{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til jer der har opstaldning
  • #1   23. jul 2015 jeg har en leje kontrakt med der hvor jeg står opstaldet smiley

  • #2   23. jul 2015 Hvis jeg havde opstaldning ville jeg tage min 2 mrd depositum. Pga der findes så mange der ikke er seriøse med at betale. Det er jo ikke for sjov man tager imod hestene. Men skal man så ovenikøbet lægge penge ud for hesteejer/ have penge tilgode, er det spild af tid

  • #3   23. jul 2015 Det sted jeg står er der både depositum og kontrakt, og det synes jeg helt ærligt kun er rimeligt smiley

  • #4   23. jul 2015 Vi udlejer bokse, og vi har både depositum og kontrakt smiley
    Kontrakten er helt unødvendig, da vi mener der skal være klare regler og rammer på skrift, og der ikke er nogle der kommer i konflikter fx. over om de skal gå hoppe/vallak eller om de må blandes, eller om man må flytte boks indbyrdes osv osv osv.

    Depositummet og også yderst nødvendig, da vi før har været lidt uheldige med opstaldere der fx. Ikke betaler staldleje i 1,5 mdr og så flytter hesten i natten muld og mørke, eller opstaldere der efterlader en boks uden at tømme den, med lort op og ned af væggene og gammelt vand i spanden.

    Og så selvfølgelig de små uheld, som ingen kan gøre for - fx. En ødelagt krybbe, boksdør, vandkop o.lign.
    Selvfølgelig kan hesten ødelægge en krybbe en enkelt gang eller to, det er intet problem, men vi har før haft en hest opstaldet, der gik amok på bokslågen, hver gang en anden hest blev taget ud for at ride. Den sparkede og bankede på lågen, til hængslerne røg af, eller til den havde fået sparket hul gennem lågen (af træ). Den ødelagde 4 bokslåger på 3 mdr, og dér begyndte vi altså at trække det på depositummet smiley


  • #5   23. jul 2015 Vi har før haft opstaldere, og vi tog hverken depositum eller lavede kontrakt. Men jeg synes, at begge dele er yderst rimeligt.

    Vi havde en opstalder på et tidspunkt, som var rigtig udtilregnelig. Hos os skulle man selv muge ud - vi kunne lave aftaler, hvis man skulle på ferie, men som hovedregel klarede man selv udmugning. Men hende her mugede så at sige aldrig boksen - og vi gør det gerne hver dag af hensyn til fluer og indeklima. Hun overholdte ikke nogen aftaler, og hesten gravede så meget i boksen, at den lavede hul i betonet. Det kan hun jo for så vidt ikke gøre for, at den gjorde, men da vi snakkede med hende om det, om ikke hendes mand - som havde adgang til en blandemaskine, kunne hjælpe, lovede hun guld og grønne skove. Så kom vi ud i stalden en dag efter skole/arbejde, hvor hesten og alle hendes ting var væk. Tilbage var der bare en møgbeskidt boks og et stort hul i betonet... Der havde det virkelig været rart med et depositum, man kunne gøre brug af smiley


  • #6   23. jul 2015 Tak for input
    Vil nemlig ikke så i en situation hvor jeg kan komme ud for "at det er mig der betaler for en fremmed hest"
    Og at de forsvinder i nattens muller mørke. ..


  • #7   23. jul 2015 Lige meget hvad du skriver, så er der desværre den chance for at folk bare smutter alligevel. Af og til efterlader folk jo også bare hesten hos opstalder, for opstalders regning vel at mærke smiley

  • #8   24. jul 2015 Der hvor min hest er opstaldet tager de en måneds opstaldning i depositum og der er også en lejekontrakt smiley

Kommentér på:
til jer der har opstaldning

Annonce