{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Hvilke muligheder? Efterlysning af hest. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg leder efter min "gamle" pony. Der for nyligt er solgt af en hestehandler. Her slutter mine spor desværre.

Jeg ønsker mig meget ihærdigt at finde frem til HVOR han er - og om han har det godt. Derudover at kunne følge lidt med - evt besøge ham. På længere sigt så jeg gerne at få ham hjem - men hvis han har det godt hvor han er, vil jeg selvfølgelig ikke skynde på noget.

Men.. Udover at kigge på diverse sider, og håbe på at han dukker op - hvad kan jeg så gøre?

Jeg har hans chipnummer, og alt information om ham - udover lige hvem der har købt ham af hestehandleren, og hvor han er endt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke muligheder? Efterlysning af hest.
  • #1   7. apr 2016 Første step er vel at lave en efterlysning med navn, billede og info. Slå den op på forskellige hestesider og se om det giver pote.
    Du skal bare være opmærksom på at den nye ejer måske ikke ønsker at have kontakt til dig.


  • #2   7. apr 2016 Hestehandler har sikkert kontatoplysninger på ny ejer, det kan være han vil tage kontakt til dem for dig og give dem dine kontaktoplysninger?

    Men ja, som allerede nævnt, er det ikke sikkert, at køber ønsker kontakt. Det er jo lidt vilkårene, når man sælger.
    Jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg ville ønske kontakt med en tidligere ejer, som så brændende ville have hesten tilbage. Det ville være noget andet, hvis det blot handlede om et besøg, hvor tidligere ejer kunne se hesten igen - men hvis jeg følte, at tidligere ejer ville begynde at blande sig i hesteholdet og presse på for tilbagekøb, så ville jeg takke nej.


  • #3   7. apr 2016 Hvis nu jeg hade købt hesten af dig hade vi kunne aftale at du kunne følge den . men hvis jeg hade købt en hest at en heste handler ville jeg ikke være vild med at han vidergav mit navn + telefon nummer til en som der engang frivillig har solgt sin hest..
    Og man køber vel ikke en hest for at sælge den vider til en som hade ejet den engang?
    Ja hvad ved jeg men sådan ser jeg på det..
    Og hvis nu det er Per Tybo som har købt/solgt hesten kan den meget nemt være gået til et andet land??
    Jeg føler lidt med dig du hade en fin hest og du hade givetvis ikke regnet med den skulle ud i "handlen"
    VH
    Annette


  • #4   7. apr 2016 Jeg ønsker ikke at købe ham tilbage, jeg ønsker primært bare at vide at han har det godt. Han har siden jeg solgte ham været solgt til en pige, til rideskole, og så til hestehandler. Han har været meget rundt, og er let at forvirre og misforstå. Måske jeg kunne hjælpe den nye ejer, med at kunne forklare lidt om hvordan jeg taklede ham dengang.

    Jeg vil bestemt ikke ligge pres på noget salg, men derimod vil jeg selvfølgelig gerne have tilbuddet, hvis han på et tidspunkt skulle blive sat til salg smiley


  • #5   7. apr 2016 Ok, så havde jeg mistolket dit oprindelige indlæg. Jeg har forståelse for din situation og håber du finder hesten. smiley

  • #9   7. apr 2016 Prøv at søge herinde og på HN eventuelt også fb grupper.. desværre synes jeg ofte det er håbløst at finde frem til tidligere heste så snart de har været endt hos en hestehandler.. leder stadig efter min gamle pony og det har jeg gjort i omkring 4-5 år uden held, tjekket ALLE heste herinde der kunne minde om hende og taget på diverse hestemarkeder og søgt efter hende, vist billeder til hestehandlere for at finde ham der havde hende sidst men alt har været uden held:( håber det lykkedes for dig for det er virkelig hårdt ikke at vide hvordan den har det når man har solgt en hest, især hvis man ved den nemt ender med a blive misforstået. Held og lykke med din søgning.

  • #10   7. apr 2016 Han hedder Bailey. Han er oprettet under min profil smiley Tak for jeres råd.

  • #11   7. apr 2016 Jeg har forsøgt at kigge lidt på HN, men jeg kan umiddelbart ikke se at jeg kan lave en ''efterlysning'' smiley

  • #12   7. apr 2016 Ring til SEGES hvis du kan oplyse chip nr - de plejer at være gode til at hjælper

  • #13   7. apr 2016 Littlejohn, må de oplyse om evt ejer? smiley Jeg fik ham selv chippet dengang jeg købte ham som knap 1 års, og jeg har med vilje gemt chipnr smiley

  • #14   7. apr 2016 Det er jeg i tvivl om - jeg tror godt de må oplyse nye ejer, bare ikke person-følsomme oplysninger som cvr nr og tlf - men jeg er i tvivl

  • #15   7. apr 2016 Jeg kunne jo forsøge. Tak for forslaget! smiley

  • #16   7. apr 2016 Det er forsøget værd - du får ikke mindre afvide en du ved nu og selv tak

Kommentér på:
Hvilke muligheder? Efterlysning af hest.

Annonce