{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Ride pad eller lammeskinds sadel? {{forumTopicSubject}}

Ja tænker lidt at jeg skal ha fat i en af de to men hvilken en vil i anbefale?

Har dårlig hofte så har mange problemer i min dressur sadel, er planen jeg skal ha en ny sadel i det nye år hvis jeg finde en jeg kan holde til at ride i så den anden, ride pad/ lammeskinds sadel ville blive brugt når jeg ikke kan holde til at ride i dressur sadel, efter operationen kan jeg ikke rigtig klemme med benene for at holde mig, så det skal være en man sidde rimelig fast på og evt støtte da hesten er svær at sidde på

Håber på i ville anbefale nogle gode som ikke koster det hvide ud af øjnene ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride pad eller lammeskinds sadel?
  • #1   25. nov 2015 Du må ikke ride med sigebøjler i dem, altså jo i skridt, men ikke letridning osv.

  • #2   25. nov 2015 Hverken ride pad eller lammeskinds sadel har en bæreflade, hvilket ikke er godt for hesten.

  • #3   25. nov 2015 Barefoot har en Ride-on-pad, hvor man kan købe et lammestykke til også.
    Syntes selv den er ret god, og den giver rimelig støtte både for og bag, da den har store puder der ift mange af de andre lammeskindssadler. Men skal bruges uden stigebøjler.
    De har også lavet en decideret lammesadel, men den har jeg ikke prøvet.
    http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/3-ridning-uden-sadel/

    Ride-on-pad'en:
    "Pad til barrygsridning, der - modsat de fleste pads af denne type - fordeler rytterens vægt på hesteryggen, så skader forebygges. Pad'en har V-gjording for stabilitet, og gjordetrækket fordeles jævnt over hele sadellejet. Stabiliteten øges desuden af de to gjord-stykker.
    Pad'en er polstret for at sikre komfort hos både hest og rytter. Oversiden er i mikrofiber, og undersiden er i skridsikkert materiale. Der er intet stigremsophæng på pad'en, da brug af stigremme ville føre til en skadelig vægtfordeling.
    Pad'en har desuden håndtag, og tre D-ringe til fæstning af udstyr.

    Pad'en er polstret for at sikre komfort hos både hest og rytter. Oversiden er i mikrofiber, og undersiden er i skridsikkert materiale."


  • #4   25. nov 2015 Hvis det er hoften du har problemet og du ikke rigtig kan klemme, ville jeg aldrig anbefale dig at ride med en rideonpad eller en lammeskindssadel - for i dem er der jo minus støtte.

    Du ender da med at smadre dig selv hvis du vælger at ride "uden sadel" når du ikke kan klare at fastholde dig i sadlen i perioder (hvis jeg har forstået rigtigt)..

    Synd situation du er i. Men ville ikke ride uden sadel og uden støtte hvis jeg var dig, så kan du ende med at aldrig at kunne ride igen måske...


  • #5   25. nov 2015 Som hoftepatient har jeg det lige modsat. Jeg har meget svært ved at ride i en rigtig sadel med bøjler, fordi min hofte bliver fastlåst. Derimod fungerer det super i min lammesadel.

    Hvis jeg skulle ud og købe ny ville jeg nok overveje en ride on pad med lammesæde i stedet for lammesadlen, da jeg syntes de ligger mere stabilt på hesten.



  • #6   25. nov 2015 En ride on pad m. lammeskindssæde er dejligt!
    Har haft 2 andre lammeskindssadler førhen, og der sad jeg bestemt ikke godt - jeg fik et stolesæde, og følte jeg gled på hesten. Men den fra barefoot sidder man stabilt, selvom man ikke har knæpuder, så føler man sig dejligt fast. Og når man tager lammesædet på, bliver man tvunget i en korrekt holdning pga. knæpuderne smiley Det bedste køb jeg nogensinde har gjort mig.


  • #7   26. nov 2015 Tak for forslag alle sammen ? ved godt man ikke må putte stigbøjler på dem til dem der skrev det smiley

    Camilla H
    Det er et år siden jeg er bleven opereret, men er først kommet rigtig igang nu for skulle selv komme mig og havde en hest der var skadet, og lægen har sagt jeg bare skulle ride alt hvad jeg kunne nu da jeg før operationen var staldpige og tilred heste, men måtte holde da jeg simpelthen ikke kunne holde til det, men med hensyn til alm sadel ihvertfald min egen får jeg ondt i hoften når jeg sidder i den, da den åbenbart ikke er smal nok i taljen til mig, og den ligesom presser min hofte for meget ud, uden den går af led men bare i store smerter og efter bare 15-20min kan jeg overhovedet ikke mere så bliver hele benet som gele, hvor imod når jeg rider uden sadel mærker jeg faktisk ingenting men kan kun skridte da jeg glider sårn rundt ?


  • #8   26. nov 2015 Mette og Fie er det den samme sadel i har og har i et link? smiley

  • #9   26. nov 2015 Min er fra holuhorse
    http://www.klinik-jylov.dk/side.asp?Id=206514&Vare=66963

    Jeg manglede dog lidt rygfrihed til min markerede hoppe, så jeg har pillet underdelen af og fået monteret velcro, og så rider jeg med en barefoot physio pad under.
    http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/29-underlag/735-barefoot-physio-pad/



Kommentér på:
Ride pad eller lammeskinds sadel?

Annonce