{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Kontakt med tidligere/ny ejer? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Nu er det ingen hemmelighed, at heste får ny ejer ind i mellem.

Men hvad foretrækker du som sælger?
Vil du gerne holdes opdateret resten af hestens liv?
Måske bare lidt i starten?
Eller er det "ude af øje, ude af sind", så snart hesten har forladt matriklen?

Og hvad med dig som køber?
Ville du opdatere sælger om hestens ve og vel?
Ville du skrive/ringe lidt i starten?
Eller vil du tænke "nu er det min hest og tidligere ejer kan rende mig"?


Jeg har oplevet lidt af det hele, både som køber og sælger, men er da lidt nysgerrig på hvordan I andre har det.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontakt med tidligere/ny ejer?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   14. sep 2016 som køber vil jeg gerne opdatere sælger, sende billeder engang i mellem, eller skrive en besked hvis der er et eller andet vildt fedt at fortælle.

    sælger må også gerne komme og besøge hesten, men der skal gå længe mellem.

    tidligere ejere må også gerne komme og besøge hesten, på lige fod med sælger, men ingen rideture, eller lignende.

    som sælger forventer/håber jeg på at køber er som jeg ville være hvis jeg var køber. smiley


  • #2   14. sep 2016 Nu har jeg aldrig været sælger, men min tanke er, at jeg gerne ville have en Update af og til, resten af hestens liv.

    Som køber kommer det jo helt an på sælger. Jeg har hele tiden gerne villet holde kontakten og komme med updates, men på trods af, at jeg kender tidligere ejere siden den ene var føl (Jolly), har ingen af dem været interesseret i nogen form for updates eller kontakt. Det har jeg måttet respektere. Om det så er spørgsmål, jeg har til hendes adfærd i nogle situationer er lige meget, kontakten er fraværende og det har jeg måttet respektere smiley
    Ville sælger have haft updates, var jeg gerne kommet med det - med måde. Man skal huske at sætte grænser for sig selv også, både som sælger og køber smiley


  • #3   14. sep 2016 Jeg har aldrig solgt en hest videre.
    Men hende jeg har købt min af, har jeg i ny og næ kontakt med.
    Men der går længe i mellem at hun kommer på besøg, og det simpelthen fordi der har været nogle dårlige oplevelser under nogen af besøgende hos hesten. smiley
    Og det gør også at hun nu ikke har fået af vide, hvor hesten står, efter vi flyttet smiley

    Men ellers ville jeg ikke have noget i mod at hun kom og besøgte hesten, hvis bare de oplevelser ikke havde været der smiley


  • #4   14. sep 2016 Jeg har kontakt til mange af de ponyer jeg har solgt. Den ene rider jeg stadig op for de nye ejere her et år senere. smiley
    Jeg elsker at følge med, og jeg opdatere meget gerne til tidligere ejere også. Specielt hvis jeg har fået en hest aflivet, så tager jeg hele rækken af tidligere ejere jeg kender og fortæller dem hvordan det har forløbet.

    De ponyer jeg har solgt jeg ikke har kontakt til i dag er fordi kemien ikke sidenhen har været der med køber.. smiley


  • #5   14. sep 2016 jeg har aldrig solgt en hest.
    Men jeg købte hest sidste år. hende jeg købte bailey af har jeg ingen kontakt til. Men hende der ejede hende før igen, har jeg kontakt til. og hende der i sin tid fik bailey og som stadig har hendes mor, har jeg også kontakt til. de må skrive så tit de vil. og jeg deler med glæde billeder og opdateringer. og vil de på besøg må de også gerne det. smiley


  • #7   14. sep 2016 Jeg solgte min pony i 2014. Jeg har stadig kontakt med dem, jeg følger dem på Instagram, og ser at ponyen har det godt.

    Som køber har jeg opdateret sælger lidt, og det har jeg været glad for.


  • #8   14. sep 2016 da jeg solgte min pony til min chef, og havde min nye stående der ude, kunne jeg jo følge ham som jeg ville, efter jeg flyttede havde jeg stadig lov til at komme som jeg vil, men idag (mere end 5 år sener) ønsker jeg ikke at komme og kigge til ponyen som jeg blev lovet ville gå som deres datters pony, og nu kun går handicap hest... smiley

    han jeg har nu, mødte jeg ejer nr 4 af, da hun fremviste ham på mit arbejde, hende skriver jeg meget lidt med smiley
    hans 3 ejer har jeg heller ikke så meget kontakt med, men kan da ske vi skrives smiley
    ejer nr 2 har jeg haft aller mest kontakt med, både spurgt ind til sam omkring, og opdateret omkring smiley
    jeg kender kun navn på avler/ejer nr 1, så der er intet smiley
    og ejer nr 5 var et stutteri i samarbejde med min chef, hvilket de ikke er længere, så der er ikke nogen kontakt smiley


  • #9   14. sep 2016 Som køber opdatere jeg gerne tidligere ejer omkring hesten, men intet voldsomt. De må hjertens gerne komme og besøge hesten, en ridetur vil heller ikke gøre mig noget medmindre hesten var kommet et sted fra hvor de aldrig have sat på ryggen af den. - Jeg er lidt pivet med min heste og andre ryttere, men det kender de fleste herinde nok til.

    Som sælger, vil jeg helt klart blive glad for opdateringer og jeg har og får da stadig opdateringer om min pony som blev solgt til tyskland, hvilket jeg synes er helt fantastisk. smiley


  • #11   14. sep 2016 Tak for alle jeres kommentarer. smiley

    Jeg har netop købt 2 heste og har opdateret sælger på sms/mms, da jeg ved det var svært for hende at skille sig af med især den store af dem.
    Så hun ved at de er kommet godt fra start i deres nye hjem og hun er glad for mine opdateringer. smiley




  • #12   14. sep 2016 Jeg kan godt lide a følge hestene når de kommer videre til deres nye ejere. Og det er selvom jeg arbejder i salgsstand jeg synes det er hyggeligt når vi får en mail om hvordan det går og at de forsat er glade for købet.

    Begge mine heste har jeg købt af mine venner så de blir self opdateret når vi ses


  • #13   14. sep 2016 Som køber :
    jeg elsker selv at fortælle tidligere ejer om hvordan det går, virkelig elsker det, og de er til hver en tid velkommen hos mig, det har dog været meget forskelligt hvordan og hvorledes sælger har ønsket..

    Min tidligere dv vallak havde jeg kontakt med tidligere ejer og hun fulgte os på facebook, hun var også ude og ride med mig på mine to heste og var med oppe til ringridder træning hvor hun tog billeder af os..
    så den dag han skulle aflives var det naturligt for mig at ringe og spørger hende om hun ønskede at være til stede hvilket hun gerne ville så det var hun smiley

    Min nuværende dv er en helt anden historie, i starten havde vi kontakt, men da der så er kommet en masse frem om hesten som gør at tidligere ejer ikke har været ærlig ja så valgte jeg i stedet for at kæmpe om penge simpelthen bar at droppe kontakten for vidste det ville blive en lang kamp og hesten ville jeg ikke af med..

    Som sælger :
    Ja jeg vil gerne opdateres så tit ejer gider smiley
    min tidligere vallak som jeg solgte i januar står ca. 25min. fra mig, jeg har besøgt hesten 2 gange siden jeg solgte og ejer har begge gange spurgt om jeg ikke kunne tænke mig at ride lidt på ham når jeg nu var der smiley
    hun kontakter mig i ny og næ og stiller spørgsmål eller bar fortæller hvordan det går og beder mig ofte komme og besøge dem smiley
    jeg elsker det virkelig smiley det er så skønt at have sådan et forhold trods hesten ikke er min længere smiley


  • #14   14. sep 2016 Har haft en del hesten igennem tiden
    Og har kan se inden for de sidste 10-15 år har det blevet på anden måde at sælge /købe hest.
    Når jeg har købt har jeg forsøgt at holde sælger opdateret siger altid de kan følge hesten her inde.
    Men stopper når jeg kan mærke/læse de ikke har interesse i det mere.
    Som køber ser jeg faktisk helst det stopper ret hurdig det opdatering.
    Jeg vil godt vider når jeg har solgt
    VH
    Annette


  • #15   14. sep 2016 Ved at min ponys tidligere ejer har fulgt lidt med herinde, og kom også og besøgte os engang smiley Desuden er jeg venner med hans avler på facebook som følger ihærdigt med i hvad jeg ligger op om ham på facebook og liker vores billeder osv smiley
    Tænker at det giver en form for tryghed som sælger at man kan følge en smule med fra sidelinjen, og hvis jeg nogensinde sælger en hest, håber jeg da også jeg får mulighed for at se et billede eller få en lille opdatering en gang imellem smiley


  • #16   14. sep 2016 Nu har kun købt få heste af privat personer, ønsker de opdatering så får de det.

    De få jeg har solgt får jeg ikke længere opdayeringer på og jeg har ikke behov for det. Jeg har aldrig bedt om opdatering, og har derfor kun fået hvis køber har ønsket at dele noget med mig.

    Jeg er blevet kontaktet af dancers tidligere tidligere tidligere ejer og hun har været på besøg, både hun og hende jeg har købt dancer af skal være velkommen til at besøge, samt at ride en tur på hesten.


  • #17   14. sep 2016 Som sælger vil jeg gerne vide hvor hesten er henne, hvid den skifter ejer igen. Og vil gerne vide den dag han ikke er her mere..

    Som køber foretrækker jeg at tidl ejer ikke skal have alt at vide.


  • #19   15. sep 2016 Da jeg købte min hest, skrev jeg en besked til tidligere ejer, for lige at fortælle, at hun har det godt:) det ville jeg også gerne selv have, hvis jeg havde solgt min hest.

  • #20   15. sep 2016 For mig som sælger, kommer det an på hesten. Eftersom jeg kun har solgt en hest, kan jeg ikke udtale mig så meget. Men ham jeg har solgt, fik jeg HELT RÅ og var en drøm, da jeg solgte ham. Han var bare helt speciel for mig. Så ham vil jeg gerne følge resten af hans liv.

    Som køber elsker jeg at opdaterer både avler og tidligere ejer omkring min nuværende hest. Jeg synes, at det er dejligt at høre, hvad de synes om udviklingen osv.



  • #21   15. sep 2016 Nu har jeg aldrig været sælger, men som køber er jeg rigtig glad for, at være i kontakt med min hests gamle ejere. De er godt placeret på min venneliste på facebook, så de kan følge med i hvad der sker af spændende ting. Så sent som forleden taggede datteren mig i et facebook-minde der er 5 år gammelt, hvor min lille hest bliver redet for første gang efter 2 måneders pause efter tilridning. Det synes jeg simpelthen er SÅ skønt smiley

    De har været på besøg to gange på de 4,5 år jeg har haft hesten, og det er super hyggeligt hver gang. De er så glade for at se hende stortrives, og jeg er hamrende glad for, at de stadig viser interesse. Det fortæller lidt om, hvor glade de var for hende.


  • #22   17. sep 2016 Jeg vil nok altid have svært ved at forstå de sælgere der ikke ønsker mere kontakt til hesten overhovedet. Men kan selvfølgelig godt forstå at man vil videre når hesten er solgt, og jeg ville heller ikke finde mig i en sælger der ville tjekke op på mig og hesten konstant.
    Jeg havde en meget mærkelig oplevelse da jeg købte min latte, for fra den ene dag til den anden så sælger sig pludselig sur på mig, fordi jeg ikke ville overføre pengene for hesten 14 dage før den dag jeg skulle hente den, og hun blev meget sur over at jeg ikke ville gå med til at betale en voldsom overpris på at hun leverede hesten, så jeg valgt derfor at få et transport firma til at hjælpe mig med at hente hesten, da det faktisk var billigere end at betale hvad sælger ville have for det. Men efter denne episode ville hun pludselig ikke have nogen som helst kontakt til mig eller hesten, for den skulle bare ud af hendes liv. Det var ellers ikke hvad hun havde givet udtryk for inden førnævnte episode :s så jeg synes det var en lidt underlig drejning det hele tog, og jeg ville da have været åben overfor at hun kunne have fuldt lidt med i hestens udvikling, men når hun ikke ønsker det så respektere jeg det selvfølgelig. Men jeg ville til en anden gang gerne have muligheden for at kunne kontakte sælger omkring spørgsmål der måtte dukke op indtil man har lært hesten at kende. Der er mange ting der kan være rart at vide omkring fodring og adfærd, når man skal lære en ny hest at kende, og finde ud af hvordan lige netop denne hest trives bedst smiley


Kommentér på:
Kontakt med tidligere/ny ejer?

Annonce