{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Hoste hest HJÆLP råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Står med en hoste hest, der har fået konstateret IAD (inflammatorisk luftvejs sygdom)... Han har været på Højgård og ER blevet endoskoperet og har fået lavet lungeskyl...

Den korte historie er at han efter 1 måneds behandling med astma maske (Flixotide og Ventoline) ikke er blevet bedre i forhold til hans celle tal.... Har lige fået svar fra prøven idag, hans celletal er steget fra 40% til 60% og den skulle gerne ned på under 10%.... smiley

Så vi kan konkludere at masken overhovedet ingen virkning har haft.

Så nu snakker vi binyrbachormon som injektion i musklen, over 1 måneds bahandling hvoraf de første 14 dage vil være 1 x dagligt og derefter hver anden dag....
Denne medicin skulle gerne gå ind og fjerne den fortykning der er på lungerne. Det er steroider og medicinen giver en forøget chance for forfangenhed... smiley Og han har været forfangen før (pga græs og foderskifte) ved godt der er forskel på medicinsk forfangenhed og græs....
Men kan ikke lade være med at bekymre mig alligevel, da det er en forfærdelig sygdom!

Nu er det 1 uge siden vi stoppede med medicin fra astma masken, og han er nærmest stoppet med at hoste... Idag skridtede og travede jeg ham, uden at hoste....

Dyrlægen siger det er op til mig hvilken behandling jeg vil vælge eller om jeg lige vil se det an, om han begyder at hoste igen...
Er bange bange for hvis han situation bliver værre hvis jeg venter med injektions medicinen, for celle tallene lyver jo ikke. Hans vægge på lungerne er fortykkede....

Nogen der har prøvet noget der ligner??? Og hvordan gik jeres forløb med injektion efter endt forløb?

KH. Maria & Ecuador


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoste hest HJÆLP råd søges
Kommentér på:
Hoste hest HJÆLP råd søges

Annonce