{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Pavo Natures Best & Care4Life, sammen? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg sidder og skal lægge ny foderplan, og har et godt øje til Pavo Natures Best, men også Care4Life. Kan bare ikke helt finde ud af om jeg kan give begge dele? Der står dette inde på hjemme siden:

Du kan give det separat eller blande det med det normale kraftfoder. Det er også muligt at blande det med Pavo DailyPlus. Ved mindre rationer anbefales at supplere med Pavo VitalComplete eller Pavo SummerFit. Hvis din hest æder meget hurtigt eller grådigt, anbefales det at gøre Care4Life fugtigt med vand.


Ville man kun kunne sammensætte det med kraftfoder? Altså ikke med Müsli?? Ville det blive "overdosis" i mineraler osv?? Håber nogle kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pavo Natures Best & Care4Life, sammen?
  • #1   29. jan 2016 Hmm

    Det er to produkter med vitaminer/mineraler i, så jeg ville nok være lidt påpasselig med at blande dem.

    Med det sagt, så har care4life i følge "sundhest" foderprogram ikke korrekt fordeling af kobber og zink!

    Jeg har dog ikke prøvet Natures Best.

    Hvis du vil blande synes jeg i hvert fald du skal gøre det i et program så du er sikker på at fordelingen er korrekt smiley


  • #2   29. jan 2016 Det har du ret i smiley

    Jeg tror også jeg vil smide det i PC Horse, for at være sikker. Tak for svar! smiley


  • #5   29. jan 2016 Min shetter får kun care4

  • #6   29. jan 2016 Alisa: Hvad er dine blandings mål? Altså hvor meget Natures Best, og Care4life smiley

  • #7   29. jan 2016 Min DV hoppe fik Care4Life og lucerne. Det gik også rigtig fint smiley Lækre produkter uden for meget stivelse!

  • #8   29. jan 2016 Care4Life tiltrækker mig nemlig også ekstremt meget! Dog syntes jeg der skal lidt andet til ved siden af, noget lidt mere fast. Så er lidt lost smiley

  • #9   29. jan 2016 Det er din hest der skal spise det - husk at i lever af noget vidt forskelligt smiley Heste vil helst have græsser, urter, fibre mm. ikke korn, stivelse eller tilsat sukker. De vil hellere nippe til mad i 16 timer end kun at have foder 3 gange om dagen. De fleste kan sagtens leve af wrap/hø ad libitum og så få vitaminer ved siden af smiley
    Hvis wrappen/høet ikke er energirigt nok kan der suppleres med olie. Der er samme energi mængde i 1 kg havre som i 3 dl olie. Olien består af fedtsyrer, og havren af stivelse og sukker.
    Jeg ville slet ikke være nervøs for kun, at fodre med enten det ene eller andet, og så tilsætte lucerne for ekstra tyggetid.


  • #10   29. jan 2016
    Jeg ville ikke blande det. For det første er det to slags fuldfoder = der kan komme vitamin/mineral ubalance hvis man selv forsøger at blande og gøre indholdet "lige" så og sige, man kan ikke bare sige halvt af hver også stemmer det.

    Der udover er det to meget forskellige slags foder. Condition har meget stivelse, Care4Life har meget lidt - så ret modstridende så og sige.

    Samt Care4Life har en mindre dosering, end Condition.

    Så jeg ville nok kigge på, hvad det var hesten havde behov for - om den let holder huld, behøver stivelse osv.


  • #12   29. jan 2016 Jeg overvejede også care4life til min men gik væk fra det igen da det ikke dækkede godt nok og var dyrt pr dag i forhold til det jeg fodre med nu. Dog kan jeg få det billigt fra Holland.

    Jeg er ved at køre min over på fiberpiller (har 3 sække af det andet tilbage) og det har givet min præcis det huld den ellers har tabt om vinteren.


  • #13   29. jan 2016 <3pip<3 pia kirkegaard, så skal du vel stadig tilføre vitamin og mineral kilde til fiber pillerne smiley de er super gode til at holde huld det vil jeg give dig ret i smiley

  • #14   29. jan 2016 Ja smiley men har i forvejen ikke fodret med fuld fuldfoderration så vitaminerne er med i foderplanen. Jeg kører med foderplan fra sundhest så jeg har tjek på at han er dækket ind og forholdene er acceptable.

  • #16   29. jan 2016 Pip: Hvilket produkt har du så ved siden af, til mineraler/vitaminer? Lyder interesant smiley

  • #17   29. jan 2016 Jeg bruger equisana premium vit.
    Men jeg skifter nok til et andet for jeg behøver nok ikke dobbelt biotin eftersom jeg opdagede at horslyx slikstenen også indeholder biotin.


Kommentér på:
Pavo Natures Best & Care4Life, sammen?

Annonce