{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Anonym .
Anonym .
Tilmeldt:
21. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Hvad er de værd? {{forumTopicSubject}}

Beklager for endnu et af de mange "hvad er min hest værd" emner.
Sagen er den, at jeg overvejer at sælge en af mine heste, og det er to af dem valget står imellem af flere årsager, men jeg ved for det første slet ikke om jeg kan eller har lyst til at sælge når det kommer til stykket, og for det andet kan jeg ikke sætte pris på dem.
Første hest:
DV hoppe på 13 år med fuld stamtavle og rødt pas, ikke kåret og har aldrig fået føl. Har gode gangarter, specielt skridt og trav. Hun er ikke redet i to år grundet temperament og jeg vil ikke anbefale at ride hende op igen. Hun stejler ved den mindste form for utilfredshed. En dygtig rytter kan godt ride hende, men hun nyder det bestemt ikke. Da hun var i form løssprang hun gladeligt 140 cm og var god til det. Hun kan gå uden sko når hun går som hyggehest, men er tvunget til at gå med forsko hvis hun skal lave noget. Hun er rigtig sød til jordarbejde og bidløs ridning, hvilket vi har gjort en del i. Men traditionel ridning fungerer som sagt ikke.
Lige nu er hun meget ude af form og går egentlig bare på en fold og spiser sig tyk. Er dog i hænder dagligt.
Jeg ved ikke om jeg overhovedet kan være bekendt over for hende at sælge hende - jeg hælder nok mest til nej. Men hvad er hun i så fald værd?

Hest nr. 2:
2 år gammel New forest hoppe, bliver maks mål. Super sød og dejlig pony dog med lidt temperament. Hun har været meget med i byen og tager det meste med ophøjet ro.
Har fuld stamtavle og fine bevægelser og hun tegner godt i forhold til sporten. Går lige i trailer og kan sagtens stå alene på stald eller lignende.
Hun er faktisk min drømmepony, men har udviklet sommereksem i ret slem grad og kan derfor ikke avles på som var min plan. Jeg overvejer derfor at sælge hende som ride pony og gerne til vest/Nordjylland da de er nogenlunde fri for mitter derovre. Jeg bor i et meget mitteramt område og det er mildt sagt frygteligt for hende at stå i.
Hvad vil hun være værd? Både som hun står nu, og måske hvis man vælger at sælge om et år hvor hun er tættere på at være tilridningsklar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er de værd?
  • #1   3. jul 2016 Helt ærligt er der ingen af dem som er noget værd - begge er syge dyr, og sådanne beholder man, eller får selv aflivet, hvis man ikke har råd/lyst til at have dem længere..

    Jeg kan til nød overveje, at man kunne forsøge at sælge ponien - men personligt ville jeg ALDRIG købe en pony med sommereksem i slem grad, pga det er en stor lidelse for dyret, samt meget dyrt og besværligt at hjælpe dyret mest muligt.
    Prisen ville være maks slagtepris.

    Mvh Charlotte


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #2   3. jul 2016 Ja sommereksem er ikke til at smøge med. Det er dyrt i behandling, cremer, dækkener osv og det er hårdt at se en hest ødelægge sig selv ved at klø sig til store sår.
    Selv redne ponyer er næsten ikke til at komme af med hvis de har eksem.
    Hvor hårdt angrebet er den?


  • #3   3. jul 2016 Slagteprisen

  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #5   3. jul 2016 Jeg er helt med på at DV'en ikke er meget værd, og som sagt er jeg heller ikke sikker på at jeg overhovedet vil sælge hende. Jeg havde en pris i hovedet det hed maks 5000 for hende, da hun egentlig godt kan bruges som ridehest hvis man ønsker, men jeg vil ikke selv ride hende smiley

    Mht ponyen synes jeg nu ikke hun er helt værdiløs. Hendes eksem holdes nede med et eksemdækken og så vaskes hun dagligt i kovaline. Det synes jeg nu ikke er voldsomt dyrt. Jeg bor som sagt i et meget mitteramt område, og derfor ved jeg faktisk ikke hvordan hun vil reagere hvis hun fx kommer til vestjylland smiley


  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #7   3. jul 2016 Mange tak, det var også lidt priser som forventet smiley
    DV'en er tjekket af dyrlæge og kiropraktor og har også været i røntgen med ryg, hals, nakke og ben, og der er intet galt med hende. Det er udelukkende en kombination af hendes meget iltre temperament og at jeg nok ikke var så dygtig (og modig) som jeg lige havde regnet med smiley Men jeg er helt enig i at hun ikke er ret meget værd.


  • #8   3. jul 2016 Dv'en er jeg nok meget enig i er en risikohest, hvor man får sig lidt af en opgave hvis den skal bruges som rideheste i en eller anden form og derfor ikke mange penge værd

    Men din pony (som jeg stærkt regner med jeg "kender") synes jeg bestemt er penge værd.

    Nu har jeg dog ikke selv haft en eksem hest, men kender flere med eksem og jeg synes nu ikke det virker til at være så slemt at eje sådan en. Det vigtigste er at man er tidligt nok ude med dækkenet og at det lukker tæt nok/ ikke er hullet.



  • #9   3. jul 2016 Har du billeder af dem??

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #10   3. jul 2016 Hvad skal du have for ponyen?

  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #11   3. jul 2016 Du kender dem godt Pia smiley
    Jeg har billeder ja, men ingen nye af DV'en. Hvilke billeder vil du se? smiley

    Og ponyen er som sagt ikke til salg endnu, så de er ikke prissat smiley


  • #12   3. jul 2016 Bare begge :):)

  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #13   3. jul 2016 DV hoppen

    profilbillede
  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #14   3. jul 2016 Og DV hoppen igen

    profilbillede
  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #15   3. jul 2016 Plagen

    profilbillede
  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #16   3. jul 2016 Plagen igen

    profilbillede
  • #17   3. jul 2016 DV hoppen burde aflives - synes det er synd at sælge hende for hun er et oplagt emne som kastebold eller griske købere med videresalg for øje. New Forrest hoppen vil jeg sige er lidt værd. Det kommer selvfølgelig an på hvor slem eksem hun har. Venter du et år og begynder at få hende ryttervant m.v., og hun virker lovende, så kan vi godt kigge på 5-10.000kr. Pt. vil jeg vurdere hende til omkring 5.000kr

  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #18   3. jul 2016 Malli:
    Det lyder også lidt som det jeg havde håbet ved ponyen smiley
    Hoppen bliver ikke aflivet, men jeg har haft samme tanke med at hun blot bliver kastebold. Alternativet er, at hun bliver ved mig til hun ikke kan mere, og det er der også mulighed for smiley


  • #19   3. jul 2016 Hvis det er pga plads/tidsmangel kunne du jo udlåne hoppen til selskabshest. Er hun tjekket for viinskhed?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   3. jul 2016 dv hoppen bør ikke sættes til salg, eller for den sags skyld komme andre steder hen.., både for rytters sikkerhed, men også for hoppens senere liv. smiley

  • #21   3. jul 2016 Arh. Hvis hun er nem nok at håndtere fra jorden af, er der ingen skade i at hun bliver udlånt til selskab.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   3. jul 2016 tine: men hvis man oplever hvor mange heste som "bare skal lånes til selskab", som så alligevel ender med at blive redet, fordi at låner ikke kan lade være, når nu muligheden er der..

    der er så mange svindlere, at står man med en hest, som bestemt ikke bør rides, fordi den er "farlig", så mener jeg bestemt, at man skylder hesten selv at tage sig af den..


  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #23   3. jul 2016 Det er mest pga tidsmangel, men også pladsen da jeg ønsker en ride og avlshoppe mere, og også derfor DV'en jo nok er den jeg "helst" vil af med, da hun bare går og hygger sig på folden. Men jeg er ikke sikker på at jeg kan få mig selv til at skille mig af med hende.
    Hun er sød nok fra jorden, og vi har gjort enormt meget i jordarbejde sammen.
    Hun er ikke tjekket for hvinskhed, men har ikke ret kraftige brunster, så det er aldrig faldet mig ind.


  • #24   3. jul 2016 Det er jo så et sats man må vurdere om man er villig til at tage. Personligt tror jeg ikke der er mange som frivilligt sætter sig på nakken af en hest der er farlig at ride. Især ikke hvis ejer overdriver faren. Men ja, vi bliver nok ikke enige her.

    Ts. Min hoppe havde heller ikke ret meget brunst, men var hviinsk, og måtte sys. Det hjalp meget, så det er da værd at overveje.

    Ellers hvis det kun er tiden der mangler, kunne du jo undersøge om der er nogen i nærheden som savner at bruge noget tid på en hyp, uden at ride. Eller måske overveje om hun kan tilkøres?


  • Anonym .
    Anonym . Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #25   4. jul 2016 Ja det kunne det egentlig godt smiley
    Jeg vil ikke anbefale at hun rides mere. Hun kan godt rides, men hun nyder det ikke ligefrem, så det er klogere at lade være smiley
    Og ja, tilkørsel var måske ikke helt dumt.


  • #26   4. jul 2016 Hvis du nu skal sælge engang, så pas på den klassiske tekstfejl med 'jeg sælger min hest pga.tidsmangel, men vil gerne have en anden' - sætningen er lige så modsigende som rytteren der sælger sin pony pga. overgang til hest og starter teksten med den klassiske 'Det er med blødende hjerte jeg må skille mig af med min bedste ven ...' - bare vær ærlig og sig det nu engang er pga de fremtidsplaner som du har valgt, og de kræver en anden hest for at nå målet. Det har jeg som køber i hvert fald meget mere respekt for end den der 'falske kærlighed' overfor hesten, der skal forsøge at retfærdiggøre salget.

Kommentér på:
Hvad er de værd?

Annonce