{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Hest med astma {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Det er desværre sådan at jeg står med en hest der er MEGET plaget af hans astma lige pt. Jeg havde dyrelæge til ham i formiddags, hvor han fik en indsprøjtning, som skulle hjælpe på det i en månedes tid.
Jeg fik så dog også af vide, at det var meget slemt, og at hvis det blev værre ville dyrelægen råde mig til, at give ham fred smiley
Hvilket jeg self ikke håber bliver tilfældet, men igen tænker jeg 100% på ham og ikke på mig i denne her situation, men ellers har han det rigtig godt og er en glad hest.
Jeg har hørt man kan prøve diverse urter imod luftvejsproblemer. Jeg har været inde på hestenshelse og kigge på deres produkter. Er der nogle der er erfaringer med nogle er deres urteprudukter derinde?

http://hestenshelse.dk/-hest/urter-olier-msm-vitaminer-profeed-hesterep-mm/luftveje/

Jeg vil gerne prøve lidt forskelligt for, at se om der var noget der kunne hjælpe på at han ikke var så plaget af det, som han nu er.

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med astma
  • #1   14. apr 2016 Hvordan står den opstaldet? Løsdrift eller boks? Det kan have stor betydning for hvordan astma-heste har det..
    Og så kommer kvaliteten af hø/wrap? Hvordan er den?


  • #2   14. apr 2016 Han går i løsdrift og det gør han året rundt. Han får hø, som er af god kvalitet.
    Jeg har kraftig overvejet wrap, men det har han førhen reageret knap så godt på med hans mave.


  • #3   15. apr 2016 Hvis muligt, bør du gøre så han ikke kan komme ind i læsdriften i dag timerne, så han står i støv så lidt som muligt. Det kan godt hjælpe en del.

  • #4   15. apr 2016 hvis du vil ofre pengene på ham, så forhør din dyrlæge med RGT behandling. Jeg har en hest med allergi, hun er så plaget af det, at det sætter sig til infektioner, hele året. binyrebak sprøjter, har ingen effekt her, når hun kommer af medicinen fortsætter det. Jeg har betalt 3600 for 6 ugers behandling, med et serum lavet ud fra hendes eget blod. Jeg skal selv stikke hende hver 3 dag. Det skulle virke rigtig godt på luftvejslidelser, og gøre hende hostefri i et års tid.

  • #5   15. apr 2016 Bliver høet skyllet? Fordi der kan ligge meget støv i, som godt kan påvirke astmaen, og ellers giver jeg min astma hest urter som kamille og pebermynthe, også får hun Blus Hors Ventilator i maden, det har ihvertfald hjulpet en del her smiley

  • #6   15. apr 2016 Varmluft tørret hø er det allerbedste ??

    Prøv at kontakt Charlotte Eicke på Facebook.. Bare skriv en PB til hende om alle hestens symptomer. Min astma hest har det rigtig godt på homøopati fra Allergica (natur medicin).

    Charlotte er mega dygtig på det område ??


Kommentér på:
Hest med astma

Annonce