{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

AB vinterdækner erfaring?? {{forumTopicSubject}}

Kigger dækner da jeg har fået en hest der er sart med vejret, og dækkenverden er hel ny for mig..

Jeg bed at Weatherbeat dækner er godt, men jeg har kigget rundt, og har kigget på AB dækner hvor jeg kan se at de har vinterdækner med 1200D og vandtæthed og åndbarhed også ligger på de der 3000 som WB gør, men hvordan er de ellers i kvalitet og pasform??
Jeg har en stor lang hoppe på 170 høj og har lige måtte købe en 4horses regndækken i en 175 for at den passede hende så det er ikke det nemmeste når det er så store størrelser smiley

Hvad har i af erfaringer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AB vinterdækner erfaring??
  • #1   9. aug 2016
    Du er nød til at få målt hesten smiley Så du ved præcist hvor langt dækken den skal bruge. Dvs. få målt ryggen.

    Ab har mange forskellige dækkener - billige, dyrere, højt denier, lavt denier, store i størrelse, små i størrelsen, brede heste osv.
    Så det er ret forskelligt hvad det duer på - men der står inde på dækkenet hvis det er stort eller lille i størrelsen.

    Jeg har to derfra og er fint tilfreds, de er med 400 og 600 denier, men jeg har ikke en der leger og smadre dækkener heller :o)


  • #2   9. aug 2016 Krikken tak for din erfaring smiley jeg ved ikke om min smadder dækner jeg har ikke haft hende så længe derfor tænker jeg dem med høj Diner så holder de forhåbentlig bare lidt bedre smiley
    Det med at måle ryggen ved jeg at det er den bedste måde at finde længden på, det er mere hvad folk har af erfaring med hvordan de sidder kontra de dyre kvalitetsdækner, det er jo dumt at gå ud og give dobbelt pris hvis det faktisk er gode og sidder ordentlig smiley


  • #3   9. aug 2016
    Min erfaring generelt med udstyr er at det er dumt og give høj pris for det - eftersom man betaler for mærket, ligesom med menneske ting.

    Det meste at mit udstyr og tøj er ikke kendte mærker ( eller rettere dyre mærker ) men holder ganske glimerende og jeg er virkelig en der behandler mine ting elendigt.
    Ligesom meget er købt brugt.

    Jeg gider ikke betale 1000 kr for noget, bare fordi der står fx RBH på.


  • #4   9. aug 2016 Det er da dejligt at høre fra en der ikke er "mærkedyr" jeg vil ikke have råd til at have hest hvis det skulle være alle de dyre mærker jeg skulle købe, vil hellere at den kan få det mad, smed og dyrlæge den skal have i stedet for mærkeudstyr smiley Netop derfor spørg jeg også indtil hvad folk synes om de dækner smiley

  • #5   9. aug 2016 synes det er nogen gode dækkener smiley

  • #6   9. aug 2016 Jeg har købt dem og de holder udmærket. Vinterdæknet har holdt bedre end regndækkenet. Drengene er alle unge og leger vildt og meget på folden og Vinterdæknet har endnu ikke fået nogle huller. Regndækken et har fået et lille hul i det øverste lag efter 1 1/2 år og efter 4 måneder med voldsom fold leg. Det holder dog stadig tæt så bliver stadig brugt smiley Jeg synes de er udmærkede til prisen smiley
    Dog dem jeg har købt har været lidt store i størrelsen. Men de skriver på hjemmesiden om de er store eller små i størrelsen smiley


  • #7   9. aug 2016 jeg har både overgangsdækner og vinterdækner - begge fra ab-rideudstyrs økonomi dækner. Og er super tilfreds med dem. de er pænt store i deres str - har et par oldenborgheste som er til den lidt brede side, og disse dækner passer bare rigtig godt-
    og de passer min pengepung rigtig godt smiley
    giver under 300 kr for et dækken. nægter at give mere. er lidt nærig smiley


  • #8   9. aug 2016 Mange tak for jeres erfaringer smiley Det lyder til at de er gode nok i kvalitet det kan være jeg skal prøve og bestille et derfra smiley

  • #9   9. aug 2016 Jeg har også gode erfaringer med dækkenerne. Lige pt. Går min egen hoppe med det antiquefarvet regndækken med 600dn. I vinters havde hun det sorte 300grams med 1200dn. De holder stadig! - min ponys vinterdækken, camelwatch serien med 300g holdte i 3 år, virker stadig med ponyen er aflivet.

    Hvis man ønsker et dækken der er smal fortil skal man vælge High neck modellerne:) ellers er det bare at måle sig frem. Ring ellers til dem hvis der er spørgsmål, de kender deres varer godt:)

    Ang. Dn. Er det godt at vælge de høje dn, hvis der er leg og slåskampe. Dem med lav dn, er mere til dem der står alene, eller ikke leger. Det står også på hjemmesiden:)

    Vibeke


  • #10   9. aug 2016 Min går kun med AB dækkener, du får virkelig noget pengene. Jeg vil dog sige, at jeg har et af deres 1200D overgangsdækken, og det er gået i stykker, da en anden hest har bidt min så mange gange i rumpen, at syningen til sidst gav efter. Men alle mine andre har holdt fint til det smiley

  • #12   10. aug 2016 Weatherbeeta er ofre med puder i så det ikke slider på skulder og ryg, jeg havde kun WB til min da hun ikke kunne gå med andet fordi hun havde noget sart hud ang dækner

  • #13   10. aug 2016 Alle mine dækkener er fra AB rideudstyr, er super tilfreds med pris, kvalitet og pasform smiley

  • #14   16. aug 2016 Du får kanon service hos AB. Deres fysiske butik ligger jo nærmest i min baghave, så vi kender de gode folk der er der. ER du i tvivl om noget som helst, så ring til dem, for de kender nemlig deres vare godt og kan rådgive dig. Her er vi også til at købe brugte ting, men når det kommer til ny indkøb, så er det hos AB. Jeg er super tilfreds med de dækner vi har købt til vores pony.

Kommentér på:
AB vinterdækner erfaring??

Annonce