{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Hestetrailer skoleprojekt {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal sammen med min valgfagsgruppe til en konkurrence inde i Herning. Vores del af konkurrencen går ud på at vi skal fremlægge om et problem i dyreverdenen, og have en løsning. Vi har valgt problemet at mange heste får stress inde i hestetraileren, og hvordan man kan gøre det behageligere for hesten at køre i en trailer. Vi ville sætte pris på hvis i ville svare på nogle spørgsmål.

1. Har i prøvet at have problemer med en hestetrailer? Hvis ja, må i meget gerne fortælle om det

2. Oplever i det som et problem med stress i hestetraileren?

3. Hvad synes i der kan forbedres i hestetrailere?

4. Hvad gør i for at jeres heste har det godt i traileren?

5. Hvad kan få jeres heste til at blive skræmt i traileren?

6. Har i oplevet adfærdsændringer i forbindelse med transport

Mange tak for hjælpen:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestetrailer skoleprojekt
  • #1   26. sep 2016 1. Har i prøvet at have problemer med en hestetrailer?
    - Ofte ikke ret meget plads foran hestene, især ikke i de trailere der er sadelrum i. Derfor gør det det meet svært, og sikkert, for den der trækker hesten ind, at komme sikkert ind og få hesten bundet, uden at komme i klemme, eller være 'fanget' foran bommen hvis hesten pludselig bakker ud.

    2. Oplever i det som et problem med stress i hestetraileren?
    Nej, det oplever jeg ikke..

    3. Hvad synes i der kan forbedres i hestetrailere?
    Lidt samme som i 1.. Bedre plads foran hestene, evt. en anordning i skillerummet der gør det kan 'åbnes' så der kan komme en person ind, så man ikke skal under bommen..

    4. Hvad gør i for at jeres heste har det godt i traileren?
    Sørger for der er god ventilation. Holder lukket bagved og ellers sørger for der er nok at tygge i..

    5. Hvad kan få jeres heste til at blive skræmt i traileren?
    Jeg har endnu ikke oplevet noget.

    6. Har i oplevet adfærdsændringer i forbindelse med transport.
    Har oplevet heste der ikke ville læsses efter en tur eller to hvor der er bremset hårdt eller drejet i for høj fart..
    Med de heste jeg har kørt med, har jeg kun oplevet positiv adfærdsændring.


  • #2   26. sep 2016 mange tak for svar:) vi sætter pris på det

  • #3   26. sep 2016 1. Har i prøvet at have problemer med en hestetrailer? Rigtig mange, min part nægter at gå i trailer og går nærmest i panik så snart den holder på pladsen.

    2. Oplever i det som et problem med stress i hestetraileren?
    Hvis vi er heldige og han går op efter 3 timer, plejer han enligt at stå pænt i trailer.
    3. Hvad synes i der kan forbedres i hestetrailere?
    Jeg tænker at de fleste heste kan ikke så godt li at være i små rum, så måske man kan finde et alternativ
    4. Hvad gør i for at jeres heste har det godt i traileren?
    Vi håber og ber for at han går op, skal han køres på Dyrehospital får han bedøvelse.
    5. Hvad kan få jeres heste til at blive skræmt i traileren?
    bare at se det :))
    6. Har i oplevet adfærdsændringer i forbindelse med transport
    Han bliver en helt anden hest når han ser den, men inden i og efter er der intet problem smiley


  • #4   26. sep 2016 1. Har i prøvet at have problemer med en hestetrailer? Hvis ja, må i meget gerne fortælle om det
    Ja, heste som ikke er trænet ordenligt, eller efter tur med folk der virkelig ikke burde sætte sig bag rattet med trailer bagpå. Nu har jeg arbejdet med store og små trailer, jeg oplever det ikke har nogle betydning.

    2. Oplever i det som et problem med stress i hestetraileren?
    Nej, ikke hvis hesten er vænnet til traileren. Og i nogle tilfælde især heste med dårlige oplevelser, kræver ekstra træning. Men synes ikke det er et problem.

    3. Hvad synes i der kan forbedres i hestetrailere?
    Hmm. Bedre mulighed for at hænge høposen i loftet i begge sider så hestene havde en hver.

    4. Hvad gør i for at jeres heste har det godt i traileren?
    Gør dem trykke inden. De skal elske traileren når de er til dags lange stævner. Har altid hø med. Står på spåner

    5. Hvad kan få jeres heste til at blive skræmt i traileren? Hvis der sker noget monster larmede udenfor de ikke kan se. Eller trafikanter der skal køre helt op i røven og holde hornet i bund fordi jeg overholder fartgrænsen. Men ofres falder de til ro med det samme igen

    6. Har i oplevet adfærdsændringer i forbindelse med transport
    Næ, kun dem med menneske skabte problemer kan få lidt stress mave de første par gange. Men ellers ikke.

    Mine egne elsker traileren. Det er en vigtig faktor for stævne heste især når jeg alene afsted med 2 heste . Synes producerterne gør rigtig med med sikkerhed og komfort for hestene


  • #5   27. sep 2016 mange tak for svar smiley


  • #6   27. sep 2016 1. Min pony er meget bange for traileren, hun fryser på vej derhen og vil ikke gå videre. Hun er normalt ikke bange for noget og nogle gange bliver jeg forskrækket (over en pludselig fugl i busk osv) hvor hun bare trasker videre. Men vi træner pt på at hun skal synes at det er rart i traileren.

    2. Ja, det er da helt klart et problem hvis hesten er utryg og at den bare skal stå lukket inde på den måde hvis den i forvejen er utryg.

    3. Jeg synes at hesteejere bør TRÆNE med deres heste og ikke bruge hjælpemidler som snore og nogen der skubber bagpå.

    4. Jeg gør det at jeg som sagt træner det. Først skal hesten være tryg ved rampen og forbinde den med masser af godbidder og ros. Når den er tryg ved den skal den forbinde det er stå op i traileren (ikke lukket) med ros og godbidder. Når den kan det skal den være tryg ved at man lukker. Og først der skal man køre en lille tur op og ned af vejen på 2 minutter så hesten finder ud af at det ikke er farligt. Når hesten så har kørt en kort tur bliver den naturligvis hurtig lukket ud igen også kan man køre normalt til stævner og lignende. Men hvis det er under køreturen ville det være masser af wrap og krybbefoder.

    5. Hvis der er noget der rasler bliver den bange eller hvis føreren der skal have hesten op i traileren kommer til at trække på det forkerte tidspunkt og dermed skaber negativ forstærkning (tror jeg vidst det hedder) så hesten forbinder traileren med noget negativt

    6. Som skrevet i starten har jeg oplevet mange heste stejle, fryse og kaste sig rundt på andre måder for at slippe..


Kommentér på:
Hestetrailer skoleprojekt

Annonce