{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Fotografering? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gået og øvet mig lidt på staldens heste med mit nye kamera.
Jeg har fået ret mange henvendelser fra folk der rigtig gerne vil have mig som fotograf.
Jeg har oprettet et album med lidt forskellig som eksempler. (Den eneste på min profil.
Ignorer kvaliteten, hg ødelægger kvaliteten (:
De er i topkvalitet på min pc i mit fototalbum.

Ville jeg godt kunne tillade mig, at tage et lille beløb for det? (Ikke noget stort, tænker max. 50)
Eller ville jeg være helt forkert på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotografering?
  • #1   11. jun 2016 Jeg ville personligt ikke tage noget for det. Jeg ville tage ud og øve mig, lære det hele noget bedre og kende og fokusere mere på motiver og momenter (momenter især i spring)
    Der skal nogle års erfaring ind for at kunne tjene noget på det ville jeg mene smiley
    Der skal også kigges lidt på redigeret af nogen af dem, enkelte er noget skæve at se på fordi du ikke får hesten ben med smiley

    Men øv, øv, øv, det er den eneste måde at blive god på smiley


  • #3   11. jun 2016 Du mangler nogle af de vigtigste enskaber som en fotograf endnu.

    F.eks så er et billede taget oppefra sjældent godt. Kom ned på højde med motivet i stedet for.

    Sørg for at tag billederne med god plads og beskær dem i et program bagefter. Så slipper du for manglende øre, hoveder, hove osv.

    Lær forskellige poseringer med hest.
    Som fotograf til betalende kunder kan du ikke forvente de selv ved hvordan man posere. Her skal du som fotograf vejlede dem. F.eks forslå stillinger. Fjerne hår, rykke personen lidt frem osv.

    Og så ved jeg ikke hvad program du redigere i. Eller om du overhovedet redigere. Men det kunne nogle af dine billeder i hvert fald godt trænge til. Mit bedste forslag er photoshop smiley

    Så nej lige nu syntes jeg ikke du er klar til at tage penge for det smiley


  • #4   11. jun 2016 Awesome K:
    Du bekræfter kun mine egne meninger, haha.
    Jeg fik af vide af nogle bekendte at jeg sagtens kunne tage penge for det, men som du siger mangler der lidt erfaring endnu (:

    Bettemus:
    Som skrevet til til Awesome K, så bekræftet i kun mine egne meninger.
    Alt sådan noget med beskæring og redigering ovs stinker jeg til endnu og så er der det med poseringer og motivet. Det syntes jeg heller ikke selv om på mine billeder :3

    Det var rart lige at høre andres meninger, tak ^^


  • #6   11. jun 2016 Det' helt iorden (:
    Jeg syntes nemlig heller ikke selv jeg kunne være bekendt at kræve penge for det.

    Det var noget familie og venner der sagde det og så ville jeg bare høre andres meninger.
    Lige pt. tager jeg billeder for min underviser og øver mig på det ^^


  • #8   12. jun 2016 Du plejer ikke at få mad, men du får mad cola?
    Det der var slet ikke forvirrende, overhovedet ikke nej :3


  • #9   12. jun 2016 Nej kan du ikke..
    Det er helt normale billeder du tager. Som ja sorry de fleste med et ordenligt kamera kan tage =) Og det ikke for at lyde ond eller noget..

    Jeg tager billeder som det jeg slår op og er først nu begyndt og overveje og tage penge for det. =) Jeg elsker og tage billeder og derfor har jeg ikke taget penge for det fordi så kan jeg selv vælge og vrage billeder også vidre som jeg vil fordi jeg gør det gratis. har ingen som har kæmpe forventninger til billeder og evt ikk lever op til det..
    Men dog har jeg tit fået chokolade eller andet af folk nå jeg har været ude og tage billeder


    profilbillede
  • #10   12. jun 2016 Camilla M:
    Som skrevet længere oppe; Det var også det jeg selv tænkte, er bare nysgerrig, det var noget familie og venner der sagde det. Syntes heller ikke selv det ville være fair ^^


  • #11   12. jun 2016 Man kan sige det ligger jo også mere press på dig som fotograf om at leve op til det folk betaler penge for..

    Og det netop derfor jeg ikke har gidet.. ville tage billeder efter hvad jeg selv ville.og blev de dårlige tjaaa så var det jo bare sådan fordi at jeg ikke "skyldte" folk noget så blev der bare 4 lækre jeg sendte så var folk jo glade fordi de ikke gav noget for det iforhold til hvis de evt betalte =)


  • #12   12. jun 2016 Du er velkommen til at komme med som praktikant på et tidspunkt når jeg skal ud til kunder og tage billeder hvis du bor i nærheden smiley Jeg vil med glæde give lidt tips og så videre til både selve fotograferingen og til efterbehandlingen bagefter.. smiley

  • #13   12. jun 2016 Præcis, er ikke selv god til forvetning, deadlines ovs, så det var også en del af min tvivl (:

    Camilla:
    Det kunne være spændende, bor desværre på Amager.


  • #15   12. jun 2016 Nej, jeg vil ikke mene du kan tage penge endnu.
    Du mangler erfaring, og tips.

    Prøv at se inde i fotogrupperne på Facebook: Unge fotografer og Danske fotografer. Der kan du få rigtig gode råd og inspiration.

    Jeg tager selv penge for at fotografere, og i min "mindste pakke" tager jeg 200,- i min "største" 500,-


Kommentér på:
Fotografering?

Annonce