{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Marlene S
Marlene S
Tilmeldt:
27. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Opstaldning med jordfold ved Århus {{forumTopicSubject}}

Hejsa - Håber nogen kan hjælpe mig ! smiley

Jeg vil bare høre om nogen af jer derude, kender et rigtigt hyggeligt opstaldningssted på Århus-kanten, ( med gode vibes )...og hvor de har en fold, som IKKE er en græsmark. - dvs nærmere en jordfold.

Sagen er dén, at jeg har en kategori 2 pony, som lige har været forfangen (igennem længere tid, før jeg overtog hende), og som måske har EMS (sukkersyge) oveni hatten, - og som derfor dårligt tåler græs (specielt gødet græs - og specielt kløver, - men i det hele taget græs !).

Der er et VÆLD at gode opstaldningssteder omkring Århus, - men det er somom at alle bare synes det er sagen med græs-marker til deres heste (efter hvad jeg har hørt, stik imod hvad diverse dyrlæger rent faktisk anbefaler...?)....

Jeg kunne selvfølgeligt godt give hende mundkurv på, det er bare ikke sådan rigtigt optimalt (det er lidt synd synes jeg, plus hun stadig kan spise en del)

De eneste steder jeg har fundet med jordfolde, er de HELT store rideklubber. Og sådan et sted, er jeg ikke sikker på vi ville trives, hende og jeg. Der skal nok max være 30 heste, og meget gerne færre....

Og de steder jeg HAR fundet med jordfold, er det ofte sådan, at hun ville skulle gå alene ;(

Den anden ting er, at der helst ville skulle gå bus til døren, indenfor en halv times afstand af Århus c.

Det må gerne være fuldpas - eller dele-ordninger opstaldere imellem. Kan være begge dele !

Håber virkeligt at nogen har et forslag. Da hun lige nu står i en boks (jeg går ture med hende hver dag), og trænger til en fold - meget snart ! smiley

TAK



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning med jordfold ved Århus
  • #1   27. jul 2015 Jeg kan muligvis hjælpe i 8380 Trige, da jeg selv står med en nøjsom pony og har en ledig boks. Vi har skoven som nabo og jeg vægter hestenes velfærd meget højt. Du kan skrive privat besked ved interesse.

  • #2   27. jul 2015 Vi har godt nok en stald med nogle og 50 heste (stalden er ikke fyldt op pt), men vores folde passer til dine krav - nogle er stort set ren jord, andre er det meget meget lidt græs og nogle er der lidt mere, så der er lidt at vælge imellem smiley
    Det er på Årslevgården i Brabrand - her kører der bus bogstavelig talt lige til døren flere gange i timen smiley


  • Marlene S
    Marlene S Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   27. jul 2015 Hej Sandra, det lyder rigtigt spændende, havde godt kigget lidt på det sted...Men tænkte så ved mig selv at det så så stort og "fint" ud smiley hi hi...Jeg er ikke stævnerytter, når jeg går igang med at ride på hende, bliver det nok på et helt nede på jorden plan - er der også plads til sådan nogle som os derude ? smiley

  • #4   28. jul 2015 Vi har lidt af hvert herude. Det er primært en dressurstald, men har også haft springryttere stående. En af mine tætteste venner har sin showhest stående - de laver ikke så meget andet end at ride tur og så en gang imellem forsøger sig med dressur smiley
    Vi har også en anden son har gjort meget ud af jordarbejde med sin pony, så det er ikke noget nyt vi ser smiley


  • #5   28. jul 2015 Sabro rideklub smiley rigtigt hyggeligt sted med op til 18 privatheste i næsten ny stald . Du kan prøve at se på hjemmesiden , sabrorideklub.dk smiley

Kommentér på:
Opstaldning med jordfold ved Århus

Annonce