{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

Voksepause og rygtræning {{forumTopicSubject}}

Ja, vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften, men har to spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

Har en 4-års (fra maj 2011) welsh som er redet 3-6 gange i ugen i 3-4 måneder - primært dressur og tur. Jeg har så kigget lidt på ham på det seneste, og synes han ser lidt højrøvet ud. Målte ham, og han er 1-2 cm. højere bagtil ca. Han er ikke tvær eller noget i ridningen. Ville i give ham voksepause nu?

Det andet er, at jeg havde massør til ham i denne uge for første gang, og han sagde, at han slet ikke brugte ryggen. Han løftede ikke automatisk ryggen op ved sådan en øvelse han lavede (bag på hans kryds, refleksøvelse agtig), før et par gange, og det skulle jeg så træne med ham inden hver form for ridning, så han fik den brugt og løftet, så den ikke blev "stiv".

Planen var egentlig, at jeg ville give ham delvis fri til vinter, da jeg ikke altid gider ride i regn, blæst, sne og hvad der ellers nu ville komme, men da han er lidt højrøvet, skal jeg så give ham fri nu?

Umiddelbart tænker jeg at han nok skal for en sikkerhedsskyld, men nu var vi bare så godt igang, både med dressur og længere ture! iiiihhh.... Tænker bare det med ryggen, det var måske en oplagt mulighed for at få trænet fra jorden af, så den kan blive styrket og brugt - frem og ned, bomme osv. tænker jeg (?) hvis han alligevel skal have voksepause. Man må vel stadig gerne arbejde fra jorden, ride lidt små ture engang imellem imens de vokser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksepause og rygtræning
Kommentér på:
Voksepause og rygtræning

Annonce