{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Lækkert foder {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for nogle gode råd til godt foder.
Jeg står med en sindssygt kræsen plag som kun spiser når det passer hense, og lige pt strejker hun så igen -.-
Har i nogle råd enten til noget helt nyt, velsmagende ungheste foder som hun ikke skal have for store mængder af (hun er 1,5 år gammel), eller også råd til noget foder der bare smager rigtig godt som hun kan få en håndfuld af pr fodring så det andet glider ned.
Pt får hun Brogården Suregrow og så får hun islandsk tang oven i, men det smager ikke damen lige nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lækkert foder
  • #1   15. jan 2016 Linamix dufter så godt!

  • #2   15. jan 2016 Min gad ikke røre sit, slet ikke roepiller. Så tilføjede jeg lucerne, og nu slikker han spanden. smiley
    Held og lykke!


  • #3   15. jan 2016 Linamix nægter hun at æde, det har jeg forsøgt mig med smiley
    Lucerne tror jeg ikke hun gider. Jeg har prøvet med struktur 100 fra Dangro og det indeholder en del lucerne (ligner det), og det er hun gået død i -.-


  • #4   15. jan 2016 pille foder. og lad være at skift når den ikke gider spise. en slags foder ikke noget med andet oveni. den skal ikke selv vælge.
    Jeg vil anbefale eqsanas balance eller cool performance. lad den stå uden at kunne vælge andet at spise/tykke i. ud over måltider så masse af Warp


  • #5   15. jan 2016 Det hun får nu er pillefoder. Hun æder det ganske simpelt ikke hvis hun ikke kan lide det. Lige nu ligger der foder fra 4 fodringer i hendes krybbe smiley
    Hun er præcis ligesom sin mor - hvis de får en idé om ikke at ville spise, så ryger det ganske simpelt ikke ned smiley


  • #6   15. jan 2016 pavo musli - eller hvis det skal kamuflere andet foder, så er hippolyt mash rigtig godt (synes mine ponyer)

  • #7   15. jan 2016 den fik ikke andet hvis det var min. men ville tage foderet fra krybben så det ikke lå der 24/7. Jeg købte engang selv en med problemet havde hun ikke spist inden 30 min tog jeg foderet ud af boksen igen. efter nogle måneder spiste hun altid op med mindre hun var til stævne. og det tog lang tid at vende hende til biotin. men det hjælper jo ikke at finde nyt foder hele tiden. det er jo heller ikke sundt

  • #8   15. jan 2016 Jeg har aldrig skiftet foder til hende her før, og det har hun fået i et år nu. Jeg kan jo ikke bare lade være med at give hende mad smiley

  • #9   15. jan 2016 Jeg fodre min oldenborg på 2,5 år med grow mix fra aveve og hun elsker det. Synes ikke det er vildt dyrt, og synes hun er blevet rigtig fin efter jeg er gået over til at fodre hende med det.

  • #10   15. jan 2016 www.aveve.dk

    Super lækkert fuldfoder..


  • #11   15. jan 2016 Mange tak, det vil jeg lige kigge på smiley

  • #12   15. jan 2016 Jeg hælder lidt sirup på når min hest går i sultestrejke.. Det hjælper super godt. Gør det 2-3 dage i streg og så spiser hun op i 2-3 uger igen.
    Det er øv med kræsne heste...


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #13   15. jan 2016 Jeg havde nok taget den lette løsning, giv den vit. bolsjer og wrap i en periode, det skal den nok klare, det er jo hestens også plages primære foder.



  • #14   15. jan 2016 Min får bare Salvana vitaminer og mineraler, det er så lille en mængde de skal have af dem. Hun er både let at holde huld på, samt kræsen. Jeg har prøvet en masse forskelligt, bl.a. St. Hippolyt naturmüsli, som ser ekstremt lækkert ud, men på trods af der ikke skulle en stor mængde til, så spiste hun kun halvdelen, for så fik hun travlt med noget andet, så hun gik fra foderet.
    Men Salvanaen når hun at spise op, inden hun bliver distraheret smiley


  • #15   16. jan 2016 Jeg er ikke sikker på at vitaminer er nok, da hun har tendens til at tabe sig lidt for hurtigt, men jeg vil lige kigge på det smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #16   16. jan 2016 Hvis den har fri hø burde det kunne klare det det, når du har holdt krybbefoder fri en månedstid så prøv med en håndfuld og se om det glider ned smiley og find den str måltid som den vil spise og suppler op med vitaminer

  • #17   16. jan 2016 Et af de mest almindelige symptomer på mavesår eller ubalance i fordøjelsen er at de går fra foderet. Ganske ofte fortsætter de med at spise hø, men rører ikke deres krybbefoder. Det kan du jo tænke over et øjeblik, hvis moderen var disponeret, så er denne måske også.

    Når det så er sagt, så kan man jo godt have sådan nogle kræsne nogen ind imellem. Men normalt går de ikke fra foderet efter at have spist det i en længere periode, de rører det ikke fra starten. Der er lavet adskillige undersøgelser på hvilke smagsstoffer heste foretrækker og bukkehornsfrø er noget der får de fleste heste til at spise.
    Jeg bruger det til lange transporter, der "koger jeg the" på bukkehornsfrø og blander en liter af det i 10 liter vand, det vil alle mine MEGET gerne drikke. Jeg har også til den kræsne jeg har blandet bukkehornsfrø i maden, det vil han også gerne spise.
    Bukkehornsfrø er endvidere gode for fordøjelsen, men kan ikke kurere mavesår, der skal "rigtig" medicin til.


  • #18   16. jan 2016 Mine heste får noget der hedder "mulego", mine spise gladeligt. Min pony har nemlig også gjort det der med at nu gider hun ikke spise den slags foder længere, med mindre man stod og håndfodrede hende den gang fik hun noget der hed "fiber plus" . Lucerne er også et rigtigt god bud, mine elsker det, og det forlængere tykketiden meget, ihvertifald hos mine.

  • #19   16. jan 2016 Jeg vil også mene som de andre at det er dumt bare at skifte - og igen som en skriver, hvis den "ikke kan lide det" har den nok ikke ville spise det fra start.

    Men jeg er også så heldig at mine spiser hvad jeg serverer.

    Her bruger jeg Hippolyt, og jeg er super tilfreds med produktet.
    Jeg har dog lige i en nødvending blevet nødt til at købe noget fra Pavo - care4life, og den dufter vildt godt. Men det er ikke organisk bundne mineraler, og kan se på foderplanen, at det bliver dobbelt så dyrt som Hippolyt, så jeg beholder min foderplan med Hippolyt smiley


  • #20   16. jan 2016
    Måske opbløde nogle fiberpiller, roepiller e.l og hælde kamile the over?



Kommentér på:
Lækkert foder

Annonce