{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning
  • #1   19. sep 2015 Jeg klipper, når hesten har svært ved at tørre efter træningen, og virker besværet af det.

    Nu har jeg mine heste hjemme, så ham som er tyndpelset, han har en periode nu her i september/oktober, hvor han sveder en del når træningen er hård/intens, men hvor han tørre i løbet af et par timer med fleesedækken på.
    Når det begynder at blive lidt mere køligt, så han han ikke problemer med at tørre. Og derfor bliver han aldrig klippet.

    Men den anden hest jeg har sætter stor vinterpels nu, og han sveder bare man skridter på ham, på sådan en varm dag som i dag. Han har svært ved at tørre selv over mange timer, fordi han pels er så tæt og tyk. Så han bliver klippet 2-3 gange i løbet af sensommeren og vinteren.

    Jeg kan tydeligt mærke på ham med den store pels, at han begynder at miste energi, når han sveder bare ved at skridte.

    Og så skal du jo se på, hvilke forhold du kan byde hesten mht klipning eller ej.
    Kommer den primært til at stå ude evt i løsdrift, samt kun blive redet let over vinteren pga tidligt mørke, så ville jeg nøjes med en fartstribe.
    Bliver hesten redet intenst vinteren iver, og har du ikke muligheder for at kører til/fra opstaldningsstedet og skifte dækner, så ville jeg fuldklippe og give dækken på efter det.

    Mvh Charlotte


  • #2   19. sep 2015 Min er klippet.
    Hun svedte udenfor.


  • #3   19. sep 2015 Hun får 150g og senere 300g
    Jeg rider hende sådan ca 4-5 gange om ugen og hun kommer nok til at stå på løsdrift.. Vil en fartstribe for hele vinterhalvåret ikke blive for lidt mon?


  • #4   19. sep 2015 Min gamle vallak gik i løsdrift og var fuldklippet.. Så lad ikke det afskrække dig:-)
    Men start med at klippe den på halsen og se om det ikke kan gøre det..


Kommentér på:
Klipning

Annonce