{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Foder til hest med mavesår {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Min hest fik konstateret mavesår tilbage i februar, og er blevet færdig med behandling for ca. 2 ugers tid siden. Han har tabt sig utrolig meget de sidste 1-2 måneder, og da han er meget kræsen er det rigtig svært at finde foder og tilskud, som han vil spise, og som samtidig er skånsomt for hans mave.

Han får lige nu 2 kg hø 4 x dagligt, og lucerne og 1 kg re-leve fra Saracen 3 x dagligt. Derudover får han omega 3-6-9 olie, og glyx-mash fra st. hippolyt hver dag. Jeg plejede også at give ham pronutrin, som beskytter slimhinden mod mavesyre, men det kan jeg ikke få i ham længere. Vi har også prøvet produkter som kompeet og linamix som dyrlægen har anbefalet, men han vil ikke spise det. De sidste par dage har han heller ikke ville spise sit foder op, som ellers har fungeret fint indtil nu.

Han er konkurrencehest og derfor er det selvfølgelig vigtigt at han spiser, så han har energi til at præstere. Men det er bare utrolig svært at finde noget som er fedende, skånsomt for maven og som smager godt, så han vil spise det. Har i erfaringer med sådanne produkter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til hest med mavesår
Kommentér på:
Foder til hest med mavesår

Annonce