{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Kender I det, når det er op ad bakke {{forumTopicSubject}}

Åhh har bare brug for at komme af med mine frustrationer, måske høre om det er mig der er for utålmodig osv. Eller om det er andre der er eller har været i samme situation som mig.??

Købte i jan 2012 en 2 1/2 års skøn pinto vallak. Jeg skulle jo slet ikke have haft en så ung hest, men en jeg kunne komme ud og starte jagter og springning på med det samme, men så faldt jeg pladask for denne her charmetrold.

Mine argumenter blevet var at jeg jo nu kunne få en hest som blev tilredet og fodret korrekt efter mit hoved og i et fornuftigt tempo, så han kunne holde i mange år.

Men ak og ve det er ikke meget vi har nået. Hele tiden sker der det ene eller det andet som sætter os tilbage f. Eks fik jeg en diskusprolaps som jeg bøvlede med et år. Han fik høje lever værdier i 3 måneder. Blev beskåret forkert så han blev øm i forben. Det tog 3 måneder - og ny smed

I februar i år var vi endelig ved at komme i form, men så blev han småt gående på bagparten. Det viste sig at hAn havde betændte slimsække i hoven på begge bagben. ( meget sjælden lidelse på bagben) dyrlægen mente at han har lavet en akut skade på folden. Prognosen var usikker. Han har været i behandling med div. Og haft lang pause på sommer fold, har været under langsom genoptræning siden august. ( kan nævne at jeg har skridtet 250 km i skoven siden august)

For en måned siden skulle vi så til at forlange lidt mere, ride på store volter osv. Havde en dag m lidt halt hed på bagben, ellers fin MEN for 2 uger siden er han så meget tung fortil og halt på højre forben. Det viser sig at han er meget øm i begge såler på forben. Får såler på i tirsdags, Er ok nogle dage, men er så igår igen halt på højre forben.

Nu ved jeg simpelthen snart ikke hvad jeg skal gøre. Syge sikringen er opbrugt, og har ik lige 5000 til halthedsundersøgelse og røntgen. Øv øv har virkelig svært ved at fortsætte med at finde motivationen og troen på det hele. Nu ser det ud til at bagpart "virker" og nu er det så forben det er galt med.

Troede jeg ved at købe en ung hest kunne spare mig for en masse problemer ride problemer, sundhedsproblemer, men det har fAktisk været on/ off op ad bakke hele vejen.

Har virkelig brug for andres syn på sagen, er det bare mig der er en utålmodig sjæl ??
Har andre været hvor jeg er, og hvad gjorde I for at holde tro og motivation oppe.
Når han virker er han jo nøjagtig som jeg vil have ham, og jeg kan stadig ikke stå for hans charme og dejlige temperament.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender I det, når det er op ad bakke
  • #1   20. dec 2015 Jeg tror, jeg ville være gået ud af mit gode skind af fustration og irritation, så fra min side set, nej. I forhold til hvor længe den har været gal, virker du ret tålmodig.

    For min part og jeg går den helt skævt her for tiden.
    Vi misforstår hinanden som aldrig før, selvom vi laver de ting vi plejer, der fra hans side af plejer at være sjove, og han er blevet mere og mere fustreret og forvirret.
    Jeg har prøvet bare at lade ham gøre, som han har lyst til. Løbe, ligve bomme til spring, tricks, hygge og nus, men han virker stadig irriteret. Han er også blevet tjekket for det meste. Både ejer og jeg har hævet og sænket niveauet af træningen og prøvet at lave ingenting, men ja, vi kan ikke lige se hvad der er galt :3


  • #2   20. dec 2015 Syntes også du har været meget tålmodig, og så ærgerligt at i har så mange forhindringer

  • #3   20. dec 2015 Jeg syntes du har været rigtig tålmodig, men ved udmærket godt hvordan det er at stå i sådan en situation, det er ikke nemt smiley

    Men husk på, op ad bakke er også frem af smiley


  • #4   20. dec 2015 Vi har også haft problemer med vores, som nu er 5, snart 6'årig araber, som både har været halt, så haft problemer med spændt og stiv ryg (det var så tænderne der var problemet) så har hun fået div. foldskader (de andre heste er ret grove ved hende) og nu er problemet så at vi ikke har nogen bane at ride på smiley Og jeg er ikke hjemme før det er mørkt, så det er ikke særlig tit vi får redet, så vi er bestemt ikke så langt som vi burde... Nu er det dog begyndt at gå frem ad, og den sidste måned er der sket en masse, så det kommer lige pludseligt smiley
    Men jeg må sige at jeg kender problemet, og jeg synes du har været meget tålmodig.


  • #5   20. dec 2015 Skal man købe en ung for at give den 'den bedste start' for at undgå div. fejl med fodring osv, så skal man købe den fra føl af..

    Det har altid været usikkert at købe en utilredet unghest.. Men det er nok tanker som dine der gør at alt for mange netop køber de unge heste i troen og håbet om at kunne udvikle drømmehesten..

    Desværre ved man bare ikke hvad man har købt før hesten er redet til og været redet lidt..
    Det kan langt bedre betale sig at købe en hest på 6 år og opefter, hvis man som alm. hobbyrytter skal have en hest.. Det skal være en der har været brugt et par år, som har været ude at se lidt, hvor bentøj og ryg er testet igennem, samt man ved hvordan den er i hovedet..

    En hest kan være noget så sød og flink når den er helt ung og træt i hovedet af indtryk, men når ridning så bliver til hverdag, bliver varme i hovedet, ukoncentrerede osv..

    Med det du beskriver, så har du været meget tålmodig, men hvis pengene er brugt op, så er det jo sådan det er.. Men hvorfor smide penge efter en halthedsundersøgelse? Det er vel til at se om den er rengående eller ej..


  • #6   20. dec 2015 Er den uanvendeligheds forsikret .??

    Og ja jeg har været på ca samme sted hvor du er.
    VH med held og lykke her fra
    Annette


  • #7   20. dec 2015 Prøv evt at gå ind på hestenettet under røgt og pleje - her er den en som har lavet et indlæg, som hedder noget i stil med "fejler hele tiden noget".
    Her beskriver flere af os vores "mandagsmoddeller".

    Generelt er det sådan i min verden, at bliver hesten så at sige skadet af at gå på fold, så er der nok ikke store chancer for at den holder til det ekstra arbejde som ridning er.

    Mvh Charlotte


  • #8   20. dec 2015 Dejligt med respons ??.
    Det hjælper mig med min frustration. Taler jo heller ikke så meget med dem på opstaldnings stedet om det her, for nu har de jo hørt om det ene problem efter det andet i et år, det bliver ligesom lidt øv at åbne munden og tale om problemerne hver gang. De tør jo næsten heller ikke spørge mere ??

    Er jo ved at blive skør af det her. Har totalt paranoia hver gang han skal rides, for beslutningen er taget, at hvis bagbens skaden kommer igen her under sidste del af genoptræningen, så er det aflivning efter råd fra dyrlægen. Hver dag frygter jeg at nu sker det. smiley . Selvom det egentlig er beroligende, at her er beslutningen taget, for han har fået al den tid og langsom genoptræning og mere til. Så på det område har jeg god samvittighed over for ham.

    Så kommer det her med forbenene??. Når bagbenene virker kan jeg jo ikke forsvare overfor mig selv at aflive ham pga. det.

    Har andre mon prøvet sådanne ømme såler? Har prøvet at hesten stadig er lidt øm selv med såler?. Mon han bare skal have tid hvor hans såler får fred? Han fik dem jo først på i tirsdags. Da var han så øm at det gjorde ondt at få slået sko på!!!
    Det må jeg høre smeden om imorgen.
    Annette ja han er uanvendelighedsforsikret.

    Hører gerne jeres meninger .??


  • #9   20. dec 2015 hvis det var mig ville jeg beg. at spekulere om at bruge den, lidt lige som din dyrlæge har "luftet"
    Du har været meget igennem og der holder ikke øko. i længden
    Kan godt du forstå du er glad ved hesten , men der er et eller andet i de hove /såler /ben som det ikke ser ud til hesten kan holde som ridehest indtil nu.
    Du syns sikkert jeg er en hård dømmende dame
    Men sådan er det lidt ud fra mit syn.
    HV Annette


  • #11   20. dec 2015 Sikke da noget møg! Min hest har været skadet de sidste 2 vintre (hvilket er de vintre jeg har haft den), først med hovbyld og lang genoptræning og sidste vinter bukkede og stejlede under ridning, hvilket dyrlæge skyldtes ukendte ledproblemer i kodeledende på forben så det blev hun behandlet for. Dette efterår er hun blevet behandlet for mavesår. Mellem disse skader/sygdomme har hun lavet andre små ting, bla. sår i lange baner, som hun hæver meget op af.
    Jeg anser mig selv som meget heldig, da det er min far der ejer og betaler for hesten, og vi har ikke stået i et problem hvor vi ikke havde flere penge til dyrlægen. Jeg ved at mange i min stald, synes jeg har skulle give op, eller hvis ikke snart den virker, så give op og komme videre. Men det er jo så fandens svært når man holder så meget af de krikker.

    Har du silikoner under sålen? Det har jeg haft på min, (som også havde ondt i når hun skulle have slået sko på, dette var da hun havde/var i behandling for ledproblemer).
    Jeg ville lade hesten går i et stykke tid, uden ridning, og se om den bliver bedre, nu den har fået såler på smiley


Kommentér på:
Kender I det, når det er op ad bakke

Annonce