{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Hit-air sikkerhedsvest {{forumTopicSubject}}

Overvejer meget stærkt at købe en hit-air sikkerhedsvest.
Undre mig bare over de forskellige modeller... hvilken ville være bedst til jagtridning, hvor den skal være under stævnejakken?

Der findes jo både H-model og kort model - sikkert endnu flere smiley


Nogle anbefalinger og evt billige steder at købe en?


Tusind tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hit-air sikkerhedsvest
  • #1   26. apr 2016 uden at vide det præcist, så synes jeg at have hørt at man ikke skal have den inden under jakken for så ødelægger man den når vesten pustes op.

    Jeg var på jagt i søndags og der var mindst en der havde en rød air-bag vest på, så det findes smiley


  • #2   26. apr 2016 Jeg syntes ikke det er pænt at have den udenpå, så kunne jeg ligeså godt beholde min gammel almindelige sikkerhedsvest smiley
    Tror du ikke man kan købe en jakke der har "plads" til dens airbag? smiley


  • #3   26. apr 2016 Min far havde en rød model til jagtridning. Jeg vil på ingen måde anbefale dig at tage den indenunder jakken, så går det lette ved den af, så kan man lige så godt ride med en af de gamle smiley

  • #4   26. apr 2016 Jeg har en hit air - og den skal uden på jakken ellers springer din jakke, hvis den puster sig op.

    Ser rigtig mange der rider med dem uden på jakken til diverse stævner, så det kan jeg ikke se noget underligt i.

    Jeg kender kun til den alm og h-modellen, som er lidt længere.





  • #5   26. apr 2016 Det anbefales ikke at Hitair benyttes alene. Den er ikke godkendt som sikkerhedsvest. Så det er derfor en god ide at have en normal sikkerhedsvest indeunder hitair. Det virker virkelig voldsomt! Men de skriver selv at det er sådan den skal bruges.

    Og ja, Hitair og andre airbag-veste skal aller yderst.


  • #6   26. apr 2016 Den skal yderst for at have bedst effekt, da en stram jakke kan gøre, den ikke pustes helt op.
    Desuden vil det ikke også være grimt, hvis din jakke er så meget for stor, så den kunne pustes op under? - Jakken vil jo bare hænge og pose, når vesten ikke er pustet op.


  • #7   26. apr 2016 Man kan få Hit Air og Point Two veste i flere farver og den skal som de andre siger, udenpå jakken smiley
    Jeg ved ikke om der findes et reglement for jagt, men i military skal vi ride med en godkendt vest indenunder vores hit air


Kommentér på:
Hit-air sikkerhedsvest

Annonce