{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Foder for meget enagi {{forumTopicSubject}}

Hej HG min pony har for meget enagi er der nogle der har forstand på foder og hved hvad jeg evt. Kan skære ned på.
Hun er fuldblods araber 6 år og 146 cm og kan ikke tåle havre

Og da hun fik det tidligere foder jeg hade til hende, der hade hun væsentligt mindre enagi.

Hun for

Valset byg
All sport
Lucerne
Vitaminer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder for meget enagi
  • #1   25. sep 2016 Jeg ville nok bare kører med grovfoder ad libitum(wrap, hø osv.) og vitaminer. Evt. lucerne sammen med vitaminerne, så der er lidt i krybben når de andre får.

    Så kan du tage kraftfoder ind i planen hvis du mister energi her til vinter.


  • #2   25. sep 2016 Væk med byggen! Den gør intet godt for hesten..
    Og kender ikke det der all sport..

    Men kan varmt anbefale dig at skifte over til Horsepro Elite(vitaminblanding) og Horsepro fiber (fiberpiller med nærmest ingen stivelse eller sukker, men massere af gode fedtstoffer som hjælper til at holde huld)
    Hesten er dækket ind på dette foder. Og det er rigtig godt foder til næsten ingen penge.
    Har rigtig gode erfaringer med det. Og den eneste grund til at jeg ikke benytter mig af det nu, er fordi jeg ikke kan skaffe det i Norge.

    Og så ellers godt grovfoder ved siden af. Så er din hest dækket ordenligt ind. Uden at få en masse stivelse og unødvendig sukker indenbords.


  • #3   25. sep 2016
    All sport fra Pavo har en del stivelse, det samme med byg.

    Der udover er all sport et fuldfoder, som ikke skal blandes med vitaminer da det allerede indeholder det.

    Hvis du gerne vil bruge Pavo så køb Care4Life, men IKKE tilføj vitaminer oven i.

    Ellers kan du holde det til bare vitaminer og lucerne.


Kommentér på:
Foder for meget enagi

Annonce