{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Aarhus - noget der bare minder lidt om hest :) {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger. Jeg er nytilflytter til Aarhus, Viby, og er lige startet på universitet her i sommers. Hesten derhjemme blev solgt inden jeg flyttede her op, af forskellige årsager, men jeg kan godt mærke, at jeg savner at have med de store dyr at gøre. Jeg ved ikke helt om, hvad jeg gerne vil, rideskole el. privat på en eller anden måde, men tænkte der måtte være nogle fra Aarhus, der kunne fortælle lidt, eller måske kunne anbefale forskellige steder, det er lidt svært når man overhovedet ikke kende nogle eller kender til området smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aarhus - noget der bare minder lidt om hest :)
  • #1   22. okt 2015 Står i præcis samme situation som dig. Det er svært. Især når man er en nærig vestjyde og alt koster næsten dobbelt så snart det er nær Århus.
    Jeg er flyttet til Århus tilbage i februar, men grundet mit arbejde nåede jeg ikke at finde hest inden skolernes sommerferie. Lige nu er jeg på skole i Viborg, indtil december hvor jeg kommer tilbage igen. Folk vil ikke have mig som part, fordi jeg har skoleophold i Viborg smiley

    Jeg har personligt overvejet Skåde Rideskole, bare for at lugte lidt til en hest ind i mellem. Jeg har været derude en enkelt gang og de virker meget flinke smiley


  • #2   22. okt 2015 Jeg rider selv ved Aarhus rideklub. Det er et helt fantastisk ridested. Der er gode faciliteter, søde elevheste og en masse søde mennesker smiley

  • #4   22. okt 2015 jeg tænker du må ud i lokalområdet og se hvor der går heste. Det var lidt det jeg gjorde (dog med lidt hjælp fra google) og jeg fandt frem til Tranbjerg rideskole. Her kan man låne/være passer for en pony (hestene er stort set optaget)

    Stedet er ikke så stort og flot, men meget hyggeligt smiley


  • #5   22. okt 2015 Jeg synes der er masser privat i området - men det kommer selvfølgelig an på, hvad du rider. Jeg vil anbefale at søge efter noget privat først, ellers er der Aarhus Rideklub hvor jeg selv har redet en del år. Ok sted, men ikke noget at råbe hurra for, hvis man gerne vil have mere end "the basics" smiley smiley

  • #6   23. okt 2015 Tak for svarerne smiley
    Hønen: Haha, ja priserne er lige lidt højere end derhjemme. Jeg har også kigge lidt på Skådes hjemmeside, men ligesom dig, uh jeg synes, det var nogle høje priser, men de har voksenhold hver aften, så det kunne måske være et sted at starte.

    Vanessa & den forvoksede pony: Aarhus rideklub, er det den ude på Vilhelmsborg? Umiddelbart er det lidt langt der ud for mig på cykel, men ved du om de har voksen hold - eller om det mest er unge mennesker?

    Team Concordia: Jamen egentligt er jeg lidt ligeglad, det eneste er at jeg helst ikke vil bindes at en part med alt for mange dage i første omgang, det er jo stadig forholdsvis nyt for mig at studerer. Og så er jeg da så selvisk at jeg helt vil ride på den ene eller den anden måde, men om det i første omgang er skovtur eller you name it, er ligemeget smiley
    Hvad er det for ponyer du søger part på, og hvor står de i Viby?

    Sarah Emilie: Jeg har også tænkt mig at tage en tur ud i lokalområdet, og jeg har googlet lidt rundt. Jeg spurgte egentligt for det er jo svært at se på en hjemmeside, hvad folk mener om stedet, gode/dårlige erfaringer osv. Der hjemme kender man jo de forskellige steders ry smiley

    Conradsen: Ja, det tror jeg helt sikkert der er , det er bare lige det at komme i kontakt med folk, det er jo lidt nemmere på rideskolerne fordi de jo i første omgang har en hjemmeside. Men eller ja, rideskole er nok et godt bud her i første omgang, så er man ligesom indenfor smiley


  • #7   23. okt 2015 nårh okay smiley det var mere for at du kunne finde ud af hvad der var i nærområdet - det synes jeg personligt er lidt svært at overskue på et kort/på nettet smiley

  • #9   23. okt 2015 Hvis det er stopper Odderbanen (eller hvad den nu hedder) ved Vilhelmsborg (Aarhus Rideklub) smiley

  • #10   23. okt 2015 Ja det er ude på vilhelmsborg smiley De har voksenhold, og også store heste smiley Kan klart anbefale det!!

  • #11   23. okt 2015 Travbanen ligger midt i Århus, i cykelafstand fra Viby og de plejer at være glade for nogle ekstra hænder dernede i travstaldende. Og skoven ligger lige ved travbanen , hvor man kan få nogle fantastiske ture??

  • #12   23. okt 2015 Hvis du bor i Viby, så kan du jo tage toget fra Viby Station mod Odder, den stopper ved Vilhelmsborg smiley

  • #13   23. okt 2015 Team Concordia: Kunne måske godt være interesseret, skrive lige en pb i morgen, når jeg ikke har 100 ting om ørene smiley

    Conradsen og Vanessa: Det vidste jeg faktisk ikke, det kunne måske være en idé, bor ret tæt på Viby station nemlig, det må jeg lige undersøge. Lige nu er det ene sted lige så godt som det andet smiley

    Cecilie: Ej, jeg anede ikke der var en travbane i Aarhus. Det kunne da måske være lidt sjovt, det er jo en helt anden måde at dyrke hestesport på, det må jeg lige kigge lidt nærmere på smiley

    Endnu en gang tak for imput smiley


  • #14   23. okt 2015 Jeg fik at vide, at på Skåde var det ikke ualmindeligt at de lidt ældre og lidt mere erfarne rideskoleelever fik lov til at ride privatheste hvis ejerne ikke selv har tid smiley
    Sådan et miljø synes jeg lokker lidt smiley Det kunne i hvert fald være en måde at få lidt hestekontakter på.


  • #15   24. okt 2015 Hønen: Oka, ja, det kunne godt lokke, må lige kigge lidt nærmere på Skåde. Hvis det bliver en rideklub er det i hvert fald den der ligger nærmest smiley

Kommentér på:
Aarhus - noget der bare minder lidt om hest :)

Annonce