{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

hest smider grime {{forumTopicSubject}}

Hej som overskrift lyder smider min haflinger grimen hele tiden lige meget hvor meget den strammes ( jeg kan jo ikke stramme så den kvæles) de tidligere to ejer havde opgivet den har den på max to timer så er den mast af enten på vandkar eller stolpe krybbe olign. jeg har prøvet alt den går så uden men det ret irreterende især også fluenet da hun er ret plaget af insekter om sommeren hun ikke kan have grime på når den skal ind have smed olign
håber nogen kan hjælpe med gode forslag da jeg har opgivet at ha grime på hende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest smider grime
  • #2   20. aug 2016 eller halsrem rås i alle rideudstyr butikker smiley

  • #3   20. aug 2016 hej
    hun havde fluemaske på den blev revet af på en dag og ja har tænkt i halsrem
    det kan nok ikke være anderledes men tak for svar smiley


  • #4   20. aug 2016 ellers har jeg en i kan prøve altså flue maske smiley

  • #5   20. aug 2016 super det ku jeg jo

  • #6   20. aug 2016 ved ikke om min kommentar kan være til hjælp,
    i min gamle stald havde vi en ung vallak der også blev ved med at smide grimerne, også gerne ødelægge dem. da vi havde brugt 5 helt nye grimer på en måned, blev vi trætte af det, og lavede en af de andre grimer med en anden kareabinhage, og hvad der skete ved jeg ikke, men lige pludselig holdt det op..
    vi havde også derfor inden prøvet bare og stramme grimerne mere og mere lige meget hjalp det..

    ved ikke om du kan bruge min kommentar til noget, men vil enlig nok bare sige prøv nogle lidt anderledes løsninger.. for os virkede det og skifte karabinhage under kæben


  • #7   21. aug 2016 hej det er jo værd at prøve alle forslag modtages mange tak

  • #8   22. aug 2016 Jeg har også haft sådan en hest. Hun var ekspert i at tage ting af hovedet og ligesom din, så var hun så generet af fluer om sommeret i øjnene og hendes øjne hævede i løbet af ingen tid - hun kunne bare slet ikke tåle fluerne, så det var dybt frustrerende.
    Jeg forsøgte med stramme grimer, halsremme, fluegardin, som blev spændt under hagen med velcro (uden grime), ekstensions (flettede halehår i pandelokken). Fluegardinet uden grime, var det der holdt bedst, men var ikke helt nok til at holde fluerne væk.
    Til sidst lærte hun dog at acceptere en fluemaske og beholdt den generelt på. Men grimer tog hun stadig af.


  • #9   22. aug 2016 hej
    ja det irreterende men har også accepteret hun kan så gå i stalden og gør det meget midt på dagen det afhjælper lidt med fluer


  • #10   22. aug 2016 Jeg har en lige magen til. Hun er simpelthen så irriterende! smiley
    Jeg har gjort det, at jeg her i sommermånederne (fordi min hest går med mundkurv og derfor skæa have grime på) har givet hende både halsrem og grime på. De er så bundet sammen af noget snor, som knækker, hvis der bliver trukket meget i det, og siden da er hun holdt op med at smide grimen. smiley


  • #11   23. aug 2016 Hej
    det var da en god ide det prøver jeg da det er irreterende når de skal ind man altid skal ha en grime på og at man skal lede hele folden igennem


  • #12   23. aug 2016 Jeg har givet op og ponyen går nu uden grime. Har prøvet alle slags og hun får dem af på nul komma fem.

    Til gengæld har jeg fundet en fluemaske fra høøks uden ører - og den bliver siddende selvom hun ruller smiley

    Det er lidt bøvlet at skulle huske at have grimen med ud, men ikke så bøvlet som at vade rundt og lede.


  • #13   23. aug 2016 hej mette
    det også sådan det er blevet her man jogger rundt efter den grime hele tiden så det nemmere uden


Kommentér på:
hest smider grime

Annonce