{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

staldgamacher? {{forumTopicSubject}}

hej hvordan er jeres erfaring med staldgamacher, har en dejlig pony der kom kan ha lidt hævet bagben om morgnen
(han er ikke øm eller halt, og dyrlægen har også kikket på det og siger det er "uden" betydning hvis han ikke har ondt)

men ja har overvejet at gi ham staldgamacher på, ville i gøre det? eller er der andet der måske ville kunne hjælpe ham?
vil jo gerne at min lille dreng har det så godt som muligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  staldgamacher?
  • #1   28. dec 2015 Jeg synes at det er unødvendigt med staldgamacher. Min hest har også nogle gange lidt hævede bagben om morgenen, og det kan være fordi at hesten står for meget stille. Jeg ved ikke om du har været ude på en langtidsrejse/kørt meget langt i bil, men der får vi mennesker jo lidt hævede ben, det samme gør hesten, og hævelsen falder igen, så snart at de kommer ud og bevæger sig smiley

    Så kan man alternativt forlænge foldtiden, eller tilpasse træningen, så den kommer ud og bevæger sig så meget som muligt i løbet af døgnet smiley


  • #2   28. dec 2015 Hvis det forsvinder når han kommer ud og rører sig ville jeg ikke gøre noget ved det udover mere foldtid evt. smiley Der er mange heste der har lidt galle og det hjælper at de kommer ud og bevæger sig. smiley

  • #3   28. dec 2015 Mille har også altid døjet med galde i bagbenene.

    Det er først her på hendes gamle dage, jeg er begyndt at give hende BoT staldgamacher på om natten.
    De virker, og Mille er ikke hverken hævet eller stiv i benene om morgenen.


    Det er en smagssag, om man synes det er nødvendigt.


  • #4   28. dec 2015 tror i at han ville ha godt af at gå i løsdrift så?
    han er nemlig allerede meget på fold smiley


  • #5   28. dec 2015 Hvis løsdrift er en mulighed, vil det helt klart være det bedste for ham smiley

  • #6   28. dec 2015 Jeg bruger staldgamacher til vores gamle hest i de kolde måneder. Han har gigt, og bliver derfor meget stivbenet, hvis jeg rider ham om morgenen før fold og han ikke har bevæget sig inden eller haft gamacher på. Ligeledes har han galde, som de også hjælper på. smiley
    Dog synes jeg hvis løsdrift er en mulighed for din hest, er det at anbefale. Så burde benene ikke hæve op, hvis det altså er galde.


  • #7   28. dec 2015 ok mange tak smiley vil se om løsdrift er noget for ham i første omgang smiley

Kommentér på:
staldgamacher?

Annonce