{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

"Gaining control and respect on the ground" {{forumTopicSubject}}

Clinton Anderson lagde denne video ud d. 4/2 15.
https://www.youtube.com/watch?v=JwoyxETo-t0

Den er lang, men spol lidt rundt. Du ser nok bare en masse mennesker, der træner deres heste i farvede rebgrimer, mens Clinton Anderson beder dem hive lidt i rebene, kort efterfulgt af en monolog fra en clinic-deltager, der forklarer, at hesten længe har været "disrespectful and lazy" ...

Jeg ved ikke, om I ser det samme, som jeg ser ... Men jeg ser heste, der er forvirrede, og lærer a frygte hver bevægelse, der kommer .. Doven og respektløs? Mhm ... Men det her kan da umuligt være vejen frem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Gaining control and respect on the ground"
  • #1   7. sep 2015 Hvad fanden sker der ved 5:20? smiley Alt det der med at hesten har været mega doven, det har jo ikke noget med hesten at gøre, men hende der ikke har formået at indlære det korrekt.
    Og så snakker de om at hesten er dominerende... jeg har godt nok spolet en DEL rundt i det, men umiddelbart nej, jeg ser heller ikke en optimal fremgangsmåde..

    Jeg synes der fokuseres meget på at det er HESTEN den er gal med; den er bare doven, disrespektfuld, dominerende osv, og der tænkes slet ikke over at det måske er deres EGEN fremgangsmåde der skal justeres?


  • #2   7. sep 2015 Ved 5.20 snakker damen om, at når hun så bad hesten bevæge bagparten, så stoppede den ikke, når hun stoppede ... Og så skal den da lige hives og flås i hovedet. :S

  • #3   7. sep 2015 Ej nu har jeg lige fået set lidt mere og jeg synes altså det ser fuldkommen åndssvagt ud for at være ærlig smiley

    De snakker om at en af hestene er "extremely lazy, pushy and disrespectful" men det synes jeg OVERHOVEDET ikke vi ser? Derimod ser vi en hest der i min optik står i en almindelig afstand fra personen, men nej den står åbenbart for tæt på og er "disrespectful" så der bliver lige hevet voldsomt i grimen med truende bevægelser og svirp..

    Ej jeg synes det er helt forvrænget smiley Det ligner at de skaber problemer, der slet ikke er der.. forvirrede hest, tænker jeg bare..


  • #4   7. sep 2015 Det er ret patetisk, når man har set det hele i sammenhæng ... Stakkels heste smiley

  • #5   7. sep 2015 uden at have set særlig meget af videoen, så viser det bare endnu engang hvor fantastiske, milde og tålmodige heste de er, har før ser lignende videoer med samme trænings metoder, det giver absolut ingen mening i mit hoved og jeg ser ikke idéen i det...

  • #6   7. sep 2015 Jeg har aldrig forstået den form for trænning..

    Parelli er for mig no go..

    Har set en del heste blive ødelagt af denne trænning..har aldrig forstået behove for at være så voldsom..


  • #7   7. sep 2015 og nu har jeg intet porblem med og give hesten et klap hvis der er brug for det men bare fordi den ikke flytter sig hurtig nok så knalder han den en lige over mulen og man kan bare høre det klask på mulen med stikken.

  • #8   7. sep 2015 Jeg synes også det er en meeget underlig logik at man skal blive så vild og voldsom (og truende!!) hvis hesten ikke flytter sig hurtigt nok. For mig handler det spørgsmål om simpel træning. Den skulle da helst gerne flytte fusserne i samarbejde, ikke fordi den er bange for konsekvensen....

  • #9   7. sep 2015 Nææh alle mine heste flytter sig ret hurtigt og nemt for almindelig finger på bringen også bakker og jeg kan få det til og gå ret hurtigt uden og vifte og stå ud med alt muligt.. Så jeg forstå ikke behovet for alle de store bevægelser og kasten med reb og stick.



  • #10   7. sep 2015 Generelt så synes jeg altså slet ikke man ser nogen heste der er mega "pushy" og "disrespectful" i videoen? Tværtimod ligner det, at det er menneskene selv der skaber konflikterne ved at være så voldsomme; de opsøger da SÅ meget selv en konflikt - en konflikt som de vel at mærke selv har skabt?

  • #11   7. sep 2015 Nej ser heller ikke nogle heste der virker dovne. respektløse eller på anden måde noget.. sys de alle samen virker ret fornuftige. og at de nærmest skal flygte med deres bagpart for at undgå en stick giver slet slet ikke mening for mig nogle af dem bliver jo nærmest jaget rundt og ser bestemt ikke trykke ud ved situationen..



  • #13   7. sep 2015 Camilla - lige præcis, de flygter jo med deres bagpart, hvad er meningen helt overordnet i at det skal gå så stærkt? Hvis det foregår i roligt tempo har den åbenbart ikke respekt for dig eller hvad? Det er jo fuldkommen ukontrolleret..

  • #14   7. sep 2015 Syndes det virker helt sært hesten lyster og for så skæld ud eller slag. Ud over det virker de fleste af hestene bange.

  • #15   7. sep 2015 Amen, Lock Horses .......

Kommentér på:
"Gaining control and respect on the ground"

Annonce