{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Bandage overtræk? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg ville bare høre om der var nogen der havde erfaringer med bandage-overtræk og kan fortælle mig om det fungerer ordenligt? Og eventuelt om det kan bruges på skovtur? Tænker nemlig ikke at sådan nogle er specielt åndbare, men vil gerne have mulighed for at beskytte mine BOT gamacher og lignende da det er svært for mig at få det vasket, men mere fordi det må være træls for hesten at gå rundt med våde gamacher/bandager.
På forhånd tak smiley

Tænker på dem her: http://happy-horse.dk/product/catago-bandage-overtraek-5444/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bandage overtræk?
  • #1   30. jun 2015 Så er det vist bedre at putte babypudder i gamacherne. Tvivler på hestens ben kan ånde inde i sådan et overtræk. Og bandager er et nogo på tur.

  • Maria V
    Maria V Tilmeldt:
    feb 2011

    Svar: 19
    #2   30. jun 2015 Hvorfor er bandager ikke "tilladt" på tur?

  • #3   30. jun 2015 Jeg rider kun skridttur så det er ikke så slemt smiley Desuden nævnte jeg det med åndbarheden i teksten smiley Men vil gerne høre hvorfor du nævner babypudder, det er ikke et "trick" jeg før har hørt om før? smiley

    Maria: det er fordi der er chance for at de går op og hesten bliver viklet ind i dem. Det er forskelligt hvor meget folk går op i det smiley Synes selv det er meget værre i spring, og ja, til mere vilde ture smiley


  • #4   30. jun 2015 Ikke at det skal være til diskussion, men tænker det der med at det ikke er tilladt at ride med bandager på tur, fordi de kan gå op, er noget vås smiley der er jo ligeså stor chance for at det sker under alm træning smiley
    Men set bort fra åndbarhrden mht de der overtræk, synes jeg da det er en smart ide, har selv overvejet at købe nogle smiley


  • #5   30. jun 2015 Jeg bruger overtræk ved stævner, for at beskytte mine hvide bandager, indtil jeg rider på banen.
    Men alt efter hvor lange ture, du rider, synes jeg også du skal overveje det med åndbarheden. Det kan være varmt nok for en hest her i sommermånederne, at have noget på benene i det hele taget. Og det er vel også begrænset, hvor beskidte de kan blive på en skridtture på nuværende tidspunkt? Ved selvfølgelig ikke hvor mudret et område, du rider i :o)
    Ellers kunne det måske være en idé at bruge et par almindelige fleecebandager til at komme ud over. Det har jeg set flere gøre ved stævner og det er da også mere åndbart, men stadig vaaaarmt smiley


  • #6   30. jun 2015 Babypudder suger fugten, det er neget brugt inden for distance.

    Og bandagere på tur er bare for farligt, en gren kan rive dem op også risikere man at de bliver viklet op og hesten falder i dem. Desuden suger bandagere meget mere væske end en alm gamache, så de bliver tungere hvis man lige skal igennem en vandpyt, og kan lettere hive tryksår end en gamache.
    Selv på en skridt tur ville jeg foretrække en gamache, de kan jo også nemt lige børstes over også er de rene og de beskytter ligeså godt.


  • #7   30. jun 2015 Nu tænker jeg når du rider med BOT og gerne vil beskytte dem må det næsten være de der bløde ridegemacher? (Ret mig hvis jeg tager fejl)
    Men så kunne du overveje at købe de BOT gemacher der er blevet produceret med hård skal? Det ville være rare for hesten da de stadig er åndbare men du får stadig BOT effekten smiley


  • #8   30. jun 2015 Lea: jeg rider kun med noget på benene om vinteren eller ved dårligt vejr, da min pony har en skade der gør at det er godt at opvarme benet smiley Bryder mig ikke selv om benindpakning i godt vejr.

    Det med åndbarheden var også min største bekymring, så ville høre andre ad omkring erfaringer smiley


  • #9   30. jun 2015 Har redet i mudder og vand med gamacher og bandager før, dog kun på bane (før ponyen blev skadet) og synes nu fint begge dele blev siddende, tænkte bare det måtte være super træls at gå rundt med sådan nogle våde klumper når det er meningen at benet skal opvarmes smiley

  • #10   30. jun 2015 Karen: det er en god tanke smiley Det er nemlig de bløde jeg rider med. Men da ponyen kun kan gå tur og jeg er studerende uden ret mange penge, må jeg være realistisk og indse at det ikke kommer til at blive løsningen desværre smiley

  • #11   30. jun 2015 Grafik: Tror jeg vil prøve med babypudder når det bliver dårligt vejr igen. Hvor meget skal der til? smiley

  • #12   30. jun 2015 Først og fremmest, i dårligt vejr så skift bandagerne ud med gamacher. For som du selv er inde på er det ikke rart for hesten at gå med våde bandager.
    Og babypudder vil ikke hjælpe meget hvis dårligt vejr er årsagen til fugten, det hjælper mod f.eks sved under gamachen.


  • #13   30. jun 2015 Så må jeg finde på noget andet smiley Eventuelt noget uld måske, det varmer jo selvom det er vådt. Men det må bare generelt være træls at gå med noget vådt sjaskende om benet smiley

  • #14   30. jun 2015 BOT gamacherne er bedre end bandager. Neopren suger ikke fugt på samme måde, så de bliver ikke ligeså gennemblødte som en bandage vil blive.
    Babypudder kan måske tage lidt fugt, men rider du på en våd bane, ja så vil du non ende med våde ben uanset babypudder eller ej. Men her er gamacherne altså bedre end en bandage.


  • #15   30. jun 2015 Som skrevet er banen ikke et problem. Det må min pony ikke længere.
    Selvom de ikke suger lige så meget fugt så bliver det jo stadigvæk våde og kolde smiley


  • #16   30. jun 2015 Ja de bliver fugtige, men her kan babypudder tage det værste. En bandage bliver langt mere våd og suger meget mere vand, hvilket kan give din hest trykskader. Dette risikerer man ikke med en gamache.

  • #17   30. jun 2015 Jeg takker for hjælpen smiley Men nu er det ikke kun vandet der er et problem, det er den kulde der følger med vandet smiley

  • #18   30. jun 2015 Har aldrig oplevet mine heste have kolde ben efter brug af BOT gamacher smiley Heller ikke de gange jeg har redet i regnvejr, benene er en smugle fugtige ja, men har hel normal temperatur smiley

Kommentér på:
Bandage overtræk?

Annonce