{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Tung rytter {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået den ide at jeg vil sætte manden op på en hest! Han har redet som barn men er blevet smidt af og deraf fået en frygt for heste, har så nu fået heste herhjemme en 1'er pony og en hest på 160, dem er han ikke bange for men det kun 1'er ponyen han vil trække med, hesten kan være lidt for meget madøre så det forståeligt.

Men mit spørgsmål er så, hvilken race skal det være? Den skal selvfølgelig være idiotsikker osv. Men han er jo mere bange for en stor hest frem for en lille, men hvilke "små" racer kan bære en mand på 188 som er lidt til den tunge side?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tung rytter
  • #1   20. okt 2015
    Af hensyn til han længde vil jeg ikke mene en pony er optimalt.

    Men en hest også er racen egentligt ligegyldig - men at en størrelse hest vil være mest harmonisk og mest optimal vægtmæssigt, såfremt han er normalvægtig.


  • #2   20. okt 2015 Glem alt om race på hesten.

    Se hellere efter en rar, stabil hest, uanset hvad race den er. Blandinger kan også opfylde drømmen om en god stabil ven.


    Ingen heste er idiotsikre. Det er et flugtdyr og der vil derfor altid være en risiko. Men hvis man går efter en cool, lay back type, der har prøvet en del i sit liv, så er man næppe galt på den.

    Hans højde og drøjde kan godt blive et problem. For tænker at en heste/pony størrelse han ville kunne være tryg ved, er alt for lille til, at den i længden kan bære ham.
    hvis i finder den trofaste og rolige ven til ham, så overlever han nok dennes højde.

    Drøjden er nok det største problem, for hvis man blot vil ride ture sammen med en ven, hesten, og ikke stævner, så er højden ikke så vigtig
    (medmindre man taler om aaaalt for stor, voksne på shetlændere f.eks.)

    Held og lykke med jagten. Temperament er så meget vigtigere end racen på hesten...

    Hvad nytte har man af en stamtavlehest, hvis den er bange for alt og alle, samt sin egen skygge..


  • #3   20. okt 2015 Snakker vi om køb af hest og fast ridning.. Eller låne en hest til en enkelt/enkelte ture ?

  • #4   20. okt 2015 En hest/pony må max. bære 20% af sin egen vægt ink.udstyr. Der til kommer at en urutineret har dårligere balance, og derfor er svære at bakse rundt med, for hesten.

    Jeg ville finde en kraftig varmblodstype som fx. en renracet Oldenborg.


  • #5   20. okt 2015 Ville se om der ikke var en rideskole med at mande hold. Havde vi på vores. Så havde mændene sådan en mande ride time mens pigerne hyggede med mad og snak i rytterstuen. Fleste dør jo ikke af en skridttur men vil han gerne ride så ja en stor koldblod. Og så ud blandt heste, ofte lærer folk hutigt det har intet med str at gøre. Ofte jo tungere str. Hest jo roligere smiley ( ikke altid hehe)

  • #8   21. okt 2015 Hvad med noget tungt og roligt koldblod? Sådan belgiertype, der ikke er alt for høj? De er robuste nok..

  • #9   22. okt 2015 en god jyde bamse, De er (oftest) skide gode i hovedet, gode rolige bevægelser og en ubeskrivelig holdbarhed og styrke ??

  • #10   22. okt 2015 Glemte lige min kode haha... Har faktisk kigget på en jyde, men sparkede ud efter ejeren når den blev utryg! Grundet til mit spørgsmål er jo at han i mit hoved skal have en 180 hest, altså den tungeste type jeg har redet var en sporty fjordhest da jeg stadig var ponyrytter - så jeg er helt blank på det med de tunge/robuste racer. Tanken er vi rider i skoven osv sammen.

  • #11   22. okt 2015 altså en god jyde som Max (kig Evt min profil)
    lyder ideel, de er ikke vanvittigt høje men stærke, det skal selvfølgelig være en der er tilredet og vandt til at være i hænder ?


Kommentér på:
Tung rytter

Annonce