{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Transport ud til hesten {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kigger budget og hvad jeg har råd til at slippe til min hesteinteresse, og så kom jeg til at tænke på en ikke helt uvæsentlig post: Transport. Det er ikke noget jeg har tænkt over før, for jeg har altid cyklet ud til hesten/ridning. Nu er jeg så i et nyt område, og jeg synes at de nærmeste steder er lige på grænsen til hvor langt jeg vil cykle.

Hvordan kommer I ud til jeres hest/part/rideskole? Hvor langt har I? Og hvad koster det cirka pr. måned?

I min udregning kommer jeg nok af med 380-420 kr. alt efter hvilken løsning jeg vælger og hvor ofte jeg tager af sted. Det synes jeg er meget, når det tidligere kun har kostet mine udgifter til cyklen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport ud til hesten
  • #1   20. sep 2015
    Det har jeg faktisk ikke regnet på ;o). Jeg bruger max 1800 kr i benzin pr. måned - og det er til og fra arbejde. Jeg har så valgt at placere hesten i midten. Har 42 km til arbejde, det meste på motorvej hvor jeg max kører 100 km/t - kører KUN 120 hvis jeg har travlt og det er sjældent.

    Ud til hesten har jeg 20,5 km - så ja, cirkus i midten, der er 5 min på motorvej, resten er landevej.


  • #2   20. sep 2015 Står hjemme, såååå et par meter smiley og gratis forøvrigt.
    Hæhæ.. Kunne ikke lade være.


  • #3   20. sep 2015 Jeg cykler ca 7-8km hver vej, så de eneste penge der bliver brugt er til lappe grej smiley

    men har tidligere stået et sted hvor jeg skulle med det offentlige, der brugte jeg mellem 900-1000kr om måneden smiley


  • #4   20. sep 2015 Jeg låner engang i mellem mine forældres bil, der er 4,5km til hesten. Bruger mellem 200-250kr på benzin til bilen om måneden.
    Tager jeg knallerten kan jeg fylde den op for 60-65kr om måneden c:. En tank holder ca en hel måned, utroligt nok hehe for jeg bruger den hver dag til skole også.

    Jeg er for doven til at cykle de få km, og så hører cyklen også til på en losseplads.


  • #5   20. sep 2015 Normal vis har jeg cyklet, men jeg har også kørt knallert i vinters havde jeg 9 km. hver vej til hesten, der brugte ca 200 om måneden på benzin ud til hesten og jeg var der ude minimun 1 gang om dagen, forsikring kostede mig årligt 900 kr. så det var mægtig billigt.
    Nu har jeg 5-9 km. og der tager jeg bilen, men hvor meget der går til hesten ved ejg faktisk ikke smiley


  • #6   21. sep 2015 Jeg cykler til og fra toget ud til hesten. Har fire zoner og mit månedskort koster 655 kr om måneden. Låner jeg mine forældres biler en enkelt gang behøver jeg ikke at tanke, men ca hver anden måned har jeg min fars bil flere dage fordi han rejser, og så tanker jeg for ca. 200-300 kr. Har 20 km fra stald til hjem i bil.

  • #7   21. sep 2015 Har 10 km, tager for det meste bilen og ellers har jeg en knallert smiley

  • #8   21. sep 2015 Jeg har 15 km ud til min hest hvor jeg kører i bil. Det koster ca. 300 kr. om måneden i diesel

  • #9   21. sep 2015 Jeg cykler, det tager 10-15 min.

    Det er et år siden jeg igen flyttede min hest tættere på. Før det havde hun stået 10 km. væk i 2 år. I den tid tog jeg primært bussen, og for 3 måneder med ungdomskort kostede det 1100 kr.
    Jeg flytter aldrig min hest så langt væk igen, at jeg skal med offentlig transport eller cykle mere end 5 km. Jeg synes det var så irriterende, og det er en kæmpe lettelse at hun nu er tættere på igen.


  • #10   21. sep 2015 Jeg har langt smiley Omkring 50 km. Tager med det off. og hver gang jeg er ude ved hesten koster mig godt og vel 90 kr. per tur. Jeg er derude i snit 3 dage om ugen. Så det er vel omkring 1100-1200 om måneden.

Kommentér på:
Transport ud til hesten

Annonce