{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.917 visninger | Oprettet:

Sagkyndig lavet fejl - teoriprøve {{forumTopicSubject}}

Godaften, jeg står i den situation, at jeg i sidste uge var til teoriprøve (alm. Kørekort) og fik af vide at jeg var dumpet med 7 fejl.

Jeg får udleveret et papir med på vejen..

Nu skal jeg så op til en ny prøve i morgen. Og da jeg lige tjekker en sidste gang, om alle papir skulle være der, ser jeg til stor forundring at der står et kryds i "bestået" ud for min teoriprøve? Jeg har så skrevet til min kørelærer om hvordan og hvorledes? Og hun siger at hun aldrig har oplevet at de har lavet fejl før.

Jeg står bare nu, og ville gerne kunne tjekke et sted, om jeg har bestået eller ej? Men jeg aner simpelthen ikke hvor. For skulle det vise sig at jeg har fået et forkert papir tilbage? Ja så gider jeg self. Ikke gå op til en ny prøve, og betale 600.- for det.

Nogle der har oplevet noget lign. Eller ved hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sagkyndig lavet fejl - teoriprøve
  • #1   23. nov 2015

    profilbillede
  • #2   23. nov 2015

    profilbillede
  • #3   23. nov 2015 Du er IKKE bestået med 7 fejl - desværre smiley

  • #4   23. nov 2015 Ej hvor mærkeligt... Kan du ikke spørge din kørelærer, om ikke vedkommende kan tjekke det for dig? Ellers, hvis du har din teoriprøve stadigvæk, kan du jo kigge svarene igennem, for at se om det er din prøve eller ej. Tjek krydsene - er det din måde at lave et kryds på? Og læs svarene, for at se, om det var det, du svarede? smiley

  • #5   23. nov 2015
    "Hvor mange fejl må jeg have til teoriprøven?
    Man må højest have fejl i 5 billeder for at bestå teoriprøven til alm. bil. Principielt skulle prøven naturligvis være fejlfri, men der er givet mulighed for at bestå med de fem fejl, fordi det kan være, man misforstår et spørgsmål, eller man kan blive forstyrret af et eller andet under prøven, da man jo ikke er alene i lokalet."

    Kilde: http://www.dku.dk/faq/praktisk.html

    Ja, det er noget hø at der er blevet sat et kryds i bestået - men det betyder desværre ikke at du ER bestået


  • #6   23. nov 2015 Åhh, jeg har totalt misforstået hvad du skriver smiley
    Sorry!

    Kan du ikke ringe til din kørelærer?


  • #7   23. nov 2015 Jaja, jeg kender reglerne for hvor mange fejl osv.

    Det jeg vil finde frem til, er om han har givet mig forkert papir, da der trods alt ikke står navn på det, eller om han "bare" har sat krydset forkert.

    Uanset hvad, så er det en mega fejl han har lavet.


  • #8   23. nov 2015 Har skrevet til hende. Og hun kan ikke tjekke det nogle steder.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   23. nov 2015 kontakt den sagkyndige i morgen, andet er der vidst ikke for.

    Men med 7 fejl er de dumpet, så krydset er nok sat forkert


  • #12   23. nov 2015 Lige præcis. Men min kørelærer siger at hun ikke kan tjekke det nogle steder.

  • #13   23. nov 2015 Du er ikke bestået og ej heller registeret bestået i systemet - for ellers kunne der ikke bestilles en ny teori-prøve til dig smiley

  • #14   23. nov 2015 Jeg ved godt at det er let nok at sidde og sige, men det der også vækker min mistanke er, at jeg netop op til min teoriprøve, klarede de test jeg lavede på den CD vi har fået med samt. Teoribog med 0 fejl.
    Jeg sidder nu og får stadigvæk 0 fejl. Og jeg hverken retter, går tilbage eller andet i det.

    Under teoriprøven havde jeg en god fornemmelse og blev virkelig overrasket da jeg så, at jeg havde fået så mange fejl!
    Da vi blev kaldt ind 1 og 1 af gangen, lå papiret med 7 fejl, OVEN på den med krydset i mappen. Dvs. Den sagkyndige så også kun på papiret med 7 fejl på. Derfor så jeg det self. Ikke allerede der, at der var noget galt et sted. Og da det var noget af en overraskelse at jeg ikke var bestået, gad jeg jo ikke og sidde og glo på papirerne efterfølgende. Men ville bare have en ny prøve hurtigst muligt.


  • #15   23. nov 2015 Jamen i dit CPR-nummer er du registeret som dumpet, ellers kunne der som sagt ikke bestilles en ny teori-prøve. Om dette så er en fejl, tja det skal jeg ikke kunne sige, men du er stadig registeret som dumpet og derfor skal du tage den om, eller have haft klaget inde for 48 timer.

    Og at man der hjemme består med 0 fejl, kan ikke rigtigt bruges som argument smiley Der er mange som består deres trænings test og stadig dumper teori-prøven.


  • #16   23. nov 2015 Jeg ved godt det ikke er et argument for at havde dumpet. Men det er da alligevel bemærkelsesværdigt at man tager hvad? 30 prøver i streg med 0 fejl, og så dumper prøven alligevel?

  • #17   23. nov 2015 Det vil jeg ærlig talt ikke udtale mig om. Kan kun sige at du ikke er registeret som værende bestået, ergo i systemet er du dumpet så du må tage den om igen.

  • #18   23. nov 2015 Jeg havde også mellem 0-2 fejl både derhjemme og hos kørelæreren men klarede den kun lige med 5 fejl til prøven og var ikke nervøs. Men spørgsmålene var formuleret anderledes end den "serie" af prøver jeg var vant til og det var en anden bil end den jeg var vant til at se på billederne - det lyder dumt men jeg tror de to ting spillede mentalt ind

  • #20   23. nov 2015 Skal lidt tidligere ud i morgen og høre ad om de stadigvæk har mit svarark.
    Har lige snakket med min kørelærer. Og hun kunne godt følge mig og syntes at jeg skulle få tjekket op på det.
    I tilfæde af at der er sket en fejl og de har fået rykket rundt på papirerne. Jamen så er der jo en som har fået af vide at han/hun er bestået.

    Og er det "bare" krydset der er sat forkert. Jamen så tager jeg jo self. Den nye prøve i morgen.


  • #21   24. nov 2015 I alle mine prøver, havde jeg ikke under 3 fejl.
    Dem på cden havde jeg ikke under 5 fejl.
    Til teoriprøven havde jeg 0, så det ka man måske ik helt gå efter.
    Da jeg for 10 år siden tog kørekort, var det sån nogle rimelig gamle billeder.

    Men enig, det er ret underligt de 2 forskellige udfald og noget rod der ikke er et navn, eller noget på.
    Min prøve så så heller ik sån ud.
    Og vi skrev navn på.

    Håber du løser det, selv om det er lidt i 11. time smiley


  • #22   24. nov 2015 Jeg syntes faktisk man skal lade tvivlen komme dig til gode. De har lavet en fejl og nogen må kunne finde ud af denne. ku du ringe op til det sted du tog den og spørge om hvordan det fungere når de laver de prøver? og desuden syntes jeg at den næste prøve burde være gratis for dig i og med det lyder som om fejlen er deres - og vi ikke kan få bevist hvor eller ved hvem fejlen ligger.

    En teori kunne også være at sagkyndige har lavet den fejl i et øjeblik at tænke at 7 fejl er bestået (som i gamle dage).? Når alt kommer til alt er vi alle jo bare menneskelige ?


  • #23   24. nov 2015 tror bare krydset er forkert. det er menneske lidt at fejle

  • #24   24. nov 2015 held og lykke

  • #25   26. nov 2015 Nå, jeg bestod min prøve. Da jeg konfronterede dem med det, lød det ikke umiddelbart til at de gad gøre noget ved det.

    Nu går min kørelærer så lidt videre med det og "graver" i det. Da der kan være en potientielt chance for at der sidder en af hendes elever som har fået lov at bestå, men som egentligt ikke har . smiley


Kommentér på:
Sagkyndig lavet fejl - teoriprøve

Annonce