{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Erfaringer med (infektiøs) ledbetændelse? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Sagen er den, at min skønne lånehest har fået en infektiøs ledbetændelse ved hasen. Det startede ud med et spark på folden som blev syet, sprang op, lukkede sig igen, og helede ganske fint. Til slut i healingsprocessen bryder en kæmpe byld op, og han kan ikke støtte på sit eget ben - dyrelæge kommer hurtigt efter, skærer hul, og vi opdager der er betændelse inde i leddet. OKAY - det gjorde tingene mere alvorlige. Han skyllede det igennem, kom igen lørdag og gjorde det samme, og gjorde igen i dag. Vi indsprøjter selv med penicillin, og giver smertestillende i hans foder. Han er derudover i komplet boksro.

Der var lidt baggrundshistorie, for jeg tænkte nogen måske kunne genkende noget af forløbet.
Jeg er med på hvad det indebærer, og dyrelægen informerer os omkring hvert et step, og risikoerne - Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvilke erfaringer I muligvis måtte have med dette - hvor langt forløbet eventuelt har været (for det kan man jo ikke rigtigt gennemskue), hvordan det gik og om jeres hest er kommet sig fuldstændigt.

Dyrelægen er positiv - vi opdagede det hurtigt, og der blev handlet hurtigt. Han var i dag fuldstændigt rentgående, også i trav (for blot 3 dage siden kunne han ikke støtte på benene)


NÅ, hvis i er nået så langt her, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre om jeres forløb. Jeg synes godt nok jeg sidder med en klump i maven, men det er jo også svært. når der stadig er så mange "hvis nu" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med (infektiøs) ledbetændelse?
  • #1   30. maj 2016 Min gamle ridehest trådt på en isglat fold sin sko af, og væltede samtidig og hamrede to rustne søm ind i haseleddet.

    Han var springhalt, og kunne knapt slæbes ind i boks fra folden. Han fik antibiotika med det samme, og næste morgen blev han indlagt på hestehospital, fik IV antibiotika, fik skyllet leddet med antibiotika, fik sølvbandage, og stod i boksro. Fik gentaget behandlingen x flere i løbet af 10 dage, før han kom hjem på 3x3 M sygefold.

    Han kom i løbet af et års tid op og gå igennem på la1-2 i dressur, men blev mere og mere stiv i leddet, og blev pensioneret efter 1/2 år, dvs 1,5 år efter skaden. Herefter gik han som førerhest på folden, og opdragede på mine unge heste.
    Efter to år begyndte han at halt på det bagben, og han blev aflivet efterfølgende.

    Så han fik 3,5 år efter skaden, hvor det var mest som skovturshest = genoptræning, og så som førerhest på folden.

    Hesten var forsikret og blev behandlet for 30,000 kr. Jeg ville meget overveje om jeg ville fører en hest igennem det igen.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Erfaringer med (infektiøs) ledbetændelse?

Annonce