{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Erfaringer med hanetrit? {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk smiley
da jeg overvejer at købe en hest med hanetrit i mild grad, vil jeg høre om nogen har erfaringer med heste der har dette?

Ejeren af hesten har haft den i 4 år og det har aldrig betydet noget, men man er vel altid bange for at det skal gøre hesten halt el lign, specielt når man ingen erfaringer har med hanetrit.
det er en hest på 8 år smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med hanetrit?
  • #1   23. aug 2016 Jeg ville personligt ikke gøre det, ingen grund til at købe sig til problemer, de skal nok komme alligevel smiley

  • #4   23. aug 2016 jeg red en hest med hanetrit, det betød ikke noget for den, men stod jeg i dag skulle købe hest, ville jeg absolut ikke købe en hest med hanetrit smiley

  • #5   23. aug 2016 Jeg ville intet problem have med at købe en hest med hanetrit, så længe dyrlæge har sagt det ingen betydning vil have for hesten smiley
    Jeg rider selv en hest med hanetrit, hvilket han aldrig i sit 17 år lange liv har haft komplikationer pga. Han er mere end velfungerende og har ikke ondt, så siger dyrlægen god for den, ville jeg ikke have et problem med det smiley


  • #6   24. aug 2016 Hvis det er en hest du vil starte stævner på så ville jeg ikke gøre det da det vidst nok kan trække ned smiley

  • #8   24. aug 2016 Tusinde tak for jeres svar smiley
    Jeg vil have hesten igennem en handelsundersøgelse og røntgen før jeg køber den, da jeg vil være sikker på at det kun er det den fejler og ikke andet smiley


  • #9   24. aug 2016 Jeg købte min vallak på 11 i december sidste år og han har hanetrit.
    Det har ikke rigtig skabt nogen problemer for os, det eneste er at han skal gå skæv på rampen når vi læsser ellers kan han ikke få bagbenene med, men han har ikke ondt og er glad og frisk.
    Han kan godt krampe lidt (lidt ala staldkrampe) hvis han skal stå bundet, f.eks. på stald længe eller skal stå stille i længere tid, dog kan han ikke få sko på i bag og når han skal have smed så han stå med benene ind under sig og ikke bagud som man normalt gør.
    Under ridning ses det kun meget lidt ved tilbagetrædning og hvis han er varmet godt op ses det overhovedet ikke. Han kan lave bagpartvendinger, changere (når han synes det ikke er sjovt at lave kontra xD), og travers, sidetravers, schenkelvigning osv. under problemer og man ser det ikke smiley

    Så jeg ville ingen problemer have med at købe en mere med hanetrit, og med hensyn til stævner så har jeg aldrig oplevet at det har trukket ned og der har heller aldrig stået noget om det på min kritik smiley


  • #10   25. aug 2016 Dejligt med sådanne beskeder, det gør mig bare mere sikker i min sag ??

  • #11   25. aug 2016 Hvis du skal bruge hesten til dressur, ville jeg holde mig langt væk, men til spring ville jeg være ligeglad.

  • #12   25. aug 2016 Kan ikke forstå folk er så bange for hanetrit, når hesten ikke tidligere har været plaget af det ligger der ikke nogen umiddelbar grund for at hesten overhovedet skulle blive det. Man skal måske blot tage i betragtning at nogen øvelser kan være svære for hesten som f.eks. galop piriotter, piaf/passage og changementer, vil dog hundred gange hellere købe en hest med hanetrit til dressur end spring, den belastning vil jeg ikke ligge på benene smiley

  • #13   29. aug 2016 Ham jeg rider har startet til og med LA6 dressur og MA(140cm) spring, uden nogen form for problemer. Han går de samlede og svære øvelser, og vender på en tekop smiley

  • #14   3. sep 2016 Så fedt at høre smiley
    Jeg takker tusinde gange med jeres oplevelser med hanetrit, det ser jo ud til at dem der selv har haft en hest med hanetrit, kun har positivt at sige smiley


Kommentér på:
Erfaringer med hanetrit?

Annonce