sikkert få en der ved noget om det ud smiley


  • #6   18. jun 2015 Jeg ville ikke vælge massør til den slags, men som krikken skriver så hiv fat i kiopraktoren, osteopaten, fysioterapeuten eller kraniosekral terapeuten smiley

  • #7   18. jun 2015 Min er stiv i bagbene pga slidgigt og spat. Ville ringe til dyrlæge omkring scanning/røntgen og/eller eventuel bøjprøve. smiley

  • #8   18. jun 2015 Alt efter hvor stiv den er, så kan du sagtens løse problemet selv. Det fik jeg hvert fald at vide af min egen massør. Hvis din hest har stive bagben, er det vigtigt at få det hele løsne sig op. Jeg vil anbefale dig, at få din hest til at aktivere sine bagben fra jorden af. Hvis han kan lave schenkelvigninger, så lav en masse af dem til begge sider, så hans bagben træder rigtigt og måske lidt overdrevent ind under sig og samtidig få ham ind på en lille volte og få ham til at træde ind under sig igen. Bare arbejd med ham i skridt kun. Derefter lav en masse udstrækningsøvelser. Så du får strukket godt og grundigt ud smiley

    Hvis du gør det her i et par dage, kan det være at det hjælper smiley


  • #9   18. jun 2015 Hvad er en kraniosekral terapeut?

  • #10   18. jun 2015 Det er lidt ligesom en kiopraktor, bortset fra at det foregår mere blidt. Man kan vel kalde det for en knogle manipulatør frem for en knoglerykker smiley Det kan ofte også børe nogen ting som kiopraktoren ikke er i stand til

  • #11   19. jun 2015 Kraniosakral terapi (KST) er en terapiform, som foregår med meget let tryk- faktisk nærmere berøring end tryk, teknikkerne er meget dybdegående og ofte bliver de afbalancerede områder meget varme. Teorien i kraniosakralterapi, refarerer til systemet i mellem kranie og sakrum (korsben), her i hvirvelsøjlen ligger hjernevæsken. I kranio-sakralterapien mener man, at denne væske har en bestemt puls og at væsken har en selv-helende effekt på kroppen. Det vil sige, at man som terapeut ikke direkte manipulerer, det skal mere ses som at man gør hestens krop opmærksom på, at der er en ubalance i et givent område, og man starter derved hestens selv-reparerende processer smiley

    Det lyder meget fluffy og hippie-agtigt, men det virker! Jeg har endnu ikke oplevet en hest, som ikke har reageret meget på KST. Ofte kan jeg stå og massere og hesten nyder det, men reagerer ikke yderligere, lige så snart jeg går over til KST så kommer der markante reaktioner som kan være meget forskellige, hesten kan meget pludseligt blive helt afslappet/træt, begynde at gabe, begynde at bevæge sig mere rundt (inden den så slapper af). Det er altid en fed oplevelse at give KST og det er det som regel også for ejerne, som ofte bliver overraskede over hestenes reaktioner smiley


  • #12   19. jun 2015 Hvor meget koster det? Og kender I en god kst der også er på Fyn?

  • #13   19. jun 2015
    På Fyn har vi mange dygtige behandlere der kommer på hele Fyn og tager forskellige priser.
    Ærø Hestefys
    Fyns Hestefys Dorte Ringer
    Klinik Jylov
    Brian Mossin, Theresa Schumann, Charlotte Grøftehauge

    Og mange flere :o)


  • #14   19. jun 2015 Tak for svar

  • #15   20. jun 2015 Der er også min kollega: Fyns Fysiurgiske Hesteterapeut som laver KST, massage, ledmobilisering, behandling med laser mm. smiley

Kommentér på:
Stiv benet??

Annonce