{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.464 visninger | Oprettet:

Carsten Ganderup satte højderekord {{forumTopicSubject}}

Ved weekendens Arctic Equestrian Games i Norge, satte den danske springrytter Carsten Ganderup og Liwe Star rekord på 2,30 meter, hvilket er ny nordisk rekord i højdespringning.

"Jeg var egentlig ret sikker på at den ville komme over, så jeg havde ikke de store betænkeligheder, ved at skulle ride på den høje forhindring. Liwe Star havde en meget lille nedrivning, første gang vi red til på 2,30 meter, men i andet forsøg var den fint over. Det er kun anden gang vi prøver at være med i højdespringning. Første gang var for 3 uger siden ved JBK Horse Show på Wilhelmsborg, hvor vi stoppede på 2,20 meter, og den gang var jeg nervøs. Jeg har startet nogle S-klasser og Grand Prix'er på den tidligere, men det her er helt sikkert noget den er god til" siger Carsten Ganderup.


Carsten Ganderup vandt 20.000 kroner, for at komme over 2,10 meter forhindringen og fik derudover 50.000 kroner for at springe 2,30 meter.

Søstrene Lund gjorde det godt: Tina Lund blev nummer tre på Zamiro og nummer 2 på Chiquita i anden springning, og Charlotte Lund blev nummer 1 på Misbehaven udaf 21 "fejlfri" ryttere i 1,40 meter klassen.

Jennifer Fogh Pedersen vandt klassen for 7-års heste som ungrytter, og Cecilie Tofte vandt 1,30 meter klassen for juniorer. Der er mange flere flotte danske resultater som du kan se på : http://hestefrelst.no/



Kilde: Dansk Rideforbund



Tilføjet den 05-03-2007 af Shaila


- 2,30, det er fandme højt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carsten Ganderup satte højderekord
Kommentér på:
Carsten Ganderup satte højderekord

Annonce