{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Interesse for part på heste/ponnier {{forumTopicSubject}}

Hej!
Er en svensk pige (deraf min dårlige dansk;) ) studerende på cphbusiness i København og er igang med min hovedopgave. Jeg laver en undersøgelse ang interesse i en virksomhed på NORDJYLLAND hvor man kan lease en hest eller pony 1-7 gange pr uge mod betalning. Dette er nemlig vildt populært i Sverige hvor man ikke har penge til og købe en fin hest eller forældrer uden kendskab/tid til heste men som har børn der gerne vil mere end kun gå på rideskole. Virksomheden betaler alle omkostninger så man behøves ikke vare bang for en vildt dyr dyrlæge-regning eller forsikring, smed etc. Du bestæmmer selv hvad du skal lave med hesten (træning, en tur i skoven, starte stævner etc) lige som det vore din hest. Hesten SKAL stå ved virksomheden men der finnes alle faciliteter som ridehus, udendørsbaner, fold, vandspiltov, skridtmaskine, STOR skov i baghaven, personale, træner etc. Man er maks 2.pr hest och man lejer den på månedsbasis men bestæmmer selv hvor mange dage pr uge man rider og hesten bliver passet med ALT de dager du ikke er tilstede. Der er mulighed for at skifte hest hvis den ikke passer dig eller hvis du skal skifte fra 2'er til 1'er fx. Der finnes heste for alle uanset hvis du kun vil ride i skoven eller hvis du vil ride stævner i spring eller dressur.

Hvad siger I? Findes der en interesse?
Hvis JA, Vad vil man betale?
Andre tanker?


Ville sætte MEGET stor pris på jeres tanker/kommentarer kring dette emne. skriv endlig hvis I har flere spørgsmål =)

Vh,
Emma =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Interesse for part på heste/ponnier
  • #1   2. maj 2016 hmm er der en grænse for hvor mange ryttere en hest har ad gangen?
    For tænker, det kunne være vanskeligt at rigtig få noget ud af ridningen, hvis hesten hele tiden skifter rytter. Så kunne den måske blive lidt rideskolehest agtig.


  • #2   2. maj 2016 Jeg synes godt nok det er en fin idé smiley Ved ikke om det er noget der kunne blive aktuelt, men hvis det gør ville jeg ikke komme til at kunne benytte mig af det hvis det var i Nordjylland da jeg bor på Sjælland smiley Men ellers synes jeg det er vildt fedt.

  • #3   2. maj 2016 Rent hestevelfærdsmæssigt ved jeg ikke om jeg synes det lyder som et koncept jeg ville være tilhænger af, i og med det virker uoverskueligt for mig med den store udskiftning af folk der skal håndtere disse dyr.

    Jeg synes der er nogle administrative aspekter her, som ikke helt stemmer overens med den ellers ganske fine idé om at leje en hest.
    F.eks. hvem har hovedansvaret? Hvem vurderer om rytterne der lejer hestene er kyndige nok til at varetage opgaven? Hvem tager ansvar for pleje af hesten/ponyen hvis lejeren vælger at opsige sin kontrakt? Hvem passer hesten, hvis den pågældende hest ikke kan få sig en lejer i en periode? Hvem passer hesten hvis hesten bliver syg/halt, og lejerne opsiger kontrakten fordi de ikke ønsker at betale for at leje en syg hest?
    Folk har hest på så forskellige måder, så hvem bestemmer om hesten bliver passet korrekt? Hvem vurderer om udstyret bliver tilpasset korrekt - f.eks ift. bid og sadel?
    Jeg synes det virker som om der er en del huller, helt fra større spørgsmål som hvem der er ansvarlig for hestens foderplan til små spørgsmål som hvem der må klippe manen og halen.

    Personligt ville jeg ikke benytte mig af det. smiley


  • #4   2. maj 2016 Ja okay Freya det er faktisk rigtigt smiley

  • #5   2. maj 2016 Jeg tror at jeg ville være rigtig glad for det! Da jeg ikke har særlig hestekyndige forældre eller økonomien til egen Hest.
    Så helt klart en ide jeg ville sætte stor pris på!


  • #6   2. maj 2016 Tjaaaa tjooooooo ideen findes vel især primært i USA, hvor der jo virkelig er penge i at leje hunterheste i stævnesæsonnen, hvor man så flyver ind og lige rider et stævne i weekenden, før turen går hjem til NY ect. Her kan man så leje en stævneklar hest. Og så må personalet holde den fin i ridning i løbet af hverdagene/resten af året.

    Om der helt er de pengevillige personer i Nordjylland, det tvivler jeg på. Måske ville Nordsjælland være bedre rent økonomisk.

    Mvh Charlotte


  • #7   2. maj 2016 Det findes jo i en anden form herhjemme; part. Og eftersom hesteejere har virkelig svært ved at finde parter, og parterne synes at ee gør ejer så stor en tjeneste at de ikke vil betale noget for det, ser jeg ikke et levedygtigt projekt rent økonomisk. Især ikke når det kombineres med at der skal være rigtig mange heste for at kunne dække så mange forskellige ridestile og rytterstørrelser, samt at de skal enten 1. Ligge på landet hvor jord er til at betale og hvor du kan ride i skoven. Til gengæld er der så ingen offentlig transport, eller 2. I nærheden af transport men med en skyhøj husleje og dårlige turnuligheder.
    Summa summarum: Nej, jeg ser ikke perspektivet rent økonomisk smiley


  • #8   3. maj 2016 Må desværre erklære mig enig med Camilla T.

    Ideen er ellers god og ville være en fin løsning for nogle. Men det er desværre blevet for billigt at have hest i DK, hvilket resulterer i en masse heste som står og mangler ryttere. Alt taget i betragtning vil det jo medføre en partpris (v. 2 ryttere) på den gode side af de 3000,- om måneden hvis alt skal køres professionelt. Så jeg tror at det bliver mere end svært at få sådan et sted til at løbe rundt, så længe forholdene er som de er i DK...


  • #9   3. maj 2016 Nu har jeg en islænder jeg har søgt part på i over 1 år. Har kun haft en interesseret. Hun kom så kun to gange, og så fandt hun en anden hest hun hellere ville ride. Dette på trods ad jeg betaler alle udgifter og der er adgang til ridehus. Hun kan ikke så meget, men er ung og klar til at lære. Så synes det et fint tilbud. Men okay! Så tror ærligt ikke der nogle som er interesseret i dette, også fordi der jo findes rideskoler. Tænker også disse heste nemt bliver ødelagt

Kommentér på:
Interesse for part på heste/ponnier

Annonce