{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Hvorfor får jeg ingen henvendelser? Hjælp ønskes!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg vil først sige at dette ikke er en annonce eller et forsøg på at annoncere uden om systemet!
Jeg har brug for hjælp da jeg ingen henvendelser får på min plag. Jeg kan jo af samme årsag ikke spørge eventuelle købere hvad det er der holder dem tilbage. Men jeg er nødt til at vide hvad jeg kan gøre da det er vigtigt hun snart kommer videre.
Det drejer sig om en 1årig hoppeplag. Trakehner med bordeaux pas og 75% Shagya Araber blod. Hun skulle være blevet 160-164stg men af en eller anden grund bliver hun kun en stor 1'er pony. (Nuværende stg. 136)
Så jeg har brug for at vide:
Er det fordi markedet for heste generelt står ret stille stadig. I forhold til finanskrisen.
Er det fordi folk ikke tør/vil købe føl da man ikke ved hvordan de udvikler sig? Eller evt. Ikke vil holde udgifter til hesten kan tilrides?
Er prisen for høj? Hun står pt til 12.000.
Er det fordi hun står "for langt væk"? Måske er det simpelthen for langt at køre for folk?
Kan det være fordi folk ikke stoler på det med højden? Tænker at hun måske bliver en lille hest og ikke vil løbe den risiko?

Jeg tænker også at folk der skulle købe et føl til sig selv som fremtidig ridehest jo sagtens kan vurdere om de beholder interessen. Men at købe et føl til sin søn/datter som fremtidig ridehest kræver at man kan vurdere om de kan beholde interessen.
Jeg har en søn på snart 2 og vil gerne have han får en lillebror/søster engang. Så selvom jeg oprindeligt avlede hende fordi jeg gerne ville beholde hende som min egen fremtidige ridehest så ser min fremtid nu anderledes ud. Dels fordi jeg ikke vil prioritere at have hest i det hele taget. Men også fordi hun viser sig at blive en pony.
Hun har kostet mig nogle tusinde kroner mere indtil videre i forskellige udgifter til bedækning, følbedømmelse, vacciner, smed, pas osv. end hun pt står til salg til... Og er sat ned for nyligt med 5000

Kan det være fordi hun ikke er nok eksponeret? Hun står pt kun til salg på dba men har tidligere haft annoncer på andre gratis danske og europæiske sider.

Har du en ide om hvorfor jeg ingen henvendelser får og evt et råd? Jeg er ikke sikker på det nødvendigvis ville virke at begynde at oprette en masse betalings annoncer, men det kan jo være en mulighed...

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp da det betyder meget for mig at hun får et godt hjem og vil nødigt se hende hos hestehandlere eller blive smidt fra sted til sted


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor får jeg ingen henvendelser? Hjælp ønskes!!
  • #1   23. jun 2015 Jeg oplever generelt at der er godt gang i markedet pt., men måske ikke så meget ved føl/plag... smiley Held og lykke med salget! smiley

  • #2   23. jun 2015 Prøv at opret hende på Hestenettet. Synes der er godt gang i markedet derinde smiley

  • #3   23. jun 2015 Jeg tænker bare lidt... Hvis det var mig der skulle kigge efter en hest. Så ville jeg tjekke alle de sider jeg kendte i forvejen og evt Google om der var kommet nogle nye salgssider. Man ville da ikke nøjes med at kigge på en eller to sider hvis man leder efter drømmehesten...? Eller?
    Åh suk... smiley


  • #4   23. jun 2015 12000 er meget for en plag, som man ikke ved holder ponymål eller ej..
    Hvis den ikke holder ponymål er den virkelig ikke meget værd.. Uden det skal lyde hårdt.

    Hvis det var mig der var på udkig efter en kommende pony, så ville jeg ikke reagerer på en annonce, pga. racen.. Trakehner har ikke det bedste ry, rent temperamentsmæssigt, og som forældre ville jeg aldrig vælge sådan en til mit barn...


  • #6   23. jun 2015 Din hest er uden tvivl dejlig men som jeg læser det skal det være bestemte købere der går netop efter hende som en fremtidig ridehest, hun er for lille til at skulle bruges som avlshoppe i forhold til hendes race og dem der avler ponyer kan ikke bruge en der evt. har generne til at avle for stort, dernæst er risikoen for at hun ikke holder pony højde som du selv skriver men man kan heller ikke købe hende som fremtidig hest for hvad hvis hun kun når ponymål. dernæst hvis jeg skulle købe hende, ville jeg tænke på hvad der har gjort at hun ikke bliver større, er det en fejl i hendes gener eller er det fordi hun ikke er passet optimalt både i maven og i hendes første leveår der gør at hun ikke er vokset som hun skal.. personligt så ville jeg beholde hende et par år endnu, se hvordan hun udvikler sig også sælge hende der når højden og kunnen er slået mere fast. hvis jeg skulle sælge hende nu ville jeg helt sikkert lægge mest vægt på forældre og evt. søskendes resultater, hendes gang og muligheder som fremtidig ridehest og hendes sind..

  • #7   23. jun 2015 Det er da trist at høre, Helle - Malika er ellers så fin :c
    Kunne forestille mig at hun kunne blive en ret sej distancehest smiley
    Jeg tror måske godt det kan betale sig at oprette annoncer på betalingssiderne - især her eller heste-nettet, da jeg tror der er flere der kigger de steder - det var blandt andet der jeg selv kiggede, da jeg skulle have hest.
    Har du prøvet diverse facebookgrupper? Det ville måske være et godt alternativ.
    - Held og lykke med det smiley


  • #8   23. jun 2015 Jeg kigger ikke meget på DBA - synes den er uoverskuelig. FB, Hestenettet eller Ridehesten er mine bedste bud smiley

  • #9   23. jun 2015 Tænker også prisen er for høj.. når man ikke aner om den holder ponymål det er for stor en risiko at tage..

    ang. steder at annoncere så vil jeg sige at hg, hn og ridehesten er de steder jeg har set og hørt om flest heste der er blevet solgt igennem..


  • #10   23. jun 2015 Mht. Racen så er hun jo godt nok Trakehner men kan f.eks. Kåres som sportsaraber. Og der er sikkert også andre forbund der gerne tager renracede heste ind. Tænker eksempelvis DSP. Kender ikke meget til deres regler og avlsmål men tænker at der må være en del araberblod i dem.

    Ja det er klart at hvis hun går over ponymål så er hendes værdi lavere end hvis hun holder ponymål. Men hvis man rider distance er det jo ikke afgørrende. Så hun kunne godt have en fremtid der men der findes desværre ikke så mange distance ryttere...

    Mht. Pasning og hendes størrelse så tænker jeg at hendes far og mor bare har ramt deres gener for at avle småt samtidig... Hun er passet efter alle kunstens regler. Mor er 159 og far skulle til kåringen være målt til 164 men er måske i virkeligheden kun 160... Så det er jo super svært at sige hvad der er sket... Moderhoppen fik det rigtige foder de sidste tre måneder og alt hvad dyrlægen ellers anbefalede mig at gøre smiley

    Hvis jeg selv kunne passe hende. Havde tiden til det, så havde jeg også beholdt hende... Men har ikke plads til hende hjemme og hun står mig pt. I omkring 16.000 i udgifter. Derudover koster hun pt. 500 i måneden i opstaldning. Hvis jeg var så heldig at få opstaldning til samme pris til hun blev 3år så ville det være 12.000kr oven i. 28.000 ville jeg aldrig kunne få hjem på hende igen. Heller ikke selvom hun holdt ponymål og blev en super fin stævnepony. Og dertil kommer dyrlæge, smed pasning...


    Hvad tror i hun skulle stå til i pris for at det ville lykkes. Prisen plejer man jo at sætte efter hestens værdi og måske justere lidt i forhold til de udgifter man har haft på den. Men i hendes tilfælde kan man ikke regne med udgifterne. Kun efter den reelle værdi... Hvad ville den være hvis 12.000 er for meget?


  • #11   23. jun 2015 For mig er DBA og gul og gratis hestesiderne til de ponyer og heste som egentlig ikke rigtig er brugt i sporten eller ikke skal bruges i sporten...hvis jeg var seriøs interesseret i at købe noget til sportens brug senere så ville jeg kigge på ridehesten og den slags sider i stedet for smiley
    For mig er DBA den side gamle Hr. Jensen vil bruge når hans foldbumser begynder at kræve for meget arbejde smiley


  • #12   23. jun 2015 Altså man aner jo lidt om den holder ponymål... smiley
    Udregningsmodellen er den landcenteret for heste bruger. En gennemsnitlig hest er ca 90% af sit slutmål som et års. I skemaet på landbrugsinfo.dk oplyser de at arabere er 91% og anglo arabere 92%. Går man ud fra 92% bliver hendes slutmål 146,88 og regner man med 90% er slutmålet 149,6. Fordi hun målte nøjagtig 136 på sin fødselsdag. Så det må man antage er maksimal og minimal højde. Shagya arabere har de ikke et skema for, kun ox og anglo. Men da hun er 75% araber så ville det være meget mærkeligt hvis hun ikke skulle ligge på de 91-92% som de nu gør... smiley


  • #13   23. jun 2015 Mette k. Tja den fordom er der nok nogle der har. Men jeg syntes nu jeg ser en del rideheste derinde også...
    Til info har de også begge været oprette her på hg men det gav ikke noget synderligt. Kun forespørgsler på udlån, et par enkelte interessered i afbetaling eller bytte med anden hest. Og eller bare kommentare på deres udseende smiley

    Louise. Ja det er super ærgerligt... Men jeg kunne have sagt mig selv det. Hun brugte jo kun en ponyfølgrime. I de inderste huller... Jeg tænkte bare hun havde et bette araberhoved smiley

    Facebook har jeg også brugt meget til at linke mine annoncer på... Umiddelbart gav det ikke rigtig noget. Men det kan være jeg skal prøve der igen nu hvor de er sat ned... smiley


  • #14   23. jun 2015 Åh ja, de små araberhoveder - kender det alt for godt smiley
    En skam der ikke er så mange distanceryttere i DK - hun er jo et oplagt emne med hendes araberblod, og der gør højden jo ingenting smiley
    Måske findes der nogle specifikke distancegrupper på facebook eller sider, hvor man kan promovere hende? Bare en tanke.
    Prisen kan jeg desværre ikke hjælpe med..


  • #15   23. jun 2015 Man kan ikke regne slutmålet ud.. Tindur blev heldigvis højere end hvad det såkaldte slutmål sagde.. smiley du må næsten gøre op med dig selv hvor mange penge du vil tabe.. 12.000. for et føl er rigtig mange penge på noget man ikke aner vil ende ud.. Jeg ville sige at 8000kr er mere passende.. Stutteriet solgte en af sine fantastiske tre års til slik her i foråret da de troede hun ikke ville nå de 165 stg. Hun var omkring 155 stg. Gik til 13000kr klar til at gå i gang med.. Så 12.000. Er meget højt sat tænker jeg. smiley

    Mvh TT


  • #16   23. jun 2015 Jeg tænker du faktisk selv er inde i det. du skriver selv hvad hun vil stå dig i, hvis du beholdte hende til hun blev 3, med den billige opstaldning, og at du ikke tror du ville få pengene igen?
    Netop sådan tænker en køber også. Samtidig så er der tale om en kommende pony (hvis den holder mål), jeg tænker, hvor mange forældre købet en plag til deres børn? de fleste køber jo noget som er tilredet, så det kan prøves, og som børnene kan få glæde af med det samme.
    Og hvis man så finder en familie der vil købe en plag, som investering i deres barns fremtid, så skal det jo være en super pony, som jeg tænker skal kunne klare sig godt på landsplan.

    Men en køber vil jo netop tænke som du gør, de penge får jeg ikke tjent ind igen, og da en så ung er et sats, så skal man altså føle man kan tjene sine penge ind igen, hvis nu hesten ikke er det man selv leder efter, for at tage det sats.

    Og ja som mange andre (og ud fra egen erfaring da jeg satte hest til salg) så er det ikke på DBA, man som regel finder sin køber. Jeg ville vælge heste-nettet eller ridehesten. Jeg ville end ikke sælge herinde (jo hvis jeg valgte flere sider) da HG's søgning efter min mening er for dårligt lavet. Det er svært at søge efter bestem højde, uddannelses krav, alder, pris osv...


  • #17   23. jun 2015 Jeg tror helt sikkert at højden er et problem, og jeg kunne forestille mig at det skræmmer køberne. Som regel køber man ikke et pony føl, da ponyryttere typisk skal bruge en ridehest nu og her, hvor hesteryttere sagtens kan vente på at den bliver gammel nok. Og så synes jeg også prisen er ret høj i forhold til at det er en pony. Ponyføl ligger til mellem 6000-9000 alt afhængig af kvalitet selvfølgelig, og så er der jo tale om decideret ponyracer som avlere kunne have interesse i.
    Der ud over har jeg god erfaring med at sælge på heste-nettet. Det er der de mere seriøse købere er smiley
    Held og lykke med det


  • #18   23. jun 2015 Vil du sælge hende som distancehest, så er hun for dyrt sat. Desuden er Trakehner-racen heller ikke den mest brugte inde for distance, der skal man altså over i araber-racerne.
    Sportsaraber kan hun ikke kåres i hvis hun holder ponymål.

    Så ja prisen og højden er problemet, for som pony er det svært at sælge et føl, og hvad så hvis hun ender på 153? Så er der brugt mange penge på en pony som er blevet en lille hest.


  • #19   23. jun 2015 Der er en side på Facebook til salg af distance udstyr og heste.


    profilbillede
  • #20   23. jun 2015 Jeg ville også prøve at annoncere inde på www.distanceridning.dk og på facebooksider for distanceridning.

    Det er helt sikkert en dejlig lille hest du har dig, men jeg tror at hun vil være svær at sælge til gennemsnits stævne-rytteren fordi hun er for lille. En ponyrytter/forælder tror jeg også du vil have svært ved at sælge til, af flere forskellige grunde. Men til en lille voksen hobbyrytter, som måske gerne ville prøve noget distance er hun jo helt perfekt. Jeg kunne faktisk godt være interesseret i sådan en hest, sådan ude i fremtiden. Det passer desværre ikke lige ind med hest lige nu og slet ikke unghest.


  • #21   23. jun 2015 Jeg synes du skal prøve at ligge annoncen på forskellige hestesalgs grupper på Facebook da der ikke er mange der kigger på dba smiley


  • #22   23. jun 2015 Hun kunne godt være et interessant emne for mig, men pt. har jeg kun en haflingerhoppe på 7 der ikke er tilredet, at bytte med smiley

  • #24   23. jun 2015 Hvor er det så vigtigt at få pengene hjem igen? jeg tænker at du selv har valgt at avle den, som din egen ridehest, så burde det at få udlignet dine udgifter ikke betyde det store.

  • #25   23. jun 2015 Tidspunktet er desværre ikke rigtigt, ellers ville hun lige være en hest for mig. Og prisen er ganske fair.

    Men jeg er også en meget atypisk køber. Jeg har størrelse til at ride pony, men vil gerne have dem med heste-bygning, så en stor pony/lille hest i hestekrop er lige mig.

    Der er bare ikke mange som mig. Dem der køber ponyer vil helst have dem rideklare (og meget gerne startet et par stævner). Eller dem der køber med uddannelse og salg for øje, vil nok være bekymrede for højden. Voksne hobbyryttere bliver nok lidt afskrækket af afstamningen, da araber/trakehner er varme heste.

    Det jeg prøver at skrive er, at hun nok desværre falder lidt ned mellem de forskellige købergrupper, så det kan være svært at komme af med hende. En skam for hun er godt nok fin smiley



  • #26   23. jun 2015 Ser fin ud smiley
    Brug everhorse og heste-nettet. Disse 2 bliver brugt rigtigt meget. For mig syns jeg at dba ikke er seriøst nok smiley

    Lidt øv mht højden. Hvis den går over ponymål .
    Det er ikke særligt realistisk at sætte pris efter udgifter , så skulle min hest koste cirka 250.000,- , som er udgifter på de 4 år jeg har haft ham- det virker ikke , han er nærmere 60.000,- værd .

    Plage går desværre bare ikke til mange penge , ville sige at 6.000-9.000,- er mere realistisk for en plag man ikke ved om der bliver lille hest eller pony smiley desværre


  • #28   23. jun 2015 Tak for de mange indputs.
    Det er ikke så vigtigt for mig at holde pengene hjemme. Jeg har for længst indset at jeg kommer til at miste... Hun er pt også sat til en pris hvor jeg mister på hende... Og ja som sagt så avlede jeg hende til mig selv og slet ikke med tanker omkring salg. Så havde jeg slet ikke gjort det. For jeg ved at markedet står ret stille og folk vil hellere have den færdige pakke...
    Heldigvis kan man så sige at hun har et fantastisk sind. Har været super nem til at lære ting og stå bundet da hun var lille. Lige nu mangler hun bare at få genopfrisket benene lidt igen. Men er vant til håndtering smiley
    Hun stod oprindeligt til 17.000 dengang jeg stadig troede hun ville blive 162
    I må stadig gerne komme med ideer eller indputs smiley


  • #29   23. jun 2015 At købe bil eller hest er kun udgifter smiley

  • #30   23. jun 2015 Der er PT bare ikke meget salg i 1 års plage sys jeg,, 2 års går bedre..

    Og jah så hun jo lidt svær fordi man ikke ved med højden og med hensyn til evt kåring eller avl det endelig fint nok der er nogle forbund hun kan kåres i MEN det ret fyldt med risiko og smide hende ifol da du jo ikke ved om hun så avler stort med de gener hun har.. også få man måske bare en bette hest istedet for en pony som tanken jo normalt er med en pony..

    Sååh jah.. Det bare svært pt..


Kommentér på:
Hvorfor får jeg ingen henvendelser? Hjælp ønskes!!

Annonce