{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
341 visninger | Oprettet:

Insektdækken >< eksemdækken {{forumTopicSubject}}

Min hest er meget plaget af flåter, og den reagerer meget kraftigt på bid. Der opstår 1-2 krone store områder omkring biddet, hvor hårene falder af, det er hævet og det væsker. Jeg står dagligt og finkæmmer den for flåter, vasker med jodsæbe og smører med zinksalve. Det er til at blive vanvittig af.
Min dyrlæge har anbefalet mig, at give den frontline, hvilket jeg lige har givet den, men ved endnu ikke, om det virker.
Hvis det ikke gør, overvejer jeg om et insektdækken kan gøre en forskel. De modeller jeg har set er dog lidt åbne ved benene, og flåterne kravler jo op fra græsset. Så kan de vel bare kravle ind under dækkenet nedefra? Måske er et eksemdækken bedre. Det ser ud som om, der er elastik, der lukker af ved ben og hals. Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Jeg vil gerne høre fra folk, der specifikt har anvendt det mod flåter. Alle former for andre insekter er jeg ligeglad med (i dette tilfælde)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Insektdækken >< eksemdækken
  • #1   19. maj 2016 Jeg ville (som du selv siger) sige et eksemdækken. Jeg har så ikke haft erfaring med flåter men der er mere lukket i et eksemdækken end i et insektdækken.
    Insektdækkener hænger nærmest bare på hesten og kun med et stykke under maven.
    Men eksemdækkener er der for det meste helt lukket så det er (i dit tilfælde) den jeg ville tage


  • #2   19. maj 2016 Jeg ville bestemt også vælge et eksemdækken.
    Jeg har pt et insektdækken til min og hun er dækket på det meste af kroppen i og med der er maveplade på, men hvis dyrene skulle undgåes helt skulle hun have eksemdækken på.


Kommentér på:
Insektdækken >< eksemdækken

Annonce