{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Hestepas {{forumTopicSubject}}

smiley Jeg er rasende-Rexi købt og betalt,passet sendt afsted, men de vil ikke godtage kvitteringen-"kun" den ene forrige ejer har skrevet under.
Hvad er det for et firkantet system? Jeg kan sgu`da ikke sende registeringen ind uden at have købt hesten! Vil ikke besvære familien der har solgt Rexi,de har nok af problemer.Hvor klager man over deres håndtering af noget der burde være nemt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestepas
  • #1   26. maj 2016 Vi fik faktisk aldrig nogen sinde omreg. Vores gamle pony.. Selvom vi virkelig talte med den mange gange.. Men forrige ejer var død og de kunne ikke omreg. Uden hans underskrift... Bare ærgeligt.

  • #2   26. maj 2016 jeg har samme problem med en pony-det kan da ikke være rigtig! Det skal være nemt-ellers vil man da ikke . ringer til ministeriet imorgen.

  • #3   26. maj 2016 Held og lykke med systemet smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   26. maj 2016 ro på...

    selvføkgelig skal de have en brugbar kvittering, eller andet..

    hvad skulle ministeriet kunne gøre?? smiley smiley


  • #5   26. maj 2016 En brugbar kvittering-det er der, bare "kun" med hustru`s underskrift. Den er jo også på ejercerfi. og man kan da ikke både have den+kvittering og hest! Som om man snyder/stjæler.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   26. maj 2016 merete: selvføkgelig skal det ikke være nemt, ellers så ville det være for nemt at om registrere en hest til ny ejer smiley

  • #7   26. maj 2016 det må da kunne forenkles og alligevel være sikkert. I bund og grund går det ud på at vide hvor,hvor mange og hvem-altså hvem ejer hesten. Ved fra hestens værn at der er mange ældre der har heste/ponyer gående p.gr. pas problemer.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   26. maj 2016 merethe: Hvordan skal det kunne forenkles så der ikke kan forekomme snyd?

    netop fordi at man bare indsender papirer så er det let som ingenting at fuske med en underskrift..

    men gå div hellere til ministeriet med det, det er bare spild af din tid smiley


  • #9   26. maj 2016 Hvem vil snyde med en gammel rideskolehest på 23 år?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   26. maj 2016 Der er mange der snyder smiley

    hvis du kan snyde med en gammel rideskole hest, så kan man også snyde med en hest til 100.000


  • #11   26. maj 2016 det er jo ikke snyd når hustru, der har ansvaret for hestene har skrevet under på salg.


  • #12   26. maj 2016 Ja jeg går stadig og venter på at modtage det nye ejercertifikat på min hest.. smiley tre uger siden jeg sendte det ind... smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   26. maj 2016 merete: jeg skriver ikke at du/I snyder.



  • #14   26. maj 2016 Kan desværre ikke hjælpe med det, da jeg aldrig har skulle have ejercertifkat fra foregående ejer - har selv fået lavet pas på begge mine, så de har stået i mit navn fra starten.
    En lille tanke dog:
    De burde lave noget med nem-id, så man kan skifte ejer som man fx søger bolig støtte.
    På den måde skal begge parter logge på hjemme siden (nem id) underskrive erklæring om køb/salg af hesten, og så kan de da ikke sige man snyder smiley


  • #15   26. maj 2016 Ja, nem-id. Det bør da ikke være meget sværere end at omregistrere en bil. Hesten er jo chippet, ligesom bilen har et registreringsnummer. Det ville være nemt og hurtigt, og må trods alt lette papirgangen kolosalt... smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #17   26. maj 2016 Ja jeg finder det så betrykkende at man ikke kan ejerskifte hesten med mindre alle ejere har givet tilsagn herom, og så finder jeg det fuldstændig ligegyldigt om det er en gammel rideskolehest eller en dyr stævnehest.

    Regler er regler og de skal overholdes også selvom man selv synes det er unødvendigt i ens egen situation, hvis jeg havde delt ejerskab af en hest ville jeg ihvertfald være glad for at mine medejere ikke kunne ejerskifte den uden min underskrift, det er ikke sjældent at folk bliver uvenner og dyrene kommer i klemme.


Kommentér på:
Hestepas

Annonce