{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovpleje - Erfaring med denne?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   1. jul 2015 syntes den fungerede udemærket.
    men det bedste råd og det jeg har bedst erfaring med er en gang "fodbad" i almindeligt vand smiley


  • #2   1. jul 2015 AMT: Det er også min erfaring.. Men tøsen vil ikke have fødderne i vand! Det er absolut noget vi arbejder på, men det hjælper jo ikke så meget nu og her.. Så derfor leder jeg lidt efter et alternativ:-)

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   1. jul 2015 kris: åh sådan en hest har jeg også har smiley

    men den hov pleje du viser er udemærket


  • #4   1. jul 2015 Kan love dig for det var en udfordring da hun havde en hovbyld.. Føj da en ballade smiley
    Men godt at høre fra en der har prøvet den..


  • #6   1. jul 2015 Bella: Dem har jeg også tænkt på.. Men så er jeg lidt besværlig igen smiley For efter noget dårlig smed-arbejde er den nødt til at stå med "no-turn" klokker 24-7 for ikke at træde venstre forsko af og jeg tør virkelig ikke tage den klokke af..

  • #8   2. jul 2015 Hvis hun ikke kan lide at stå med fusserne i vand, så anskaf dig et gulvtæppe med god sugeevne. Gør tæppet vådt, og stil hesten på det. Det giver super gode resultater smiley

  • #9   3. jul 2015 Sørg for hesten får det den skal bruge gennem sit foder, så slipper man for "tørre" sommer hove... smiley

  • #10   3. jul 2015 Jeanette: Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i..

  • #11   3. jul 2015 Det kan godt være du ikke vil det, men ikke desto mindre er det sandt... Det er sådan det hænger sammen i hestens krop... Spørg enhver DYGTIG smed, så vil de også sige at hvis hesten får alt det den skal bruge og den optager sit foder korrekt, dvs er i balance, så vil hovene ikke flække/tørre for meget ud om sommeren...

  • #12   3. jul 2015 Min erfaring - Torske levertran - et fodertilskud, men jeg bruger det til damens tørre hove! smiley - anbefalet af en meget dygtig smed

  • #13   3. jul 2015 Jeanette: Selvfølgelig er det sandt langt hen af vejen.. Men selvom jeg spiser korrekt og drikker rigeligt væske så får jeg stadig meget tør hud om vinteren, og har derfor brug for fugtighedscreme.

  • #14   3. jul 2015 Du kan ikke sammenligne vores hud med hestens hove Kris & Pigen... Der er en verden til forskel... smiley
    Ingen af mine heste har døjet/døjer med flækkede eller tørre hove om sommeren.... Og heller ikke sur stråle om vinteren....


  • #15   3. jul 2015 Jeanette: Nej naturligvis ikke.. Men princippet er jo det samme. Jeg har også haft en hest der kunne gå mange somre uden problemer men så kommer der et år med meget varme og lidt nedbør og kom problemet.
    Men i stedet for at vi diskutere dette frem og tilbage så vil jeg hellere høre hvad i foreslår jeg gør?


  • #16   3. jul 2015 Nu har jeg haft heste de sidste maaaaange somre, og nej, uanset hvor tørt det har været har ingen af dem døjet med dette problem... Det handler om hesten optager det den skal og er i balance på vitamin/mineral delen smiley
    Forslag er at gennemgå foderplanen, er den optimal i forhold til hvad hesten skal bruge, er det en ide at skifte, skal der gives en booster osv... Hvis hesten får megen stivelse/sukker i sit foder, kan dette også være grunden...


  • #17   3. jul 2015 Jeanette: Hesten får så lidt stivelse og sukker som overhovedet muligt, så det kan absolut ikke være der problemet ligger.
    Hun er den sidste måned ikke rigtig blevet redet så der har hun gået på græs og fået alt det wrap/hø hun kan spise plus vitaminer i form at tilskudsfoder.

    Så jeg kan ikke se hvad jeg ellers skulle gøre?


  • #18   4. jul 2015 Det er en hel religion det med foder og hvad er godt til lige præcis den og den hest... Og der er stor forskel på hvad de forskellige produkter er lavet af og på hvad... Jeg vil f.eks aldrig bruge produkter med GMO soya igen, ej heller noget med uorganiske mineraler, hvede osv osv... Alle noget der har indflydelse på hovene, da det er det sidste af hestens krop der får "næringen"... Er der en mangel/underdosering et sted i kroppen, tag f.eks zink og hesten står med hudproblemer, skæl osv, så lider hovene gevaldigt under dette...
    Man skal se på helheden når det kommer til hvordan hovene ser ud.....


  • #19   4. jul 2015 Jeanette: Du har dog endnu ikke svaret på hvad du mener jeg bør gøre?

  • #20   4. jul 2015 Jo det har jeg netop... Kig på foderet, gå det igennem og har du ikke kompetence til det, så få fat i en dygtig agronom, Hippolyt har gratis rådgivning hvis man gerne vil vide hvad man eventuelt skal ændre på/tilsætte og gør dig nogle overvejelser i forbindelse med det jeg lige skrev ovenover smiley
    Sidste mulighed er at den går for længe mellem beskæringer og egentlig har ok hove, de skal bare ordnes noget oftere.... Kunne være interessant at se billeder af hovene, indvendig og udvendig


  • #21   4. jul 2015 Min hest får det at spise den skal have.. Jeg gider ikke diskutere det her mere.. Jeg ville bare høre andres erfaring med denne hovpleje og evt andre produkter.

    Jeg har ikke tænkt mig at ændre min foderplan eller noget fordi min hest får tørre hove i sommervarmen. Den er også møg-beskidt hver dag.. Kan jeg fodre mig ud af det også?


  • #22   4. jul 2015 Du vil jo slet ikke høre hvad det er jeg siger.... Og det nytter ikke noget at blive tøsefornærmet, fordi jeg fortæller dig din hest måske ikke optager det den skal fra sit foder, og at et andet mærke måske ville være bedre for lige din hest...
    Jesus, HG nogengange altså....


  • #23   4. jul 2015 Jeanette: Jo jeg vil gerne høre det.. G har hørt det mange gange nu! Men hvad forventer du? At jeg løber ud til den nærmeste foderkonsulent fordi der er en på HG der har en menig om noget? Accepter at jeg ikke deler din holdning!

  • #24   4. jul 2015 Du bliver ved med at komme med skøre sammenligninger såsom hove og menneskehud, at hesten er beskidt med hovenes sundhed... Du drager paralleller hvor det slet ikke giver mening.. Du beder om forslag til hvad du kan gøre udover at smøre noget på hovene, jeg forklarer på en pæn måde hvad du kan og alligevel bliver du tøsefornærmet og spydig? Hvorfor? Du kunne jo nøjes med at skrive "Tak for dit svar" og så lade den ligge der.... Men at du kommer med sådan noget så dumt som at hvis hesten er beskidt kan du så bla bla bla... Come on, grow up smiley

  • #25   4. jul 2015 Jeg startede med at skrive at jeg ikke var enig med dig.. Og i stedet for ar acceptere det så begyndte du at komme med dine påstande. Som jef endnu ikke har set en troværdig kilde på..
    Jeg er ikke interesseret i at skifte foder, og jeg er ikke 100% enig med dig! Hvorfor kan du ikke bare acceptere det?


  • #26   4. jul 2015 OMG..... Det er som at tale til en dør det her... Jeg er ude, det er spild af min tid

  • #27   4. jul 2015 Ej tal dog ordenligt..!

  • #28   4. jul 2015 Dét gør jeg sandelig også, det er min ærlige mening at det er som at tale til en dør at skrive med dig... Framelder notifikationer på denne tråd nu, så du behøver ikke respondere smiley

  • #29   4. jul 2015 Jeg syntes også du er komplet idiot.. Men det er jo ikke ligefrem at holde en pæn tone vel!

Kommentér på:
Hovpleje - Erfaring med denne?

Annonce