{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Hjælp til fodring {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu er det sådan, at jeg står med en ny hest. (: Min hoppe blev aflivet for nogle måneder siden, og jeg har lige siden søgt med lys og lygte.

Valget faldt på en 7 års Welsh Cob på ca 164 cm i stang.
Han er ikke blevet redet regelmæssigt. Han er tilredet, men er ikke blevet redet i 2-3 år, da han bukkede lånere af. Er tjekket for smerter. Men tilridningen skal altså startes forfra.

Selv synes jeg han er i flot huld lige nu. Selvfølgelig er der ingen muskler at finde på ham, da det eneste han er blevet brugt til, er at man har gået ture med ham.
Jeg har brug for hjælp, da vi kun har været vant til at fodre på islændere og shetlændere herhjemme. Hvilket er to nøjsomme racer, der er forholdsvis nemme at fodre, når de bliver brugt til hobbybrug.

Foderverdenen er noget af en jungle, må jeg indrømme. Så jeg tænkte at jeg ville spørge jer til råds? Hvad ville I fodre ham med?

Det skal lige siges at vi ikke starter tilridningen med det samme. Han skal have tid og lov til at falde til ro, og vi starter ud med jordarbejde. Derfor vil han hovedsageligt fortsat blive brugt til gåture og basis arbejde fra jorden af. Jeg har vedlagt et billede fra i dag af af ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fodring
Kommentér på:
Hjælp til fodring

Annonce