{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Susling
Susling
Tilmeldt:
27. jul 2009
Emner: 3 Svar: 37

Videreformidling af kat {{forumTopicSubject}}

Vi står i den situation, at vi i slut januar tog en hittekilling ind. Vi fremlyste hende, og var rundt med løbesedler flere gange, men der var ingen der meldte sig som ejer. Hun viste sig også at være noget af en håndfuld, men vi blev rigtig glade for hende og ville faktisk gerne beholde hende. Hun er lidt en vildbasse, hun har rigtig meget jagtinstinkt, og kan godt finde på at markere med tænder og kløer, hvis man vil røre ved hende og jagtinstinktet er vækket. Hun er egentlig rigtig glad for mennesker, vil gerne sidde på skødet og er meget kontaktsøgende.

Men sagen er, at vi jo har en ældre kat i forvejen. Vi vidste godt, at den gamle ikke synes, at andre katte lige er hendes kop te, men vi tænkte vi ville gå langsomt frem og stille og roligt forsøge at føre de to katte sammen. Det er der så gået 4 måneder med, og de to kan bare ikke sammen. I samme rum går de til angreb på hinanden, og det duer simpelthen ikke at have dem i samme hus. Vi kan mærke, at de begge er utrygge hvis de ikke er lukket hver for sig.

Men hvordan sikrer jeg bedst at den lille hittemis får et ordentlig blivende hjem? Jeg tror, hun egentlig har det bedst et sted, hvor hun kan være staldkat eller være så meget ude som muligt. Hun er lidt voldsom i sin leg og har meget kraftigt jagtinstinkt, så hun er jo heller ikke prototypen på en familiehyggekat. Kan man msåke ringe til et internat, og høre om de vil videreformidle hende mod betaling? Jeg har ikke rigtig lyst til at annoncere hende via DBA eller sådan noget, så ved man aldrig rigtig hvad det er for nogle mennesker der svarer. Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Videreformidling af kat
  • #1   28. jun 2015 Jeg ville da ikke være bange for at bruge dba, man kan jo bare skrive at hun skal være staldkat og at du vil have lov til at sige god for matchet.

  • #2   28. jun 2015 Prøv evt at skrive til Nordjysk Dyreredning. smiley
    Jeg har flere gange set, at de har hjulpet med videreformidling. smiley


  • #3   28. jun 2015 umiddelbart lyder hun ikke som om at der er noget forkert med hende.
    hun er jo en ung kat, og de har ikke altid lige et roligt temperman

    kontakt internat og spørg om de har plads.

    personligt er jeg imod at man bare smider katte ud som staldkat når den først har været inde. så finder man et hjem hvor den har mulighed for at have en kattelem. og meget gerne et sted som vil neu hende. der er ingen grund til flere killinger end nødvendigt. derfor syntes jeg også et internat er et bedre sted, da de sørger for det hele.
    prøv evt sønderborg kattelaug - de er super til at finde et godt hjem, og de afliver ikke med mindre katte er syg


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #4   28. jun 2015 jeg synes bare ikke jeg har ret god erfaring med DBA, der er så mange useriøse mennesker derinde.

    Katten er både steriliseret, øremærket og vaccineret samt registreret i dansk katteregister. Vi vil jo egentlig gerne beholde hende, men hun og vores anden kat kan bare ikke sammen. Jeg ved ikke om hun vil trives som staldkat, men hun kan allerbedst lide at være udenfor, og hvis hun er inde for meget kan man mærke, at hun bliver frustreret - så indekat skal hun i hvert fald ikke være.

    Vi har også en ekstra kattebakke samt 4 kilo af det tørfoder hun får, som ny ejer kan få med, plus en sæk kattegrus også.


  • #5   28. jun 2015 Jeg har selv lige købt en killing via dba, og jeg er bestemt ikke useriøs. Man kommer aldrig uden om useriøse mennesker, det var netop derfor du skulle kræve at de kom og se på katten inden, så du kan sige god for matchet. Allerede der frasorterer man en masse useriøse mennesker.

  • #7   28. jun 2015 sæt hende på kattegalleri

  • #8   28. jun 2015 og når hun er fuld ordnet, så sæt prisen på hende til 500 kr.
    internatter tager 1000 kr


  • #9   29. jun 2015 Og et depositum er også en god ting at kræve oveni et lille overskueligt beløb smiley Selv har jeg lagt 500kr i depositum på min killing, og dem får jeg igen når jeg henter den smiley

Kommentér på:
Videreformidling af kat

Annonce