{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Susling
Susling
Tilmeldt:
27. jul 2009
Emner: 3 Svar: 37

HJÆLP! Hvornår er et håndværkertilbud bindende for os? {{forumTopicSubject}}

Hej HN

Vi står og er i gang med et kæmpe renoveringsprojekt på et hus vi købte sidste år. Det involverer blandt andet etablering af gulvvarme med træpillefyr som varmekilde.

Vi har fået til tilbud på træpillefyr, komplet med kedel, skorsten, montering silo og så videre. Dette lyder på 110.000. VI har accepteret tilbuddet, og dele af arbejdet er lavet - og betalt.

Nu er der så sket det, at vi muligvis kommer til at mangle nogle penge til renoveringen i kraft af en noget høj uforudset udgift. Derfor spurgte vi VVS-manden som vi fik tilbuddet fra, om vi kunne købe et billigere fyr end det til de 80.000 som er med i tilbuddet. Det afviste han med begrundelsen, at fyret skal stå i bryggers og det derfor er det billigste man kan få.

Men det vidste jeg ikke passede, så jeg kontaktede en anden VVS-mand, som gav et tilbud på 80.000 for det samme arbejde, hvor den første VVS-mand gav en pris på 110.000.

Nu føler vi os faktisk lidt røvrendt af den anden VVS-mand, og vil egentlig gerne ud af det og få den anden til at lave arbejdet. Vi har mistet tilliden, fordi han så åbenlyst prøver at stikke os en løgn for at sælge et dyrere fyr.

Men er vi bundet af det tilbud nu, sådan at vi er nødt til at lade ham udføre arbejdet eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Hvornår er et håndværkertilbud bindende for os?
  • #1   3. sep 2015 Jeg kan lige vende tilbage lidt senere når min kæreste kommer hjem.. Han er håndværker og har helt styr på sådan noget.


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #2   3. sep 2015 Det ville være super, tusind tak!

  • #3   3. sep 2015 Jeg ville kontakte en der arbejder med jura og specielt aftaleloven. Vi har lige haft om alt det der i skolen og der er nok måder i kan komme ud. Men så skal det nok være gennem en advokat

  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #5   4. sep 2015 Årh sådan noget hø smiley Jeg synes det er virkelig svært at have tillid til den mand efter det her. Hvis han lyver om fyret, hvad har han så eller løjet om? Det er en vildt ubehagelig følelse, og der er jo mange penge på spil.

    Nå, vi må holde godt øje med ham og håbe, at det går.


  • #6   4. sep 2015 Der er vist ikke andet for.
    Øv det er træls at give 30.000 mere for ingenting.
    De kunne da have været brugt på noget bedre smiley


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #7   4. sep 2015 Jeg synes bare det er så frækt at sige, at man ikke kan få et fyr under 80.000 der er godkendt til bryggers - det passer jo overhovedet ikke, og det tog kun 5 minutters googling at finde ud af. Man kan få et bryggers-godkendt fyr for 25.000 og opefter smiley

    Vi valgte jo det dyre fyr til at starte med, fordi det har en højere virkningsgrad og nogle rigtig smarte funktioner (såsom ikke at køre om natten, indstilling til ikke at køre mens man er på ferie eller bare på lav ydelse med mere). Nu hvor vi mangler penge, så vælger vi jo selvfølgelig luksusting fra - såsom et dyrt fyr. Meh.


  • #8   4. sep 2015 i hænger desværre på aftalen

    men kan jo være han har sagt det ikke kan gøres billigere, fordi i har haft ytret ønske om de ting det dyre fyr kan, og det ikke er noget det billige fyr kan. og han derfor ikke vil sælge der noget og lave noget som i bliver ked af senere?


  • #9   4. sep 2015 Nu har vi selv pillefyr (har haft to forskellige indtil nu) samt manden er VVS´er - og vil gerne sige der er KÆMPE stor forskel på de forskellige typer pillefyr, både i forhold til virkningsgrad, vedligeholdelse, daglig pasning osv. Håber og tror jeres VVS-mand har solgt jer noget ordentligt kram som I (trods alt) bliver glade for i længden! Det er jo en stor og langvarig investering. Vi har f.eks. halveret vores forbrug med det nye fyr vi har fået - men det kræver så lidt mere pasning og vedligeholdelse ( som vi heldigvis selv kan udføre).
    Selvfølgelig træls med prisforskellen men der er nok en god grund til det - som sagt er der stor forskel på pillefyr - og når I har accepteret tilbuddet kan I jo ikke hænge ham op på det - men det er jo så også tilladt at indhente priser fra forskellige steder. Bare et tip.

    mvh Ponymor


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #10   4. sep 2015 Vi valgte fyret til de 80.000, fordi det havde nogle egenskaber (såsom virkningsgrad og nem at vedligeholde) som vi gerne ville have. Men når man nu akut står og mangler penge, så bliver vi jo nødt til at spare - det kan da godt være at fyret til de 80.000 er det bedste og matcher vores kriterier, men hvis pengene ikke er der nytter det jo ikke noget.

    Vi hentede forskellige tilbud dengang, og valgte ham her ud af fire andre. Men dengang var det jo ud fra det sæt krav vi startede med - og de krav har jo nu ændret sig, fordi vi død og pine er nødt til at spare 40.000 et eller andet sted.

    Jeg prøvede at forklare ham hvordan det hang sammen, og om vi måske kunne finde et lidt billigere fyr. Det var så der han lirede det der af med, at det ikke kunne gøres billigere. Men måske forhandler han bare ikke et billigere fyr, det kan jo også være tilfældet. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene, men jeg synes jo det ville være rart hvis han var lidt mere imødekommende. Ellers er alternativet at der slet ikke bliver lavet noget arbejde fordi der ingen penge er, og det er der jo ingen af os der får noget ud af smiley Hvis han ikke forhandlede et billigere kunne han da bare have sagt det, det er det der med at han prøver at binde mig en historie på ærmet som gør mig utryg.

    Jeg kan godt spare de 40.000 andre steder, men det er meget rart at have lidt forskellige forslag til, hvor pengene kan spares.


Kommentér på:
HJÆLP! Hvornår er et håndværkertilbud bindende for os?

Annonce