{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor gammel var i
  • #1   1. maj 2016 Jeg startede da jeg var tolv smiley Jeg mener, at hvis der er styr på det, så er det hverken for tidligt eller for farligt. Ulykker kan jo ske i alle aldre. Tænk på dem der har forældre med heste, som allerede begynder at ride når de er et år eller noget. Ikke sådan rigtig ridning men kontrolleret. Så jeg synes fire er fint smiley smiley

  • #2   1. maj 2016 Jeg startede da jeg lige var fyldt ni, men på min rideskole et der også masser i 3-4 års alderen. Jeg synes slet ikke det er uansvarligt bare man husker på at de jo kun er meget små børn;)

  • #3   1. maj 2016 jeg begyndte da jeg var 5 år. smiley nu er jeg 18. smiley

  • #4   1. maj 2016 Jeg var 9, så startede sent i forhold til mange andre. Jeg har selv undervist i en del år og har haft elever ned til 3 år. Når de er så små er det lidt begrænset hvad de kan lære, men rigtige mange børn hygger sig helt vildt med at ride lidt rundt. Jeg synes ikke det er uforsvarligt, man skal nok bare være indstillet på (som forældre) at ens barn egentlig ikke lærer at ride i starten, men lærer at hygge sig i hestens selskab smiley
    Jeg har selv brugt ponygames rigtig meget til de små ryttere smiley


  • #5   1. maj 2016 Jeg blev tvunget til at vente til jeg var knap 9 år fordi min mor var lidt bange for hestene den gang. Jeg ville gerne begynde til ridning da jeg var ca 5 år

    Min lillesøster fik der i mod lov til at ride allerede da hun var 3 år, for nu havde min mor jo set at det slet ikke var så farligt smiley


  • #6   1. maj 2016 Jeg startede med at ride på mine søstres ponyer da jeg var omkring halvandet år. Det år jeg blev 2 i april, startede jeg til ridning i august.. Har redet lige siden.. Nu er jeg 27 smiley Jeg synes ikke det er for tidligt.. Jo før de lærer at holde balancen, jo hurtigere bliver de bedre til at ride. Så bestemt ikke for tidligt. Ved dog mange rideskoler ikke tager ryttere ind før de er blevet 3 år

  • #7   1. maj 2016 Jeg sad på en hest første gang da jeg blot var et par måneder gammel, og derfra og til jeg var 7år sad jeg nærmest på en hest dagligt..
    Havde så ingen hest fra jeg var 7år og som 11årig startede jeg til undervisning og redet siden..

    Min niece sad på min hest på 155cm da hun var 2år, som 4års skridtede hun selv rundt på ham i skridt, som 5års travede hun ham selv, som 6års galopperede hun i longe på ham og som 7års red hun ham selv i alle 3 gangarter..

    Billedet er min niece hvor hun er 4år gammel og skridter min hyp alene i grime og træktorv


    profilbillede
  • #8   1. maj 2016 Jeg startede da jeg var omkring 7 år og min søster og jeg fik vires første dele pony. Hub var vel omkring 9 år.

    Vi skulle selv passe den, selvfølgelig med meget hjælp fra vores forældre.

    Jeg synes ikke det er for tidligt hun begynder, når bare ponyen er sød og rolig smiley


  • #9   1. maj 2016 Tror at jeg var 6-7 år, fik min første pony da jeg var 8.
    Om det er for tidligt at starte når man er 4, ved jeg ikke. Jeg mener at det er meget individuelt, og det kommer også an på, hvad man laver både på jorden og på hesten smiley


  • #11   1. maj 2016 startede som tolv årig, min mor ville ikke give lov tidligere p.g.a. hun synes det var for farligt.

  • #12   1. maj 2016 Jeg startede lige før jeg fyldte 5 år smiley

  • #13   1. maj 2016 Dejligt at høre at jeg ikke er helt galt på den smiley tak for alle jeres svar. Blev bare lidt usikker, når folk prøver på at tale mig fra det. Jeg har jo selv heste, og det er på en rideskole, så er tryg nok ved det, lige indtil hun begyndte at give mig dårlig samvittighed

  • #14   1. maj 2016 Jeg begyndte ca. Da jeg var 5 smiley

  • #15   1. maj 2016 Jeg var 4 da jeg begyndte.

    Første gang jeg var til ridning blev jeg faktisk smidt af, haha. De to unge ridelærere mente, at jeg da sagtens bare kunne ride selv uden trækker, selvom det var min første gang smiley
    Heldigvis var mine forældre fornuftige, de børstede mig bare af og satte mig op på ponyen igen. Så jeg lærte tidligt, at falder man af, er det bare op på hesten igen. Dog valgte mine forældre, at jeg skulle gå til ridning et andet sted med mere fornuftige undervisere smiley


  • #16   1. maj 2016 Jeg begyndte først da jeg var 9, men der havde jeg så også plaget siden jeg kunne tale tror jeg. Jeg ville SÅ gerne. og endelig da jeg var 9 gav mine forældre sig så smiley

    Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at lade en 4 årig gå il ridning.
    Selvfølgelig er det farligt. Det er ridning. Men så længe ride læreren tager det i tøsens tempo ser jeg intet problem smiley


  • #17   1. maj 2016 Jeg startede med at ride, da jeg var 3 smiley

    På min mors store hest på 160, og ellers den hests mor, på 148 - vi havde ikke råd til at min søster og jeg kunne gå til ridning på en rideskole, hvis vi gerne ville beholde hestene, så vi måtte lære at ride på de to heste smiley Dog kom der senere en shetlænderhingst i stalden, som vi også red på smiley


  • #18   1. maj 2016 Startede da jeg var 7, vidst nok. Er 24 i dag, men har redet on/off..

  • #19   1. maj 2016 Omkring 5, 6 år

  • #20   1. maj 2016 Jeg har ikke decideret gået til ridning siden jeg var lille, men fra da jeg var 1-2 år har jeg regelmæssigt siddet på trækponyer ovs.
    Det var først da jeg var 10 at tingene begyndte at rykke. Jeg søgt efter part og billige rideskoler. Som 11 årig
    fik jeg part på en miniature hingst (red ham ikke), senere skiftede jeg til min nuværende shetter part og for 2 år siden begyndte jeg på rideskole, men lærte ikke sæelig meget. Så fik jeg part og er gået var gamle små og dovne ponyer til en stor frieser med kænpe bevægelser og rygsving, samt er lidt varmt oveni smiley


  • #21   1. maj 2016 jeg var vidst 8 da jeg startede smiley

  • #22   1. maj 2016 Jeg var 5 da jeg startede med at gå til ridning, men har fået trækketure siden jeg var 2. Dette til trods for at min mor aldrig har haft med heste at gøre og faktisk var lidt bange for dem. Stædig lille unge jeg har været. smiley
    Jeg synes egentlig ikke man kan starte for tidligt. Så længe barnet synes det er sjovt og man som forældre er lidt skarp i vurderingen af de heste barnet skal ride på, så det ikke får nogle unødvendige dårlige oplevelser. Jo tidligere barnet vender sig til hestens bevægelser, jo bedre balance vil det få. smiley


  • #23   1. maj 2016 Da jeg var tre. :-))

  • #24   1. maj 2016 Jeg startede til rideundervisning da jeg var 3 for det var klubbens regler.
    Men jeg har redet siden jeg ikke var særlig gammel...


  • #25   1. maj 2016 Jeg begyndte også da jeg var 4 år:) dog med trækker, og på den sødeste shetlandspony, Geo:D hende fra Jedressagen/Josephine Emilia startede vidst da hun var 1 år - og se hende nu! Hun sidder så flot på ponyerne/hestene! Jeg syntes personligt, at det er godt at starte i en yngre alder:)

  • #27   1. maj 2016 Jeg måtte først starte som 8 årig :). Men synes ikke som sådan der er nogen mindstealder for start.

  • #28   1. maj 2016 Både jeg og mine børn har siddet på heste altid, endda så tidligt at man skulle holdes der. Min datter på 4 har startet stævner ved mountain og moorland siden hun var 2½. Nu som 4 års har hun startet 5 stævner og 1 børneshow. Den yngste regner jeg med skal starte sit 1. stævne til juli. Hun fylder 3 i august. Det er selvfølgelig alt sammen med snor i smiley
    Det skal så siges at vi har egne ponyer, som er meget stabile og trænede til at være gode til børn og kørestole.
    Mine børn får så ikke rideundervisning som på hold, da vi har ponyerne hjemme selv. Jeg kan ikke huske hvornår jeg begyndte at ride på hold, men jeg har ikke været særligt gammel.


  • #29   1. maj 2016 Har redet siden jeg var 14 måneder.. Red selv alle gangarter på min pony da jeg var 4 år. Startede først på rideskole da jeg var 8 år

  • #30   1. maj 2016 Jeg var 3, men måtte først begyndte til undervisning da jeg var 5, pga. rideskolens regler smiley

  • #33   1. maj 2016 Min mor har redet siden hun var 10 år gammel, og da jeg var 2 år kom jeg med ud til hendes hest, og jeg fik min første pony da jeg var 3 år, så nej, er der styr på det hele, lysten er der og det ikke bliver dårlige pressede oplevelser, fordi man ser sit barn som en stjernerytter som 4 år så de mister lysten, så er det fint smiley

  • #34   1. maj 2016 Nej, det er slet ikke for tidligt smiley
    Jeg startede mit første "stævne" da jeg var 3,5 år... Min mor var vildt bange for heste, men så længe at det er en ansvarlig pony/hest så sker der ingen ting smiley


  • #35   1. maj 2016 Jeg var 4, og blev smidt op på den største fjordbolle de havde. smiley

  • #36   1. maj 2016 Jeg var 5 år smiley

  • #37   1. maj 2016 Jeg var 10 år da jeg startede. Min bonus datter på 4 år er startet til ridning for 1½ måned siden. Den første hest hun sad på var min kæmpe på 174 cm smiley Hun har flair for det med heste og hører efter, når hun får instrukser. Så længe forældrene eller en papmor, som i mit tilfælde, har styr på og viden om heste og ridning, ser jeg intet problem i at starte i den alder. Tværtimod......de bliver jo kun bedre af at starte så tidligt smiley

  • #38   1. maj 2016 8 smiley

    Mine børn er startede meget tidligt , den ene var kun 3 døgn da han var med i armene smiley


  • #39   1. maj 2016 red tit en tur på de forskellige markeder da jeg var lille, og i meget tidlig alder begyndte at få undervisning, dog holde det ikke længe, først som 11 årig blev min ridning helt fast, men havde redet i 2 år forinden smiley

  • #40   1. maj 2016 nej det syntes jeg ikke, startede også selv da jeg var ca. 4, og fik min egen pony som 9 årig smiley

  • #41   2. maj 2016 startede da jeg var 6 smiley

  • #42   2. maj 2016 Jeg fik min første pony da jeg var 2 år, og har redet lige siden og jeg bliver 19 i år.
    Jeg synes bestemt ikke det er for tidligt så længe det er under kontrol og man som forældre og underviser kan træde til hvis barnet har behov for hjælp med opsadling, at blive trukket osv. smiley


  • #43   2. maj 2016 Tror jeg startede med og ride, som 8-9 år smiley
    Men tegnede heste Fra jeg var omk 5-6 år..


  • #44   2. maj 2016 Fik min første pony som 4 årig, da jeg elskede at få rideture på en af mine forældres venners 1er pony. Begyndte først på rideskole senere. Kan ikke huske hvor gammel jeg var der.

    Min datter på 2,5 får jævnligt en skridt tur på min DV på 175. Hvilket hun har gjort siden hun var 1. Håber at hun til efteråret bliver modig nok til at side selv på en af ponyerne på gården, når hun skal have en træk tur smiley


    profilbillede
  • #45   2. maj 2016 startede da jeg var 12 eller 13 tror det var 13.

  • #46   2. maj 2016 Mange tak for alle jeres svar smiley

  • #47   2. maj 2016 Jeg startede da jeg var 6. På en rideskole, med trækker i alle gangarter xD

  • #48   2. maj 2016 Stakkels trækker i galop xD

  • #49   2. maj 2016 Jep, første gang jeg galopperede uden trækker, var fordi at trækkeren faldt xD

  • #50   2. maj 2016 jeg startede da jeg begyndte i skole (det vil sige 6 år) Det er syntes jeg er en fin alder men jeg syntes ikke at hvis man begynder tidligere at det er dumt tværtimod jeg ville ønske jeg var statet tidligere smiley

  • #51   3. maj 2016 Jeg startede til ridning da jeg var 3 og jeg fik min første pony da jeg var 6 år.

  • #52   3. maj 2016 Puha, jeg startede mit første stævne da jeg var 5, og det var i alle 3 gangarter, så jeg har vel været 3-4 år, da jeg startede... smiley

  • #53   3. maj 2016 Jeg har billeder fra jeg var nogle måneder gammel, hvor jeg sidder på en hest sammen med min moster. Da jeg var to år købte de en lille pony som selskab til min mosters hest, som jeg så også red en gang imellem. Så faktisk siden den alder, bare med pauser ind imellem smiley

  • #54   3. maj 2016 Jeg blev bidt af en gal hest da jeg var omkring 6 år. Og fik en ridetur nogle gange om året. Jeg galoperede for første gang da jeg var omkring 7år. Da jeg var 8 år begyndte jeg sådan rigtig og arbejdede på rideskolen næsten hver aften for at få lov til at ride. Jeg har aldrig haft den store forældreopbakning så jeg har stået alene med det. Derfor har jeg altid bakket op omkring min datter. Hun startede som 6 års (Hun begyndte at plage som 5 års men jeg sagde nej da jeg ville sikre mig at det ikke var fordi det er min passion) men har ikke den samme passion som mig. Så hun rider pt. Ikke mere. Jeg har den holdning at hvis hestene er til det og man er fornuftig og de er under opsyn har jeg intet imod det smiley

    Mvh TT


  • #55   4. maj 2016 jeg startede som 5 årig.
    min mor havde selv hest da hun var barn så hun syntes det var en mægtig god ide smiley


  • #56   4. maj 2016 Jeg var 4-5 år da jeg startede til ridning. Jeg var meget fast i min beslutning om at jeg kun ville ride på rideskolens største hest, så jeg red for første gang på en kæmpe frederiksborger. Min mor var skrækslagen for den, så min morfar var nød til at trække mig rundt i stedet for smiley

  • #57   5. maj 2016 Synes ikke du skal bekymre dig. nogen starter endda som 2-3 års.

    Jeg startede da jeg var 5, og dit barn skal nok fortælle om hun vil mere eller ikke når hun er blevet smidt af 1 gang eller 2 smiley Hun kan også være en af de heldige som er født med en lim i måsen smiley

    Jeg har ihvertfal ikke taget skade af den første pony jeg startede til ridning på. den smed mig af hver eneste gang i hver uge indtil jeg blev ræd for den. så fik jeg da heldigvis en ny pony, men stoppede ikke smiley


  • #60   5. maj 2016 Stald Z - kan du nogensinde tilgive din mor?? smiley hold da op hvor har det ikke været sjovt.. Så er jeg pludselig glad for at mine forældre var fraværende ift. Hestene. smiley

    Mvh TT


  • #61   5. maj 2016 Tusind tak for rigtige gode input alle sammen. Er meget mere rolig nu.
    Staldz puha en omgang du har været igennem, men dejligt du fandt en hest du er glad for.
    Der er bare nogen heste man klikker med bedre end andre smiley


  • Ida S
    Ida S Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 19 Heste: 1 Svar: 2
    #62   5. maj 2016 10 år

  • #63   5. maj 2016 Jeg var vel 5 år da jeg begyndte til ridning smiley

  • #65   5. maj 2016 3-4 år var jeg

  • #66   6. maj 2016 jeg har haft en pony legestue, der var børn velkommen fra det øjeblik de selv kunne holde hovedet, dog helst så de kunne sidde selv. Det krævede selvfølgelig forældre opbakning, men det var super hyggeligt for både børn, forældre, hjælpere, ponyerne og jeg selv.
    En af mine tidligere elever fra ponylegestuen rider i dag military på højt plan


  • #67   6. maj 2016 Nej jeg kunne aldrig finde på at tvinge hende smiley det kunne være rigtig fedt hvis hun fortsætter, men det er op til hende selv smiley hvis hun ikke vil mere holder hun selvfølgelig bare smiley

  • #68   6. maj 2016 jeg startede da jeg var 8 år, jeg vil mene at nu da de fleste rideskoler holder alderen på 6 før man må starte, er jeg enig i at man mindst skal være 6 år da man har styrken og psyken til det.

  • #69   7. maj 2016 Da jeg var 2 1/2 fik jeg små trækture, hvor jeg selvfølgelig blev holdt!

  • #70   13. maj 2016 Startede som 11-årig. smiley Jeg fik ikke lov af min plejemor før da. smiley

  • #71   13. maj 2016 Sad første gang på en hest da jeg var knap et år og var på min første lidelejr som 3 årig og begyndte på en rigtig rideskole som 6 års smiley

  • #72   13. maj 2016 Jeg var ikke ret gammel, før jeg var oppe på en pony for første gang - begyndte til ridning da jeg var ca 5.
    Nu underviser jeg selv på rideskole, og min mindste elev er lige omkring 5 år. Synes ikke det er for tidligt - hvis bare man som forældre er indforstået med, at man ikke nødvendigvis rider selvstændigt rundt i skridt, trav og galop efter 6-12 måneder.
    Med min elev bruger vi ekstra tid på at strigle hesten og sadle op, samt i det hele taget lære, hvordan man omgås heste - og så rider hun ca 30 minutter.
    Det man skal være obs på, er tidspunktet - ikke smart, hvis barnet er ved at falde i søvn på ponyen smiley
    Ellers ingen problemer! Der er jo hjelm og sikkerhedsvest - så er de ret godt dækket ind sikkerhedsmæssigt. Desuden oplever jeg tit, at de yngste er mere "hårdføre" end dem som starter i 10-12 års alderen smiley De er ikke så pivede smiley


Kommentér på:
Hvor gammel var i

Annonce