{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Er det realistisk? eller skal jeg bruge mere med mine krav {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Jeg stå til næste år go skal havde ny hest da jeg endelig har tid til det igen og at fremtids planer ligger rimligt fast

Vi har valgt at vi ville kigge efter et føl/plag (har haft før) da jeg ønsker at være med til selv at uddanne min hest og jeg ønsker et bånd bygget på tillid og troskab som jeg ville bruge årene inden den skal til og i tilridning på self også efter

Men vi har snakket meget om hvordan det ligger pris messigt vi har snakket om at jeg må bruge 15.000kr på et føl men vi er usikkert på om det er nok til det kommende føl/plag

Jeg synes ikke jeg har de store krav
- Hoppe eller vallak hvis hingst kastares inden jeg overtager den self på min regning
- dressur emne men må grene kunne lidt springe som på hyggeplan
- mellem 0-1 1/2
- Skal være sund og rask
- Vise tegn på at havde et godt hoved
- slut stang mål 160+

Ville det være realistisk og finde et føl/plag til 15.000 med mine krav

Håber i ville dele jeres mening med mig om min max pris holder eller om det er for lidt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det realistisk? eller skal jeg bruge mere med mine krav
  • #1   23. jul 2015 reelt set vil jeg sige at din makspris nok er lige lav nok, især hvis man tager et kig på markedet for ungheste i den alder og med det slutmål, så vil du nok komme en del længere i valgmulighederne med 25-30.000kr, dermed ikke sagt at det er umuligt at finde noget i den prisklasse, men måske bare svært og tidskrævende.

    Mvh
    Mie


  • #2   23. jul 2015 Uden tvivl.

    Nu ved jeg ikke hvad du helt går efter når du mener dressuremne, men en ganske almindelig hest, som kan gå en hæderlig LA, det har du fint mulighed for at få fingre i, især hvis du er ligeglad med tavlen på dyret smiley


  • #3   23. jul 2015 endlig bare en hest jeg kan ride på som ikke er en hest der skal springes da jeg ikke må springe andet end hygge spring grundet skade smiley

  • #4   23. jul 2015 Jeg er lige glad med afstamning det betyder intet så længe kemien er der og vi passer sammen smiley

  • #5   23. jul 2015 Jeg vil næsten påstå at du sagtens kan finde noget til det halve af det du vil give, når du "bare" ønsker en gennemsnitlig sød og rar plag, uden tavle.

    Så kan du jo gøre op med dig selv, om du vil bruge penge på en hest med mere potentiale eller bruge lidt færre penge og så bruge penge på ekstra foder, dyrelæge osv. osv.

    Men pengene, de skal nok række til en fin, gennemsnitlig plag smiley


  • #6   23. jul 2015 Jeg tror at hvis du venter til lidt senere på året, når føllene kan tages fra, så kommer der flere på markedet, især hingste (jeg synes tit at sælger ikke ønsker at smide pengene efter en kasteration pga salg, men sælger forholdsvis billigt i stedet). Siden du ikke har ønsker om rødt pas, så tror jeg nok at der skal dukke en op. jeg lavede en hurtig søgning på HN og fandt denne lille gut http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/344992/ jeg kender den ikke så aner ikke om det er et dressuremne, men køn det er den da smiley

  • #7   23. jul 2015 eller denne herinde http://www.hestegalleri.dk/marked/hest/frederiksborg-lillegaards-freja/1161301

    Jeg ved godt det ikke er emner der har interesse da du først skal bruge en til næste år.... jeg linker bare for at sammenligne udvalget smiley


  • #8   23. jul 2015 Den første du har fundet er helt vildt fantastik smiley
    Nr 2 havde jeg godt været inde og kigge på smiley


  • #9   23. jul 2015 Jeg har nu også et godt øje til frieserne og ikke mindst frieser-blandingerne... der er et par stykker jeg er faldet over herinde (af blandingerne) og de er godt nok kønne smiley

  • #10   23. jul 2015 Det kan du fint få en plag for, og formentlig også for mindre smiley Især hvis du er ligeglad med papirer, og er villig til at købe en hingsteplag.

    For 15.000 kr kan du såmænd også få plage med papirer, både DV,DOA , FrH ect.

    Det vigtigste ved at købe plag er, at man er "forelsket" i den bette - de plejer nemlig at være tudegrimme ind til de er 3-4 år smiley

    Min bedste ridehest i stalden købte jeg som 1 års hingsteplag, ukendt afstamning , pris 8000 kr - han er nu som 8 års B-hest i dressur, 166 cm i stang, og ved at blive gjort klar til MA1 debut.
    Min anden hest er DV med fine papirer, købt som 1 års til 15.000 kr - nu 7 år, 174 cm i stang, med placering på C-plan i la1,2,3 og 5, og skal debuterer i mb0 til september.
    Så "billige heste" kan snildt blev gode heste.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Er det realistisk? eller skal jeg bruge mere med mine krav

Annonce