{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

sadel til unghest {{forumTopicSubject}}

jeg er begyndt at spekulere på sadel, og hvilken sadelmager jeg skal have ud til min unghest.
er der nogle der kan anbefale nogle gode mærker? (dressur sadel)
måske er der nogle der har haft gode erfaringer med nogle sadelmagere de vil dele, så jeg kan spekulere på hvem jeg skal have ud? (er fra Skibby/Roskilde område) så helst noget i nærheden, prisen må også gerne være rimelig, vil ikke ofre 20.000 på en sadel der hele tiden skal stoppes om når hesten får muskler under tilridning . smiley så det må også gerne være nogle sadelmagere der har med brugte sadler at gøre.

på forhånd tak for ideer og tid!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sadel til unghest
  • #1   29. mar 2016 jeg fortrækker selv en god bomløs sadel til at tilride, eller i det mindste en med læderbom. Den er jo fleksibel, og hesten har derfor mulighed for at vokse uden at det begynder at klemme forskellige steder smiley

    så behøver man heller ikke at tænke på sadelmager hele tiden. smiley


  • #2   29. mar 2016 Bomløs eller en wintec hvor du kan skifte kopfjernet. Foretrækker selv wintec'en da de er forholdsvis billige og lette af skifte kopjern på og så har de normalt en rimelig god pasform på de fleste heste smiley (dog ikke alle)

  • #3   29. mar 2016 Jeg står i samme situation - jeg skal igang med at tilride min hoppe om lidt, og ja det er svært med sadler.
    Jeg har været i det (uheldig)heldige situation, at den tidligere hest jeg havde, nåede jeg at købe en helt ny dressursadel samt helt ny springsadel i mærket albion.
    Jeg har fået dem lagt på min hest, ved et sadeltjek fra min sadelmager, så jeg var sikker på at bom str. var rigtig samt længden osv. så jeg med god samvittighed kan tilride hende i dem - personligt synes jeg at det er bedst at tilride i en tilpasset sadel, som så løbende kan efterflydes.
    MEN - det koster hurtigt mange penge, og hvis man ikke lige har pengene så må man gå på kompromis.
    Jeg synes bestemt at der findes mange rigtig gode brugte sadler, som så kan tilpasses hesten. Min egen sadelmager Jan Guldborg, er super dygtig. Han er knivskarp men her kan man sagtens komme med en brugt og få den tilpasset smiley - hvis den selvfølgelig kan komme til at passe hesten...
    God jagt, håber du finder noget godt smiley


  • #4   30. mar 2016 Jeg vil ikke anbefale en bomløs, da det er vigtigt at ride meget letridning på en unghest og at den har mest frihed på ryggen, samt at trykket er fordelt så godt som muligt. Og hvis det er dressur man vil ride og har ambitioner om at starte stævner, så tænker jeg at det er mest optimalt med en almindelig dressursadel. Vil gå efter en sadel der kan ligge på de fleste heste og som er nem at tilpasse efter hestens forandring igennem tilridningsforløbet. De kan findes til ret billige penge, selv fra ny af smiley

  • #5   30. mar 2016 Man kan sagtens ride letridning i en bomløs. Så længe du har en ordentlig en af god kvalitet samt et trykfordelende underlag så er det altså ikke et problem. smiley

  • #6   30. mar 2016 Og man kan sagtens få bomløse der ligner en "rigtig" sadel c:.

Kommentér på:
sadel til unghest

Annonce