{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Uden sadel - Kæmpe succes :-D {{forumTopicSubject}}

Godaften!

Jeg bliver simpelthen nødt til at del min historie med jer! smiley

For efterhånden mange år siden (omkring 2009), begyndte jeg at udvikle rideangst, det kom af flere oplevelser og jeg kan ikke sætte det fast på én oplevelse. Derudover fik jeg en skade på balancenerven i 2010, som gør min balance har været rigtig rigtig dårlig! Det gjorde jeg har holdt mig fra nogle ting, da angsten fik mig til at få det rigtig skidt med fx at springe, ride tur og ride uden sadel!

Jeg er kommet mig ret meget i forhold til at ride tur, det elsker jeg nu og så længe jeg har kontrol over hesten, så er angsten i ro smiley
I forhold til springning, så kan jeg gode tage små spring, men det skal være rigtig roligt og igen i kontrol, for at angsten ikke tager over!

Når det kommer til at ride uden sadel, så har jeg virkelig ikke gjort meget i det, da min ikke-eksisterende balance ikke gjorde det nemmere, men jeg har da skridtet lidt (kortere tid af gangen) uden sadel og siddet på hesten til billeder uden sadel.

Jeg har så siden slutningen af Juli sidste år haft part på palominoen Enya, som jeg udelukkende har redet med sadel, da jeg efter et halvt års ridepause, virkelig var utryg ved mange ting!
Men den 1. april i år, kom jeg endelig op uden sadel, med hjælp fra hendes fantastiske ejer, jeg var utrolig angst, hjertet sad i halsen på mig og tårerne pressede sig på, jeg var ved at tilte af hver gang hun drejede, stoppede og startede - jeg havde ikke meget overskud til at nyde turen, men jeg var glad og stolt, for vi var i gang! smiley

Siden da har jeg været oppe uden sadel et par gange, med en hjælpende hånd fra jorden, men jeg har stadig ikke følt mig særlig tryg ved det.

MEN i denne uge har det taget fart, i tirsdags øvede jeg indparkering med Enya, uden sadel og med hendes kapsun, efter kort tid kunne hun indparkere perfekt, og så kunne jeg ikke lade være med at prøve at hoppe op - vupti så sad jeg dér, det er mange år siden jeg har turdet hoppe op uden sadel, uden hjælp og uden bid (det var første gang jeg gjorde det på hende)! smiley Jeg red meget kort tid rundt på hende, lidt utryg, men rigtig glad!
Onsdag gentog jeg det samme som tirsdag og red også kort rundt, mere tryg og jeg nød det mere end før! smiley

IDAG hentede jeg kapsunen, smed den på hende, indparkerede og hoppede op - uden nogen som helst dårlige tanker, på trods af hun hverken havde været løs eller longeret inden!
Jeg red rundt i længere tid uden sadel, end jeg har gjort siden 2009, jeg NØD det virkelig, Enya lyttede til mine mindste signaler, jeg fulgte med hendes bevægelser og det gik op for mig at min balance er blevet meget bedre, jeg er ikke ved at falde af når hun drejer, stopper eller starter længere, jeg er tryg på ryggen af hende - også selvom det er bidløst!

Jeg er simpelthen så glad, lykkelig og stolt - jeg drømmer om at galopere uden sadel igen, det har jeg ikke gjort siden 2009 - Enya giver mig et håb om at jeg engang nok skal nå i mål smiley

Undskyld det blev så langt, havde bare brug for at dele det med nogen! smiley

- Cecillie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uden sadel - Kæmpe succes :-D
Kommentér på:
Uden sadel - Kæmpe succes :-D

Annonce